• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Sagomamma

Gluedots bara MÅSTE man ha, GÅR inte att scrappa annars , sen har det kommit en ny gluedotsgrej som är himla bra till band t ex. Det heter GlueLine och är som enlång linje av gluedotslimmet. Svårt att förklara men allt med gluedots är super!

Öljetthålslagaren kan man ju använda till att göra hål var man vill på pappret. Små hål blir det ju om man har en sådan som klarar av tre olika storlekar, de är bra att ha!

Chalks klarar jag heller inte mig utan!

• BillaBong

Nybörjarfråga:

Mini Brads, vad används det till? :) Vad jag tyckte det såg ut som var det till för att fästa papper på papper, typ :P Eller kanske mer för att dekorera hörnen på papper/foton o.s.v.?

Finaste Nova, f.060220.
  • tr3z

BillaBong - både och Jag använder ibland när min tejp är slut, men oftast som dekoration

Idag ska jag fica i min scraphörna så att det blir ltie mer ordning!

• BillaBong

Har förstått att sakerna man jobbar med ska vara syrafritt. Sitter med ett limstift här - Pritt stick - och det står att det inte innehåller några lösningsmedel. Är syra lösningsmedel?

tr3z skrev 2006-05-13 10:52:46 följande:
    BillaBong - både och Jag använder ibland när min tejp är slut, men oftast som dekoration Idag ska jag fica i min scraphörna så att det blir ltie mer ordning!

Aaah, då är jag med Skrattande Tack!

Finaste Nova, f.060220.
  • Sagomamma

BillaBong:

Behöver inte nödvändigtvis betyda att det är syrafritt!

Angående minibradsd, så är det himla snygg dekoration!

• Jo79

Jag brukar använda minibrads att fästa primablommorna med. Använder de nästan bara till det faktiskt...

Mamma till KaramEllen
  • Mamalicious

trez ska du fika i din scraphörna? Viste inte att det hjälpte mot oreda! Perfekt, då ska jag oxå göra det idag

Ser att ni ha en "vad man inte kan vara utan diskution! Jag klarar mig inte utan mitt chalks kit från pebbles (så ootrooligt bra), monogram och min nyinköpta skärmaskin!

• Mamalicious

Ja..och sen skulle det vara svårt att överleva utan mina foamstamps och akrylfärger oxå förstås!

Svar på tråden Scrapträsket