• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Fnyz

hejhej

ja angående min fråna om lim så ahr jag ett syrafritt limstift å så har jag mini gluedots å jag håller med de är jättebra till dekorationerna. om 1,5 vecka ska jag handla när det börjar rulal in lite pengar å det är inför den inhandlingen sopm ajg vill vara säker på vad jag vill ha...

Har fått lite tips å hjälp av sagomamma åxå men hon får ju inte skriva till mig här så henne pratar jag med i hemlighet funderar på att stödja hennes sida lite eftersom det är skönt å veta lite mer vem man handlar av så man inte behöver vara lika nervös över internetbetalning

jag vill åxå ha en sån där blomstans den är jättefin å så vill jag ha en fotoskrivare.... ska försöka övertala min sambo att vi har ett stort behov av en fotoskrivare så kan han betala den

ha de så bra å massa tack för all hjälp fortsätt gärna å tipsa om bra saker å även mindre bra saker så man får lite recensioner om grejerna

• PamPam 83

Nu har jag lagt ut min fjärde Lo. Ett LO där jag inte har använt några foto. hmm kallas det också Lo, jag gör det iaf. Det är en händelse som jag inte har några foto till men vill ändå bevara minnet.

Kan beskriva händelsen lite kortfattat: Jag och hunden var på promenad och skulle plocka blåbär och när han sköter magen så skiter eller stiger han på ett jordgetingbo men detta ser inte jag förrän han börja rycka i koplet på ett konstigt sätt eftersom jag har blicken åt att annat håll. När jag vänder på huvudet får jag se några getingar som flyger sakta uppåt.. hela händelsen slutar lyckligt.

Skrattar gott om den idag men när det händer så var jag livrädd! Trodde att han skulle dö..

Jag har även en fråga, till detta LO har jag använt torr chalk och nu så har "penslen" gått sönder. Håller de inte längre än så? Är jag för hårdhänt? Finns det något bra knep i allmänt när man använder torr chalk?

• Pyret78

Tack för svaret sagomamma
    Ska genast sätta fast fotohörnen med mina oumbärliga gluedots

• Lingonflickan

Pampam: Åh, ser att du oxå harstora boken om scrapbookingg. Vad tycker du om den? Jag fick min av maken i f-present. Tycker att de där dekorationssidorna är jättebra.

• PamPam 83

Tack så mycket för alla komentarer i gästboken som jag har fått!

Sagomamma
    Tack så mycket! LO:t var riktigt kul att göra! Jag tycker det är lättare att göra med utan kort, det beror på att jag knappt alls tänkte på om färgerna passa ihop och jag hade ju inget kort att matcha till som jag tycker är jättesvårt.

mamma i småland
    Det stämmer bra det att jag har den boken jag tycker boken är helt ok, dekorationerna använder jag lite grann av. finns ju en del fina att ha till bebis-LO tycker jag, men eftersom jag inte har en bebis än så kan jag inte använda just dem. Jag har en bok till som heter "Fler fina idéer till scrapbooking" har inte läst den än utan bara bläddrat i den och i den tycker jag det finns lite mer roliga förslag och mallar som man kan användar sig av T.ex bokstäver. I den senaste är bokstäverna i attack från den boken..

• Loppan79

Ska på kalas idag och har gjort ett grattiskort. Ni får gärna titta och säga vad ni tycker. Jag är lite osäker på om det är snyggt, är ju helt nybörjare på att göra kort.

• Loppan79

Kom gärna med tips om hur jag kan göra det bättre!

• bitte71

Jippie, så glad jag blev nu då - vann precis en budgivning på Tradera: 22 papper Basic Grey för 92 kronor! Det är väl hyfsat billigt eller räknade jag fel? De kostar väl 7-8 kronor annars styck? Jaja, fina var de iaf: från Phresh and Phunky bla.

Loppan79: jättefint kort! (Jag var inne hos dig innan fast inte inloggad - så det står nog "gäst" i besökslistan )

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
Svar på tråden Scrapträsket