• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Humla78

Hmmm... Hittad album med plastfickor i, om man skulle köpa ett sådant kan man alltså inte fylla på heller sen då om det behövs. 8*8 blir ju så pyttigt...

• Rymdblomma

scrapping e inte beroendeframkalland de e ett GIFT!!! å de finns inget motgift heller...H E M S K T

skratt

• Skumpis

GGHHHHAAAAA Kan någon hjälpa mig!!! Fick mitt fina Chatterboxalbum idag och när jag ska skruva isär det för att sätta i extra plastfickor så ramlar min son och jag släpper ALLT och allt bara flyyyyyyyger iväg! Jag måste vara världens korkaste för nu får jag inte ihop det . Ska man behöva förlängningsskruvar om man bara har 22 fickor i? Jag tycker skruvarna blev så långa! Men om jag inte tar extraskruvarna så vete katten hur jag ska lyckas få ihop det? Bara jag som haft problem med detta???????

Humla - Det är säkert ett sådant album som du skruvar upp och sätter i fler plastfickor. Ett sådant jag skriver om ovanför. Jätteenkelt

• tr3z

Skumpis - förmodligen behöver du förlängningsskruvarna. JAg tror själv att jag behöver såna snart till Jolins album, och då har jag inte alls många plastfickor/LO's i

• Cia o krabaten

Skumpis: Det krävs nästan 4 händer om det är hyfsat fullt.
    Man måste hålla ner och på plats med allting och sen får nån annan sköta skruvandet...

Om man behöver förlängning eller inte beror nog på hur mycket man fyllt sidorna-alltså hur tjocka de är.

• Jo79

Kan man ha vilka förlängningsskruvar som helst till vilket album som helst?

Mamma till KaramEllen
  • Skumpis

Nu har jag satt in mina 10 LOs i mitt nya fina album Nu först förstår jag varför man kanske ska ha något färgtema eller liknande innan man sätter igång med ett album. På ett uppslag har jag tex en LO som går i rosa och vitt med blommor och på andra sidan en hård LO i svart och mörkgrönt. Inte särskilt snyggt tillsammans Samtidigt gillar jag ju att alla mina LO är så olika varandra men det hade varit kul om varje uppslag iallafall matchade varandra liiiiiite. Nu har jag ju inte gjort så många LO så det finns ju en möjlighet att stoppa in LOs emellan så det kanske blir lite snyggare men det kräver lite planering dvs inget för mig

I vilket fall som helst är albumet skiiiiitsnyggt och jag vill rekommendera det varmt!!!

• Cia o krabaten

Jo: Jag förlängde nyligen ett av mina album med lösa skruvar jag köpt, och de passade sådär.
    De verkar sitta men gick inte att skruva in hella det gängade liksom.

• aell

Sagomamma: Jo, jag såg att du hade det på din sida, nånting om att man får veta vad slutliga priset blir. Och det är ju bra, så blir det ingen överraskning. Fast det är ju ändå dyrare att skicka från Sverige till Finland än inom landet. Så lite lyxigt skulle det faktiskt kännas med en scrapbutik här i Finland oxå...

• Sagomamma

aell: JO absolut ska ni ju ha en alldeles egen scrapbookbutik!! Så 2XA: kom igen nu, du har ju redan kunder

Svar på tråden Scrapträsket