• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Cia o krabaten

Mystjejen: finns nog på de flesta ställen, såg det på scrapbutiken när jag letade efter fluid chalk tex

• bitte71

Mystjejen: jag köpte mina på Brunssons men då har jag den affären här i stan. Annars finns det som Cia sade på de flesta scrapaffärer på nätet!

Såg att ni diskuterade akrylfärg på CO, jag köpte faktiskt några tuber i går där och de kostade 39 kronor tuben. Nu kunde jag inte utläsa om de var syrafria, men det hoppas jag. När jag tittade på Making Memories akrylfärg så stod det ju inte på dem heller att de var syrafria och de använder jag ju titt som tätt?

Jag vill också ha mixed alfabetet * surar och försöker förtränga att jag inte har några pengar efter att ha budat in massa scrapgrejer på Tradera OCH beställt en hel hög med smågrejer på Scraproom*

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • jenn79

Bitte: vinkar tillbaka *vink vink*

Mystjejjen: Låter som albumet kommer bli superfint!!!

Nu så MÅSTE det alltså åkas till CO för att shoppa akrylfärger

• Lingonflickan

Mystjejen: Låter kanon tycker jag. Bra att du är så strukturerad med tanke på tiden. Tänk om man vore det. Hrm (Det kommer allt för ofta efter hand...)

• trollmossan

Som jag har skrivit innan hade jag anmält mig i en kurs om scrapbooking men den blev inte av Men nu kvittar ju det, ni lär mig ju istället genom att svara på alla frågor. TACK!
    Jag sparade 750 kr som kursen skulle kostat, pengar som jag kan beställa scrapgrejer för istället!

Vad är magnetstämplar? Är det bättre än andra stämplar?

Jen 82:
    Varför skriver du ut texten spegelvänt på datorn??

• BillaBong
    mamma i Småland Online
    Chestnut roan har jag köpt på scrapaddicted (tror jag det hette?) Fick hem det i går och jag älskar den redan! Skrattande
    Mamma till finaste Nova (f.060220)
  • Meli

trollmossan

Man skriver texten spegelvänt för att kunna skriva ut på baksidan av scrappappret, så att det inte syns något svart bläck sen när man klippt ut det hela

• Mella72

Billabong- hur lång tid det från att du beställde det tills du fått hem det?

• Sagomamma

trollmossan:

Magnetstämplar är väl inte bättre direkt än andra stämplar men man kanskriva på liksom en rad istället för bara bokstav för bokstav. Har själv inte något sånt eftersom jag tycker att det verkar vara slöseri med pengarPenga mun (Har iofs aldrig provat men jag tänker att om jag vilk ha en text så skriver jag ju ut på datorn?) Då använder jag hellre rub-ons eller foamstamps som jag ju då ÄLSKAR och anser vara med prisvärt...

mystjejen:

Det låter himla bra, man kanske kan inspireras av det där...Fundersam
    Men herregud, vad begränsat med tid -stort LYCKA TILL - hade fått scrapblock bara av tanken !! Ska bli spännande att se resultatet!!!!

Svar på tråden Scrapträsket