• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • BillaBong

Alltså, nu måste jag fråga... Vilka sidor sätter man mot varandra när man ska hamra ihop öljetterna? Om man tänker sig dem som svampar ... Sätter man då fötterna mot varandra eller ena foten mot andra "hatten"? Alla sidor ser ju lika omöjliga ut att få ihop, så det är så svårt att se! Räcka ut tungan

d(-_-)b
  • Marajjah
    BillaBong skrev 2006-06-01 19:04:36 följande:
    Alltså, nu måste jag fråga... Vilka sidor sätter man mot varandra när man ska hamra ihop öljetterna? Om man tänker sig dem som svampar ... Sätter man då fötterna mot varandra eller ena foten mot andra "hatten"? Alla sidor ser ju lika omöjliga ut att få ihop, så det är så svårt att se! d(-_-)b
    Qué? Är det en silient setter du har elelr? Jag förstår inte vad du menar??
    Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • BillaBong
    Marajjah skrev 2006-06-01 19:10:38 följande:
    BillaBong skrev 2006-06-01 19:04:36 följande: Alltså, nu måste jag fråga... Vilka sidor sätter man mot varandra när man ska hamra ihop öljetterna? Om man tänker sig dem som svampar ... Sätter man då fötterna mot varandra eller ena foten mot andra "hatten"? Alla sidor ser ju lika omöjliga ut att få ihop, så det är så svårt att se! d(-_-)bQué? Är det en silient setter du har elelr? Jag förstår inte vad du menar?? Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2

Jag vet inte? GeneradGlad
    Ska kika om jag hittar liknande de jag har på internet så ska jag visa...

d(-_-)b
  • BillaBong
    http://pappersbiten.se/shop/images/aluminum.jpg Så ser de ut och så har jag något som liknar den här: http://www.scrapbookbutiken.se/images/hole%20punch.jpg som verktyg ... men NU ser jag att det kanske är en http://www.scrapbookbutiken.se/images/Eyelet%20setter%20universal.jpg man ska ha? Den jag har verkar man bara gör hål i pappret med?! Inte undra på att jag inte fått ihop det, hahaha! Ja ja, får ta och beställa en Eyletsetter också då kanske.
    d(-_-)b
  • jenn79
    Billabong: Jag kör med hammare Låter lite men funkar utmärkt, du sätter den bulliga/mjuka rundade sidan uppåt (där du har dekorerat och så). Vänder pappret och bankar fast (använder verktyget du har) sätter den i "hålet" och bankar med hammaren.
    Jag brukar först göre ett hål där jag vill ha min, innan jag bankar, lättare att få den på plats då.

Undrar om du fattar!!???
  • Cia o krabaten

Billabong: Du borde ha ngt munstycke att sätta i istället för hålgöraren.
    Sen gör du som Jenn79 skriver.

• Marajjah

Precis Billabong! Du har bara en håltagare. Skaffa en öljettsättare så ska du se att det går bättre!

Sambo och son är på fotboll. Scrappar jag? Näe, jag glor på datorn istället. Värdelöst!

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • bitte71

Billabong: du har kanske bara en holepunch då? Den gör du ju hål i papperet med först (bankar på den med en hammare alltså). Sedan sätter du i öljetten från framsidan (den "bulliga" sidan på öljetten ska ju vara det man ser när man tittar på LO:N), vänder papperet och sedan använder du då en eyelet setter (men det är kanske det verktyget du inte har?) och sätter mot öljettens baksida och hamrar där. Då bankas den ut så att öljetten sitter kvar. Men det var nog det Jenn79 förklarade?

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • BillaBong

Haha, det går nog LITE bättre om jag skaffar en sättare också! Tack tjejer för all hjälp och alla tips! Skrattande

d(-_-)b
Svar på tråden Scrapträsket