• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • scrapparlotta

Jaha, nu börjar graviditeten märkas av. Jag är såååååååå vansinigt trött att jag orkar bara inte scrappa. Går dit och sätter mig, tittar slött på mina grejer och försöker orka med nåt, men det gååår inte. Så nu ska jag gå och lägga mig!!!! Hoppas jag har lite mer ork imorgon. Jag vill ju så gärna sätta igång med en ny LO.

God natt!!

• Blue Vapor

Skumpis - du kan ju köpa lösa såna "papperix"-kort också. Många bok/pappershandlar har det och det brukar även finnas på Åhléns. Då kan du ju få i ett gäng olika färger och storlekar, samt matchande kuvert.

Själv gör jag mina av elle erre- eller canson-papper som lite mer konstnärs-/kontorsinriktade pappershandlar har i a4 eller a3-ark, eller så köper jag dem från www.impressrubberstamps.com Impresskorten är jättefina, färgad utsida och vit insida, finns i en miljard olika färger och några olika mixade packar. De har även matchande kuvert. Kan ju kanske bli lite dyrt med frakten, men vad fasen...... de är de snyggaste korten jag hittat hittills i alla fall!

• Cia o krabaten

Hej tjejer och tack för att ni gör mig så glad hela tiden

Jag ska inte ta åt mig nån ära direkt av tråden, den har vi ju alla hjälpts åt att fixa, jag har bara kopierat ihop det!
    MEn jag är redan gladare åt att slippa scrolla i evigheter!!!

Ikväll blev det inget scrappat av mig, däremot har jag suttit och monterat ett gäng stämplar med EZ-mount!
    Så nu kanske jag kan börja använda dem på riktigt.

Ni som kör omonterat -ffa BV kanske- Hur förvarar ni dem??
    hAr hört CD-fodral, men det känns som om man behöver 3-4st /alfabet, eller?!?!?!

• miiha

hörni, jag har en fråga.. Glad

om jag inte är helt ute och cyklar så finns det scrap-tävlingar där alla utgår från samma skiss- var kan man hitta dem?? har sökt och sökt.. är så att jag har hittat på dessa tävlingar själv?? FundersamSkrattande

// Maria, mamma till världens sötaste ♥ Milla ♥
  • tr3z

miiha - näääe, det hardu inte scrappiz.se finns skissutmaningar. Under galleri, tror jag dom ligger (?)

• Blue Vapor

Cia - *host* jag har mina i en såndär vit snygg box från Ikea Hehe, eller ett alfabet per ziplockpåse grande Ett myller...... inte det optimala sättet, men ack så spännande

Det finns "blad" till att sätta i pärmar som är hårda och sådär lite glansiga som man kan sätta fast alla sina EZ på också, men jag har aldrig införskaffat det. CD-fodral funkar ifall inte stämpeln är för tjock....... Jag ser till att ha kvar skyddspappret bakpå alla mina EZ så jag kan sätta tillbaka det så fort jag är klar.

• esterr

miiha,
    kände igen dig på presfotot, och mycket riktigt! En Öviksbo!

Utmaningarna på scrappiz ligger under forumet/swappar,tävlingar och utmaningar. Här brukar också nätshopparna annonsera när de har tävlingar på gång. Tex har scrapaddicted just nu en tävling där man ska göra en LO på temat Vår.

Cia, jag kör omonterat. *fniss*
    har mina i en parfymlåda från Elisabeth Arden men börjar växa ur den nu. Mitt enda alfabet är monterat så där klarar jag mig undan.

• Cia o krabaten

ok, men jag tycker skyddsplasten inte vill vara med efter några ggr....
    Kanske det skulle funka att laminera något och sätta dem på?!?!

Miiha: Kolla efter utmaningar istället för tävlingar.
    De flesta forum har såna.

Scrappiz, Papprika, scraproom och scrapbutiken iaf.

• miiha
    tr3z, esterr & cia: tack så mycket, nu hittade jag Skrattande
    // Maria, mamma till världens sötaste ♥ Milla ♥
  • Blue Vapor

Cia- ohja, det borde funka perfekt!!!

Svar på tråden Scrapträsket