• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Jo79

Oj.... läste om en tjej som har över 3000 Förvånadmönstrade papper.... pluss cardstock! Shitt pomfritt, där ligger man i lä! Cool

Mamma till KaramEllen
  • ÄlskarDante

Antar att frågan säker funnits med förut o blivit esvarad många gånger men jag orkar inte läas igenom hela tråden så jag frågar :

Jag är helt nybörjare(har aldrig ens provat bara sett andras fina alster) o ska beställa mitt första paket så snart som möjligt hade jag tänkt. Men vad ska man beställa? Har kollat runt bland länkarna på första sidan här o hittade nått ställe som hade ett startpaket som man själv kunnde välja pris på. E det någon som beställt nått sånt som vet om de är prisvärda el e det bättre att beställa löst själv? Om man beställer ett sådant hur mycket ska man handla för då för att få så mycket så att man kan komma igång något sånär på riktigt direkt liksom. Vill ju inte behöva göra kompl. direkt ju.

• ÄlskarDante

Glömde förresten var beställer man billigast ifrån om man räknar med frakten oxå?

• Jo79

ÄlskarDante:
    När jag har köpt månadspaket (startpaket) så har jag köpt för ca 100:-, och då har jag fått cardstock, mönstrat och dekorationer som passar ihop. Jag har köpt på scrapoteket och har varit väldigt nöjd.

Jag hade nog börjat med ett paket på runt 100-lappen för att se om jag tyckte om det, och sedan beställt mer.

Det är lite svårt att beställa löst (iaf tyckte jag det!! ) när man inte har en aning om vilka papper och mönster man gillar, så jag hade helt klart köpt ett paket av något slag.

Vilket företag du ska välja... ja, scrapaddicted är väl bra, och scrapoteket då. De flesta är bra och snabba, men det finns ju något i mängden som inte rekommenderas....

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Alltså billigast, det beror ju på hur mycket du köper, hur tungt det är. Köper du papper så blir det ju skrymmande och då har många butiker fast frakt på 50-60:- Ska du bara ha lte så är det bättre att köpa någonstans där de har rörlig frakt upp till en viss gräns...

Mamma till KaramEllen
  • Lingonflickan
    ÄlskarDante: Från en relativ nybörjare (med alldeles för mycket prylar och aldrig det jag behöver Fundersam) Det är nog bra idé att börja med ett urval av enfärgad cardstock (finns i förpackningar med olika färger) samt ett fåtal mönstrade papper som matchar. Sedan gluedots och mounting squares. Vad gäller övriga dekorationer är det bra att spara små minnessaker som du förknippar med händelser du tänkt scrappa.  Vad du än gör så sträva alltid efter att det ska vara syrafritt! I början får man nog - om man inte är så där vansinnigt välstrukturerad - ställa in sig på att behöva komplettera små detaljer.
  • Loppan79

ÄlskarDante - här i scrapträsket finns det tre (vad jag vet) personer som har egna butiker, jag tror att alla dom kan hjälpa dig att sätta ihop ett nybörjarpaket om du frågar snällt Kolla presentationerna på Meli, Sagomamma och Bejbi78!
    eller deras hemsidor scrapoteket.se, scrapbookbutiken.se och scrapkammaren.se (hoppas jag fick det rätt nu )

• Loppan79

Nu har jag testat mina nya stämplar. Det blev ett grattiskort, vet inte till vem än Finns i mitt galleri nu. Har dessutom lagt upp insidan på mors dag-kortet.

Svar på tråden Scrapträsket