• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Sagomamma

bitte71:

Vilket BRA pris du fick dem för! Phresh and Phunky är sååå fina!

Riktigt att det brukar kosta 7-8 kr för mönstrade papper, så bra affär verkligen!

• kela81

vad ska man ha för färg till Foamstamps?? Jag köpte en bunt i La men vet inte alls hur jag ska använda dem

• Sagomamma

kela81:

Akrylfärg, finns en del färger att välja bland! Kostar inte så mycket heller, eftersom de flesta scrapbookbutiker har små flaskor med varje färg!

• kela81

Sagomamma- va bra! Ja...man behöver ju kanske inte så mycket färg...där i mot massssoooor med olika kan jag tänka mig

• leamon

några nya lo's och kort i galleriet...risa o rosa gärna!!!

• Lingonflickan

Letar febrilt efter lite tuffare dekorationer till sonens album. Allt är ju inte sockersött utan även lite tuffare teman. Nån som har nåt bra tips?

• Sagomamma

mamma i småland:

Finns ju en hel del "Tuffa" Basic Grey mönstrade papper i alla fall, sen finns t ex "Ransom Letters" som är klistermärkesalfabet som definitivt är "tuffa"!

Med fluid chalk kan man göra så att det mesta ser lite tufft ut, eller slitet liksom.

Man kan använda "ribbon brads" på något fint band (både såna som matchar och såna man köper separat liksom, som är som ett "bälte" till bandet typ).

Fotoankare kan ju också göra så att det ser lite coolare ut -och öljetter definitivt!

• Lingonflickan

Sagomamma: Tack för tipsen men tänkte kanske mer åt metall, charms med tuffa motiv -ej bara baby-aktigt. Har ett foto tex där sonen ser väldigt kaxig ut och vill ha nåt som passar till det mm Är fortfarande ganska nybörjare och har inte tagit ut svängarna så mycket i mina LO:s än. Nästan allt är "stilrent" och på enfärgade papper. Men jag jobbar på det. Har ju alltid mina gummiplattor men...

• Sagomamma

kela81:

Man kan också använda vanlig hederlig fluid chalk, beroende på hur man vill att det ska se ut, om du villk olla på något exempel så har Cheri använt sig av dark brown fluid chalk på foamstamptiteln på en Designteams-LO för maj månad -kan inte nämna på vilken sida dock

• Jo79

Kela: På Claes Olsson ska det finnas billiga små burkar med akrylfärg. Jag har inte tittat på den själv, men vet att Skumpis har hållt i dem. Tror att jag ska slänga ett öga på dem själv när jag är i stan...

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket