• Anonym (Inga)

Styvmamma-upproret

Är det inte dags för oss styvmammor/bonusmammor att sätta stopp nu? Många av oss kämpar med pappor som lever varannan vecka med sin första kull med barn och som styrs av dåligt samvete i sitt föräldraskap. Som curlar och curlar och låter bonusbarnen göra vad dom vill. Addera ett ex som beter sig likadant mot barnen ovanpå det så är soppan komplett. Har man gemensamma barn i en sådan här konstellation så får man snabbt vänja sig vid att de gemensamma barnen alltid kommer sist. Håller ni med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-03-17 10:42
    Detta inlägg riktar sig alltså till andra styvföräldrar som upplever problem i sina styvfamiljer och vill ventilera dessa problem. Om andra vill kommentera, vänligen respektera vår rätt att diskutera våra problem och bidra med något konstruktivt till tråden, inte det gamla utslitna kommentarerna: Du är en styvhäxa/du visste vad du gav dig in på när du valde en partner med barn/skilj dig då.

• Svar på tråden Styvmamma-upproret
  • smulpaj01
    Anonym (Inga) skrev 2020-03-19 14:16:40 följande:

Eh, jo det har vi. Du börjar mer och mer låta som en bitter biomamma.

Är det veckorna då bonusarna är där som du tycker fungerar? För din sambo håller sig ju hemifrån de veckor det bara är ni 3. Han verkar måttligt intresserad av er gemensamma.
  • Anonym (Inga)
    smulpaj01 skrev 2020-03-19 14:42:59 följande:

Är det veckorna då bonusarna är där som du tycker fungerar? För din sambo håller sig ju hemifrån de veckor det bara är ni 3. Han verkar måttligt intresserad av er gemensamma.

Nämen hej smulpaj :)
  • Tappadstekspade

Givetvis är hon det. Finns ingen annan anledning att hålla till i denna tråd och vara spydig och vilja få styvmammor att må dåligt än just att hon är en bitter, dumpad och frustrerad morsa till skilsmässobarn.
  • Anonym (Inga)
    Tappadstekspade skrev 2020-03-19 14:53:37 följande:

Givetvis är hon det. Finns ingen annan anledning att hålla till i denna tråd och vara spydig och vilja få styvmammor att må dåligt än just att hon är en bitter, dumpad och frustrerad morsa till skilsmässobarn.

Ja visst är det övertydligt? Stackars dessa biomammor alltså. Men det är lugnt, jag ler mest åt dessa inlägg. Jag tycker att det bitvis är en superintressant diskussion, och alla får vara med (så länge man håller sig till reglerna i Ts).
  • Anonym (V)
    smulpaj01 skrev 2020-03-19 14:42:59 följande:

Det är iallafall fint att se att du brinner för nåt annat ämne än ditt utseende.
  • Anonym (Vilken dålig pappa!)

Men du skriver ju att du knappt orkar mer och att han håller sig hemifrån när ni inte har bonusbarnen. Att han skriker på dig och ett barn och du inte vågar skaffa fler barn med honom. Då är ni ju inte en välfungerande familj.

Ja, jag är en biomamma. Till mina biologiska barn. Lyckligt gift med deras pappa.

Hela denna tråden handlar ju om att du haft ett helvete sedan du fick barn.

Diskussionen hade blivit mer givande om du inte ljög och ändrade saker hela tiden. Vi är många som ville hjälpa med råd men där allt tas som förolämpningar. Ni borde väl ta råd av oss som lyckats med familjelivet inte bara grotta ner er med andra som är olyckliga?
  • Anonym (Vilken dålig pappa!)

Aldrig blivit dumpad och varken jag eller min make har varit förlovade/gifta eller fått barn med någon annan.

Anledningen till att jag håller till här inne är av ett professionellt intresse och för att jag sitter i coronakarantän och är fruktansvärt uttråkad.
  • smulpaj01
    Anonym (V) skrev 2020-03-19 15:08:56 följande:

Det är iallafall fint att se att du brinner för nåt annat ämne än ditt utseende.

HA HA HA
  • LukeStairwalker

Anonym (V) skrev 2020-03-19 15:08:56 följande:

Vad tråkigt. Är det så här ni reagerar när argumenten tryter?

Är det ett värdigt beteende?
Svar på tråden Styvmamma-upproret