• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Pyret78

Jag håller med dig Loppan. Det är en av anledningarna till att ja inte beställt från Usa än. Sen har inte jag VISA heller, det är bara maken som har det o han vill inte ge ut sitt kortnr på internet.

• Skumpis

Jag tycker inte det är så läskigt. Speciellt inte när man beställer från ett ställe där andra redan beställt och det funkat bra. Vi är fattiga i vår familj så ingen skulle bli rik på att rensa våra kontokort Jag är kanske naiv men jag orkar inte lägga energi på att vara misstänksam.

• Loppan79

Hi, hi Skumpis. Det är ju inte för att jag är så himla rädd jag är nojjig

• Loppan79

Oj, pratade i telefon medan jag skrev det där. Blev lite fel

Det ska stå -Det är ju inte för att jag är så himla RIK som jag är nojjig

• trollmossan

Tack för era tips! Ska kanske börja scrappa direkt då....men två frågor till bara om nån har lust att hjälpa mig.
    Brukar ni ha samma färg på "baspappren" eller vad man kan kalla det, alltså de man scrappar på eller blandar ni.
    Scrappar ni bara på ena sidan eller på båda?
    Vet att man säkert får göra som man själv känner men ville bara höra hur "reglerna" egentligen är

• Meli

trollmossan

Vet inte riktigt om jag förstrå första delen av din fråga....

Men annars, jag scrappar bara på ena sidan, jag använder nästan alltid bara mönstrade papper och de har ju bara en vit baksida i alla fall

• Jo79

Trollmossan: Jag har bara samma bakgrundspapper på två lo:sar om det är en dubbel-lo jag scrappar, annars blandar jag hejvilt. Och jag scrappar på ena sidan, sedan lägger jag två i samma plastficka med baksidorna mot varandra så blir det på bägge sidorna... fattar du?

Mamma till KaramEllen
  • Lingonflickan

Inget paket idag heller... Har mailat. Hoppas det löser sig men tills vidare stryker jag hennes sida från mina favoriter. Det gick ju fortare att få mina papper från paperarts och det trots att det är i Storbritanien.

• trollmossan

Tack! Vad snabba svar man får här inne !

Svar på tråden Scrapträsket