• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Jo79

Nä.. såg precis att de tydligen var slut. Var inne en sväng på Papperbiten och de har för 23:-.
    Jag började med just den och charcoal, och jag har faktiskt inte någon mer. Men börjar bli lite sugen på nån mer färg... kanske röd av något slag, och grön....

Mamma till KaramEllen
  • Marajjah

Mamma i Småland
    Jag köpte på scraproom, kika in där. Jag började också med chestnut roan och carcoal, nu har jag en brun, en blå och en lite mörkare brun, men de två första är ändå bäst!

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Jo79

Sagomammas scrapbutik hade för 22:-, men där var just chestnut roan slut för tillfället. Och.... scrapperiet hade för 24:-. Jag tror faktiskt de flesta butiker har den färgen, för den är sanslöst populär...

Mamma till KaramEllen
  • Fnyz

jag köpte chestnut roan, carcoal och dark brown och dark brown blev min favorit på engång. så den kan jag rekomendera

• Matriark

Minneskatten har fluid chalk för 18 kr st, och många sorter
    Scrap and giftcorner tar 29 för sina.. därför dom har gratis frakt antar jag, för att dom är dyrare på det mesta av produkterna..

• Loppan79

Hur var det nu, visst kunde man köpa färg till stämplarna i vanliga hobbyaffärer? Är det billigare där?
    Dumt nog surfade jag in på scrappiz och fick se att pappersbiten där jag just nu sitter och filar på en beställning har fått in retropunchen. Jag MÅSTE ha den också, och så stämplarna och en massa papper. Men budgeten den här månaden är inte så stor så jag tänkte om det går att spara några kronor på färgen och köpa den i hobbyaffären?

• malinka2

ÄLSKAR mina fluid chalk De jag använder mest är creamy brown, chesternut roan, carcoal o dark brown, har en kolsvart versa color oxå, gillar när det blir lite mer kontrast.

Använder ni andra distresser? Jag har tre stycken o gillar dom men ser ingen större skillnad på vanliga stämpeldynor o distresser. Visst föråldra papper , färglägga (vilket jag inte gör)men annars så använder jag mina som vanliga stämpeldynor. Nån som har nåt tips på vad man kan hitta på för nåt kul med dom?

• Sagomamma

Chestnut roan är en bra färg absolut, men jag säger samma som Fnyz: dark brown är helt klart favoriten

Svar på tråden Scrapträsket