• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Lingonflickan

GAahh! Inga papper med posten idag heller. Tagit en vecka nu =5 arbetsdagar. Paketet var ju redan packat enligt mail... Vad händer?

• Loppan79

mamma i Småland - hm, man kanske ska gå in och föreslå sig själv som inköpare för scrapmaterial

• tr3z

Åh, jag har samlat på mig saker för över $50 nu på house of paper..... Vågar inte trycka på beställ innan maken är hemma.. Vågar nog inte då heller.... Fast jag fick ju faktiskt välja mellan att klippa mig och köpa scrapsaker sa han, och än har jag inte klippt mig.... Hmm...

2xA - hur lång tid tog det innan du fick hem dina grejer?

• Skumpis

trez - En i min mammagrupp erbjöd sig att klippa mig. Gissa om jag tackade ja!!! Och gissa vad jag ska göra för de pengarna i stället?

• trollmossan

Hallå alla scrappare! Har kikat runt lite på era LO:s...jättefina, jag blir så himla sugen på att börja scrappa själv. Hade anmält mig till en kurs men den blev tyvärr inte av
    så nu får jag ta tag i det på egen hand.

Jag måste väl börja med att köpa ett album, men de jag hittat har varit sådana med fasta papper. Jag vill ha ett 30x30 cm men med lösa blad man sätter i, nån som vet var man hittar det?
    och finns det sen plastfickor att köpa till i den storleken?
    Vad är postbound album?

Så himla tacksam för svar!

• Skumpis

trollmossan - Jag tycker inte du ska börja med att köpa album. Jag köpte precis mitt och jag har hållt på i fem månader. Lägg istället pengarna på scrapgrejer och sätt igång att scrappa!

MEN, om du nu vill köpa ett album direkt så tipsar jag om postboundalbumet från Chatterbox. Det är skitläckert!!! Postbound är just ett sådant album du beskrev, med skruvar. Här hittar du albumen för 249 kr http://www.scrapaddicted.se/produkter.php?cat=8 12*12 tum är 30X30 cm (ungefär)

• Jemmah

Hej allihop
    Det är premiär för mig att skriva i tråden men jag har tittat runt lite hos er och förhoppningsvis lämnat en kråka i gästboken hos de flesta. Tack för all inspiration

Ni som beställt från vixxan... jag beställde också därifrån och det tog nästan 2 veckor innan jag fick sakerna. Först var det slut på några av grejorna (inget konstigt med det) men sen när de kom glömde hon att meddela mig!! Till sist skickade jag ett undrande mail, fick svar och betalade, allt på samma dag. Paketet kom dagen efter, tack och lov, det var en fredag och jag hade ingen lust att vänta hela helgen. Så mitt tips är maila eller ring och fråga! Hoppas att ni får era saker snart!

Svar på tråden Scrapträsket