• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Cia o krabaten

liiinda: Sätter du dem i en plastficka behöver du ju varken baksida eller dölja på ngt sätt. Det syns inte iaf. Så sätter man 2st rygg mot rygg liksom.

mkk: Men då har du ju två möjligheter.
    *ANvända det utstansade hjärtat och göra hur du vill med det. Dekorera, chalka, måla med akrylfärg osv.
    * Använda mallen/ramen och tex dutta med fluid chalk eller akrylfärg som en mall helt enkelt. (Som man kan göra på väggar osv...)

• annika5064

liinda;

kan du kanske sätta "limplupparna" tätare?

• Loppan79

Jo79 - klart jag kommer ihåg. Du gör ju så fina lo:s att de helt enkelt inte går att glömma Inspireras faktiskt grymt av dina lo:s!

• liiinda

Cia o krabaten-
    Jo det gör jag förståss när jag ska ha dom i album...men jag tänkte jag skulle skicka ett till min bror!
    men jag gör som annika5064 föreslog- sätter min limpluppar tätare!

Att jag inte tänkte på det *tankspridd*

• mkk

jo79
    Jag ska göra 2 första året böcker till mina tjejer o blivit rekommenderad de papperen eftersom jag är en nybörjare frågade jag om lite av varje varav om papper

• lillvilda

Blue Vapor: vilket otroligt fint gravidalbum du har gjort!! Har du nått specielt scraprogram där du ahr dom fian fonterna elelr var har du hittat all fi ntext? är det skrivet med vanlig skrivare och bläck? jag vill gärna själv använda datorn i mitt scrappande men jag har hört att bläcket i skrivaren inte är okej!?!

• Loppan79

lillvilda - jo, bläcket i skrivaren är väl okej?! Jag har aldrig hört att det inte ska vara det. De flesta skriver ju journaling på dator.

• Loppan79

Nu har jag gjort min första lo med nya stämplarna Jag tyckte inte att det blev så bra men man lär sig väl vart efter. Det är ju verkligen jättesvårt att få det snyggt Jag tänkte ändå skicka in den till scraputmaningen så ni får inte se den än

• Loppan79

skissutmaningen menar jag ju såklart

Svar på tråden Scrapträsket