• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • tr3z

gomorron!
    värsta aktiviteten efter man går å lägger sig....

jag kan ta på mig att ta emot bidrag via mail och starta en omröstningstråd. fast jag har aldrig gjort det förut så jag vet inte riktigt hur man gör
    sen vet jag inte hur man gör en omröstningstråd exklusiv för bara oss så det får kanske bli så att fler får rösta ändå? bara man inte är ute och fiskar röster, så att det inte blir så att den med flest FL-vänner vinner..... kanske bidragen ska vara hyfsat anonyma? oftast listar man ut vem det är på scrapstilen ändå..

• Amelié77

Ja, skissen finns där, men hon skrev även en förklaring till den här i forumet. Tänkte att det vore bäst att läsa den så att man inte missuppfattar skissen. Jag har aldrig gjort en LO efter en skiss nån gång så jag känner mig lite osäker

• Skumpis
    tr3z - Ja, fiska röster är absolut förbjudet. Och det är väl inte så man vill vinna Jag röstar helt klart för anonyma LOs!!!
    *visste inte att Mammsy förklarat sin skiss. Också nyfiken*
  • Amelié77

Nu hittade jag Mammsys förklaring. Det var inte så mycket som jag trodde..men så här skrev hon:

"Det översta strecket behöver ni inte bry er om det e från scannern. Dom två flärparna på sidorna hade jag ritat som två tags som det står journaling på längst ner i hörnet står det valfri dekoratin..."

Så egentligen var det inte så mycket mer än vad man kan se från skissen

• myskatt
    *flaggar för ny lo i galleriet*

Om jag orkar nångång ska jag göra nåt roligare med lappen längst ner till vänster. Har inget kul att jobba med och orkar inte slå på den stationära datorn och skriva ut nåt,
  • ZaraÖ

Åh så skoj det var o scrappa idag då! jag har kommit in i värsta flytet! jag som alltid tar hundra år (iaf näsan en vecka)på mig o göra klart en LO har strax lyckats knåpa ihop en under morgonen!
    Har inspirerats av söndagen scrappiz, anna30s LO en dotter som i sin tur är nspirerad av jennyS på scraproom Ska lägga ut bilder later.

• kela81
    i dag kom mitt brev Va fina fickor ni har gjort
    Nästan så att jag skäms lite för mina
    Det var tydligen så att brevbärarna strejkade igår *mutter mutter*

Måste i allafall köpa en skrivare nu när jag såg hur fint det kan bli när man skriver ut texter (eller åtminstonde har fin handstil )
  • Skumpis

VAd är det för fickor ni pratar om?

*nyfiken i en strut*
Svar på tråden Scrapträsket