• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Hedblomster
    LegoS skrev 2019-09-03 23:43:09 följande:

Hejsan!

Jag är på RD8 med en 5dagars. Testade imorse ( dagens andra och tredje urin) fick gravid på cv sticka och digitalt. Kan det verkligen stämma? Har testdag 11/9.

Tog ovitrell 19/8 så den bör inte finnas kvar i kroppen?

Rädd för att det står ej gravid på faktiska testdagen. Kan det blir så?

Grattis, klart det är ett riktigt plus! Det kan hända att man får ett jättetidigt missfall och då kanske det är negativt på testdagen, det har hänt mig, men vi hoppas så klart att det inte blir så! Försök att njuta!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-09-03 21:35:06 följande:

Neeeeej :( jävla skit också! Ledsen för din skull vännen, så himla tråkigt. Hoppades verkligen att det var er tur nu.

Skulle det vara aktuellt att göra scratchen innan nästa återföring isåfall?

Jag vet inte men jag hoppas det... Vill inte slösa bort de fyra vi har utan att göra nåt :(
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • malinmalan
    Mudcakemonster skrev 2019-09-03 19:39:39 följande:
    Vi får hoppas att det inte är gulkroppshormonet som spökar :) iiiik så spännande! Idag har jag varit mega gasig i magen, hahha
    Haha, ja magen är inte att leka med ibland heller just nu!

Har börjat få mer molande/mensvärkskänsla i magen och bak i ryggen och brösten känns inte lika ömma/svullna längre så har lite dåliga vibbar här just nu.. Tycker dock det känns lite tidigt med menssymtom redan 8 dagar efter äggplock??
    Fortfarande lite illamående till och från.

Någon mer som upplevt samma?
  • Loviisa89
    Hedblomster skrev 2019-09-03 21:27:39 följande:

Fått mens idag. Har fyra i frysen, blev inget av resten. Men vi hade fyra i frysen förra gången också... Och det gav oss ingenting. Får väl göra FET i förhoppningsvis oktober men om det är fullt eller min ägglossning krånglar november. Så långt bort. Dessutom vill jag inte bara slösa bort våra fyra frysta men vet inte vad man kan göra. Har trombyl kvar sen i våras till en till gång så tror jag tar det på eget bevåg nästa gång... Ska försöka komma med i en studie där man får göra en endometrial scratch också, man ska ha gjort minst fyra återföringar och vi har gjort fem nu ju. Men vet inte om man ska ha gjort återföringarna på just denna klinik eller om det går bra trots att det var på en annan...

Jag är så ledsen för er skull. Nu måste det snart vara er tur :( Hoppas du kan komma med i studien och/eller får stimulera ägglossningen på nått vis, känns ju som att ni måste få prova något annat nu.
    Insta: Ivfskafunka
  • Loviisa89
    LegoS skrev 2019-09-03 23:43:09 följande:

Hejsan!

Jag är på RD8 med en 5dagars. Testade imorse ( dagens andra och tredje urin) fick gravid på cv sticka och digitalt. Kan det verkligen stämma? Har testdag 11/9.

Tog ovitrell 19/8 så den bör inte finnas kvar i kroppen?

Rädd för att det står ej gravid på faktiska testdagen. Kan det blir så?

Grattis! Du är gravid nu och mycket kan hända men det är ju rätt stor chans (statistiskt) att du kommer få ett barn :)
    Insta: Ivfskafunka
  • malinmalan

Fått mens idag. Har fyra i frysen, blev inget av resten. Men vi hade fyra i frysen förra gången också... Och det gav oss ingenting. Får väl göra FET i förhoppningsvis oktober men om det är fullt eller min ägglossning krånglar november. Så långt bort. Dessutom vill jag inte bara slösa bort våra fyra frysta men vet inte vad man kan göra. Har trombyl kvar sen i våras till en till gång så tror jag tar det på eget bevåg nästa gång... Ska försöka komma med i en studie där man får göra en endometrial scratch också, man ska ha gjort minst fyra återföringar och vi har gjort fem nu ju. Men vet inte om man ska ha gjort återföringarna på just denna klinik eller om det går bra trots att det var på en annan...

Så ledsen att höra detta :( Det skulle verkligen fått vara er tur..
    Nya starka tag framåt nu! Att orka fortsätta ska ju vara viktigaste framgångsfaktorn.
    Spännande med studie och att kanske få testa något nytt :)
    Kramar!!
  • Hedblomster
    Loviisa89 skrev 2019-09-04 06:47:30 följande:

Jag är så ledsen för er skull. Nu måste det snart vara er tur :( Hoppas du kan komma med i studien och/eller får stimulera ägglossningen på nått vis, känns ju som att ni måste få prova något annat nu.

Skickade ett meddelande nu via 1177 att de ska kontakta mig angående studien... Men vill gärna prata med en läkare innan nästa återföring oavsett för att se om man kan få testa nåt annat också. Varför är det så svåååårt :(
    malinmalan skrev 2019-09-04 06:52:49 följande:

Så ledsen att höra detta :( Det skulle verkligen fått vara er tur..

Nya starka tag framåt nu! Att orka fortsätta ska ju vara viktigaste framgångsfaktorn.

Spännande med studie och att kanske få testa något nytt :)

Kramar!!

Tack, ja det är bara att kämpa på :( Kommer bli så besviken om vi blir nekade återföring i oktober pga fullbokat... Så stressigt.
  • Aryzza

Beklagar verkligen. Håller alla tummar för att ni kommer med i studien.
  • LegoS

Hoppas! Men har så himla mycket molvärk, är orolig att d blir ett tidigt missfall och mensen kommer komma.

Hoppas det går vägen för er alla. Denna resa är tuff!

• Hedblomster
    LegoS skrev 2019-09-04 11:00:09 följande:

Hoppas! Men har så himla mycket molvärk, är orolig att d blir ett tidigt missfall och mensen kommer komma.

Hoppas det går vägen för er alla. Denna resa är tuff!

Tror många har molvärk så tror faktiskt det kan vara positivt också :) växtvärk!
Svar på tråden IVF hösten 2019