• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-09-04 06:29:45 följande:

Jag vet inte men jag hoppas det... Vill inte slösa bort de fyra vi har utan att göra nåt :(

Det förstår jag verkligen! Känns som att man dunkar huvudet i väggen om och om igen när man kör på samma sak utan att ändra något. Skulle du testa trombyl till nästa gång? Behöver du låta det gå en mens emellan eller låter de er köra direkt?
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-09-04 12:08:48 följande:

Det förstår jag verkligen! Känns som att man dunkar huvudet i väggen om och om igen när man kör på samma sak utan att ändra något. Skulle du testa trombyl till nästa gång? Behöver du låta det gå en mens emellan eller låter de er köra direkt?

Ja jag har 17 tabletter trombyl kvar sen i våras... Så det räcker till testdag iaf, men vet inte hur man ska göra om man får plus? Ska man fortsätta eller inte? Vi måste vänta en mens :( så hoppas det finns plats i oktober...
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Loviisa89
    Hedblomster skrev 2019-09-04 10:41:29 följande:

Skickade ett meddelande nu via 1177 att de ska kontakta mig angående studien... Men vill gärna prata med en läkare innan nästa återföring oavsett för att se om man kan få testa nåt annat också. Varför är det så svåååårt :.

Vad bra, hoppas du kommer med i studien! Jag förstår verkligen att du vill prata med läkare innan nästa insättning, nått annorlunda måste dom ju kunna föreslå.
    Insta: Ivfskafunka
  • Jooosen
    Jagvetdåinte skrev 2019-09-03 22:54:21 följande:

Hejsan! Ville bara skriva att jag känner med dig. Senaste dagarna har allt hopp försvunnit. Det är som om att jag hoppats för mycket, för länge, att jag inte har något hopp kvar. Hur länge har ni försökt? Är det första ivf för er eller har ni försökt förut? StyrkeKram

Ja vet :( ruvar du nu? Vi gjorde ett färskt och ett fryst förra hösten. Minus på båda. Har tagit paus typ ett år tills nu. Innan försökte vi själva nästan 2 år. Ni då? Vi har fått ut bra med ägg och befruktning men inget har fäst ännu. Ingen förklaring på vår barnlöshet men jag misstänker att jag har endometrios dock.
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Klora

Hej

Jag hoppar in, skrev ett litet inlägg förra veckan, men nu har jag haft äggplock (igår) detta är vårt 4:de ivf försök, vi började våren 2018, första och tredje tog sig men det blev missfall så vi väntade ett år på det som nu blir sista försöket.
    19 ägg fick de ut igår och idag ringde kliniken och meddelade att 14 st blivit befruktade så imorgon skall vi sätta in 2 st, hoppas verkligen att det tar sig och att den eller de små vill stanna kvar. vi kommer inte spara några till frysen. Känner att detta får vara sista nu. 

• Hedblomster
    Klora skrev 2019-09-04 15:54:18 följande:

Hej

Jag hoppar in, skrev ett litet inlägg förra veckan, men nu har jag haft äggplock (igår) detta är vårt 4:de ivf försök, vi började våren 2018, första och tredje tog sig men det blev missfall så vi väntade ett år på det som nu blir sista försöket.

19 ägg fick de ut igår och idag ringde kliniken och meddelade att 14 st blivit befruktade så imorgon skall vi sätta in 2 st, hoppas verkligen att det tar sig och att den eller de små vill stanna kvar. vi kommer inte spara några till frysen. Känner att detta får vara sista nu. 

Då får vi verkligen hoppas att det tar sig nu efter allt ert kämpande!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • TashMash

Hej,

Kände för att också hoppa in i tråden!

Gjorde ÄP 28/8 och satte tillbaka ett befruktat ägg två dagar efter 30/8.

Det blev totalt sex ägg , ett sattes tillbaka och inga klarade sig till frysen.

Har ett barn sedan innan och gjort ICSI med min nuvarande man på grund av manlig faktor.

Är på ruvardag 5 och mår illa sedan igår, vad kan det bero på?

Testdagen är 15/9

• malinmalan

Hej

Låter ju som ett jättebra resultat! Och ökad chans med två också! Heja!!
  • Loviisa89

Hej

Hoppas att det/dom vill fastna och och vara kvar denna gång :)
    Insta: Ivfskafunka
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2019-09-03 21:27:39 följande:

Fått mens idag. Har fyra i frysen, blev inget av resten. Men vi hade fyra i frysen förra gången också... Och det gav oss ingenting. Får väl göra FET i förhoppningsvis oktober men om det är fullt eller min ägglossning krånglar november. Så långt bort. Dessutom vill jag inte bara slösa bort våra fyra frysta men vet inte vad man kan göra. Har trombyl kvar sen i våras till en till gång så tror jag tar det på eget bevåg nästa gång... Ska försöka komma med i en studie där man får göra en endometrial scratch också, man ska ha gjort minst fyra återföringar och vi har gjort fem nu ju. Men vet inte om man ska ha gjort återföringarna på just denna klinik eller om det går bra trots att det var på en annan...

Men ååååh vad surt.. det är ju er tur!! Hoppas verkligen ni får testa något annat nästa gång :( kram
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
Svar på tråden IVF hösten 2019