• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • BillaBong
    Sagomamma skrev 2006-05-13 11:55:22 följande:
    BillaBong:Behöver inte nödvändigtvis betyda att det är syrafritt! Angående minibradsd, så är det himla snygg dekoration!

Ok, tack! Då håller jag mig borta från det, vill ju  inte riskera något
    Ja, jag tyckte också det verkade snyggt! Men blir det inte knepigt på andra sidan av bladet?

Finaste Nova, f.060220.
  • Sagomamma

Nej, man ska ju oftast inte se baksidan ändå... När du sätter det i album sen, så sätter du ju en till på andra sidan liksom så baksidan visas aldrig ju! *knepig förklaring *

• tr3z

Mamalicious - ja, stavar som en kratta! Har ju inte alls hunnit fika Men hörnan ser så inbjudande ut nu så jag tror jag ska scrappa lite.... sen

• cid

Vilken är den ALLRA ALLRA bästa sidan på internet att beställa scrap. grejer ifrån enligt er?

• bitte71

cid: det är lite svårt att säga tycker jag för oftast finns inte allt man vill ha på samma ställe... Men www.scraproom.se tycker jag är bra: snabb leverans och stort utbud. Dessutom kan man handla på faktura där! Sedan har jag handlat från www.scrappics.se - stort utbud av papper tycker jag men kanske inte så mkt dekorationer och sånt.

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Lingonflickan

Tittar in på en snabbis. Det är ett underbart väder idag igen men jag är ändå väldigt blek om nosen. Har varit ute en stund och gått med sonen idag men sen sitter jag där. Fast i scrapträsket, kan inte sluta. Är det någon mer än jag som kommer vara bleknos när hösten kommer? Nå, jag hinner ju inte sitta så mycket. Mycket att göra hemma - för att inte nämna trädgården som nog kunde vara mer välskött - och med sonen. Men när jag kan så scrappar jag just nu för glatta livet.

Mina gluedots är oumbärliga, men önskar att de fanns ännu mindra ändå.

fick förresten mitt paket från Vixxans i fredags. Äntligen. Väntar nu på paketet från paperarts. Äääälskar deras grejor. :-]

• Pyret78

Slänger in en fråga till er:

Har fotohörn i metall, men med vad fäster jag dem. Använder ni fotofix, gluedots, eller ska jag behöva ta fram min limpistol??? Fast jag har ju ingen aning om mitt smältlim är syrafritt.

• Pyret78

Det står inne på svrapoteket att de fästes bäst med metallim, men vad är metallim??

Svar på tråden Scrapträsket