• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Loppan79

Vad bra, har redan fått gallra rejält i min order nu och vill inte ta bort mer för att lägga till mer färg Nu får jag i alla fall hem Retropunch, mixalfabetsstämplarna, lite prima blommor och liiiite papper. Fick dra ner ordentligt på pappret för att ha råd med det andra Papper har jag ju faktiskt hemma, men gamla papper är ju sååå tråkiga att scrappa på. Vill bara ha nya hela tiden Men nu får jag nöja mig, det blir kanske roligare när jag får lite stämplar och retropunchen Får springa till claes olsson imorn på lunchen och shoppa färg.

• Loppan79

Fick även ta bort de fluid chalk som jag hade tänkt köpa, får nöja mig med chestnut roan och chalcoral ett tag till.
    Varför är inte jag RIIIIIK?

• Jo79

Ååå de där mixstämplarna är jag sååå himla sugen på!

Mamma till KaramEllen
  • Cia o krabaten

Ska spana in mixstämplarna i helgen på mässan...
    Hmmm, behöver man fler än 4st alfabet???
    JAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!

• Jo79

Behöver...? Tssss..... Klart man behöver!!

Mamma till KaramEllen
  • Skumpis

Åhhhh... idag har jag ÄNTLIGEN scrappat. Iofs bara ett bröllopskort men det blev fint och jag blev sugen på alla mina grejer igen

Nån dag i veckan ska jag köpa Claes Ohlsons akrylfärger på tup. De kostar 49 kr för maaaassa färger och de är syrafria Kanske även jag kan få använt mina oanvända mixstämplar

• Mystjejen

Jippie!! Har surfat runt och fått inspiration till mitt minialbum. Skriver hur jag har tänkt göra (kanske inte så intressant?). Är ett bröllopsalbum, mor&far=30år!!!
    sid1. namn, datum osv
    sid2 bild från bröllopet
    sid3 kärlekens lov
    sid4-6 händelser från det året, födda, avlida, filmer, musik osv
    sid7 bild på båda+dikt
    sid8-9 bild på mamma +hennes tre bästa egenskaper enligt pappa
    sid10-11 samma som ovan fast pappa
    sid12 bild på oss döttrar och en hälsning
    Så nu är det bara att sätta igång...
    Ska ju vara klart på torsdag. Ska fota och lägga in på mina bider när det är klart.

Så undrar jag, vill ha magnetstämplar (tror jag det heter) vet nån vart man kan köpa???
    Hoppas jag inte tråkat ut er!!
    Happy scrapping!!!

Svar på tråden Scrapträsket