• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • BillaBong
    bitte71 skrev 2006-06-01 19:55:32 följande:
    Billabong: du har kanske bara en holepunch då? Den gör du ju hål i papperet med först (bankar på den med en hammare alltså). Sedan sätter du i öljetten från framsidan (den "bulliga" sidan på öljetten ska ju vara det man ser när man tittar på LO:N), vänder papperet och sedan använder du då en eyelet setter (men det är kanske det verktyget du inte har?) och sätter mot öljettens baksida och hamrar där. Då bankas den ut så att öljetten sitter kvar. Men det var nog det Jenn79 förklarade? Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209

Ja jag tror det var det! Men nu vet jag hur man gör, tack! Vad mycket roligare det kommer bli att scrappa nu!

d(-_-)b
  • mkk

Jag köpte ett litet häfte med lite olika papper i det häftet fanns det mallar. Nu har jag en fråga ang mallarna. Jag trodde man skulle trycka ut , jag vet inte hur jag ska förklara men trycka ut det man ska trycka ut, sedan använda det som blev kvar. Hon i affären sa att så gjorde man inte. Hur ska mallarna egentligen användas??

• liiinda

BillaBong- Jag har haft samma funderingar på det!
    Får väl oxå ta o skaffa mig en sån!

Hur gör ni med era Lo´s? Jag har fixat i hop en som jag ska skicka iväg...men den ser ju dötråkig ut på sidorna...man ser ju rakt in mellan papperna! Hur kan man snyggt dölja det?

• Cia o krabaten

liiinda. Fattar inte...
    Vaddå skicka iväg och vaddå ser rakt in?

mkk: Mallar?

• mkk

Ja, jag förstod att jag var dålig på att förklara. Det kom med mallar på bokstäver o blommor osv. Jag vet faktiskt inte hur jag ska förklara dem. Jag får försöka själv o kolla lite.

• Cia o krabaten

Mkk: Men mallar i plast eller utstansade blommor som man skulle trycka ut och använda blommorna och sen ha där de satt som mall, eller hur??

• liiinda

Jag har ju fäst nästan allt med lim-pluppar (har inte lärt mig scrappbenämningarna ännu) O satt ett bakstycke för att dölja alla jungfruben o bandfästningar.
    O om man kollar på lo´n från sidan så ser man ju rakt in mellan pappersbladen o ser allt jag har försökt dölja!

Är usel på att förklara! Jag vet!

• mkk

cia o krabaten: De är i papper, vitt papper. Jag trodde som sagt att man tryckte ut för att använda det som blev kvar.
    Ex hjärtat jag tryckte ut själva hjärtat o kvar blev ju själva formen av hjärtat o det var det jag trodde man skulle använda. Inte pappersbiten, det ska väl ändå inte vara meningen att jag ska behöva måla de lösa bitarna för att sedan klistra fast dem.

• Jo79

Men jisses vad ni skrivit tjejer!! Tar ju en halv evighet att läsa igen ju!!

Loppan har ju ett hästminne, det är ju helt klart...

Vem det nu var som skulle kolla BG:s oh baby girl, så älskar jag de papprena och lo:sarna blir så himla fina och tjejjiga så det inte är klokt. Love!!

Mamma till KaramEllen
  • Marajjah

Ngn som vet ngn font som blir fin som monogram?

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
Svar på tråden Scrapträsket