• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • snysop

Skumpis, jag hade problem med min från början... Men egentligen är det inte "den" fel utan mitt! Rullade från fel håll TROTS att försäljerskan sa att man MÅSTE ha 3L-texten mot sig. Men efter det har den blivit mongo, även om min make lagat den hundra ggr... Får nog ge den en chans till...

• Cia o krabaten

Snysop: Och jag älskar Zig-pennan!
    Köpte mig ett "X" för att alla sa att det var så bra till pilliga saker, men inget slår lu zig-pennan.
    "X"-et var bara drygt tycker jag...

• snysop

Nä, stansar med änglar, tomtar osv har man ingen jättenytta av... men blommor, tags osv är bra att ha.

• Jo79

Jag har... 4 stansar, en blad, en hörnrundare och två blommor, en liten och en stor, och jag tycker att de är hur bra som helst! Jobbigt att stansa ut, visserligen, men jag använder dom så ofta! Ångrar inte de köpen alls!

Sedan gillar jag primablommor och chalk jättemycket oxå.

Mamma till KaramEllen
  • Marajjah

Verkar som om alla har stansar utom jag. Ger mig ut på stansjakt!

Mamma till Filip, väntar pyre2 i oktober 2006
  • Marajjah

Förresten så älskar jag min fotoskrivare.

Mamma till Filip, väntar pyre2 i oktober 2006
  • Fnyz

ååå vad jag vill handla.... har ju en öljett tång sen tidigare men den når man ju inte så långt in med...
    funderar på chalks iaf.

vilka lim ska man ha då? till de olika sakerna...

• Cia o krabaten

Fnyz: Fotofix till foton mm (Små dubbelhäftande tejp-fyrkanter). Ev ngn tape runner till stora pappersbitar, Limpenna till smådetaljer och jag älskar mina mini glue dots

• Jo79

Jag har haft såndär blå limpenna som man trycker ut limmet med, och den är ju bara så himla besvärlig! Vill ha en annan!! Det kommer inget, kommer inget, så kommer allt,och så blir det för mycket och så torkar det så det inte går att få ut lim nästa gång... Jag blir galen! Gillar limpennor, men inte den!!

Mamma till KaramEllen
  • snysop

Ja! Gluedots är bra!! Perfekt till pyttegrejer, paljetter och en massa annat smått.

Svar på tråden Scrapträsket