Här är vi alla vänner.
Jag har tv men man kan säga att jag "inte" ser på tv eftersom det bara händer en handfull gånger om året. Just nu är antennen inte ens inkopplad men jag lär ha kanal 5, den ingår väl i basutbudet. Främsta syftet är att sonen ska kunna se på barnfilmer och om jag är liggande sjuk är det mysigt med tv och film.
Idag har jag passat på under några barnfria timmar att åstadkomma bra saker, så jag har rensat/städat en garderob, lagat saker och det gör jag väl nu också för middagen är på g :) Det blir hemmagjorda köttbullar med brunsås och potatis, som jag funderar på att göra potatismos av istället, får se om jag orkar.
14000 inlägg, du kommer att vara upptagen en stund ;)
Jag har varit föräldraledig och därefter tjänstledig, jobbar halvtid nu och försöker ta vara på livet. Åkte på utbrändhet för snart tio år sedan men är fortfarande stresskänslig så jag försöker se upp med det. Jag älskar att resa, vara med mina vänner (händer inte ofta, de bor ca åtta timmar bort allihop, utom en) och att vara i naturen, även om jag borde ge mig ut oftare. Tycker om att ta till vara på naturens skatter och göra huskurer, har många ovanliga intressen som säkert dyker upp så småningom i diskussionen. Handarbetar på många olika sätt men främst håller jag på med stickning och virkning. Har en liten son i fsk-ålder och är frånskild, vilket jag trivs väldigt bra med. Lite lagom crazy, tycker om att skratta, trygg i mig själv för det mesta, lättsam person kort och gott. Jahupp, det var det. Freddie som känner mig rätt väl vid det här laget får fylla på om jag missat nåt haha ;)
Frågor: Var i landet bor du, på ett ungefär? Ålder? Intressen? Vad tycker du mest om att diskutera på FL, varför hänger du här? Har du några framtida mål?
Jag är en nyfiken person så det kommer väl fler frågor senare :)
Här kommer den delen jag hunnit skriva ner än så länge om vem jag är och vad jag gillar att göra. Den här texten går fram till fredagen, helgen innan jag blev riktigt dålig första gången i höstas. Nästa del kommer vara nyttig och helande att få på pränt, men jobbig känslomässigt att skriva.
Jag lever ensam. Gifte mig med mitt livs kärlek i juni 2005. Tyvärr avled han efter en vecka i respirator (27/12 2008 -3/1 2009) Han drabbades av hjärtstopp orsakat av ett epilepsianfall tidigt på morgonen 27/12. Trots alla försök med återupplivning vaknade han aldrig igen. Han somnade in i mina armar och for till Nangijala på förmiddagen den 3 januari. Jag älskar och saknar honom än idag, och har inte träffat någon ny. Vi hade båda nyss fyllt 34 år då, så jag är 47 år idag. Jag har endometrios, och vi hade precis fått remiss för utredning angående eventuell IVF, så det blev inga barn för mig. Men jag har två fantastiska syskonbarn som jag älskar, och som älskar mig. De har varit väldigt oroade nu när jag varit så sjuk och blivit opererad så många gånger.
Jag bor kvar i samma område i Gävle där vi bodde tillsammans. Jag bodde kvar i "vår" lägenhet fram till början av 2016, då jag flyttade till en lägenhet i markplan med gigantisk uteplats, och grönområde utanför mitt staket.
Jag mår som bäst när jag umgås med nära och kära, men det blir av för sällan då min familj bor kvar i och omkring Stockholm. Även vänner som bor i närheten blir det sällan av att träffa, av olika skäl.
Annat som får mig att må bra är att vistas i naturen, simma, gå promenader, knäppa kort med mobilen, lära känna nya människor, läsa, lyssna på musik, titta på film och serier. Jag tycker också om att skriva, men har inte skrivit någon text, eller vad man nu vill kalla det, på många år.
Jag är sjukpensionär sedan 2010, av många olika skäl. Kronisk värk, endometrios, kroniska tarmproblem, ångest, depression för att nämna några.
Jag föddes med hydrocefalus/vattenskalle, och har haft shunt sedan jag var några veckor gammal. Fram till 1996 hade jag inga direkta problem, men sedan dess har jag haft extremt mycket problem, och vården har sällan varit lyhörd.
Jag har stångas mot vården med jämna mellanrum sedan 2015, då jag plötsligt drabbades av extrem ljud- och ljuskänslighet, som helt klart var relaterat till en ej optimalt fungerande shunt. Men efter några år gav jag upp och tänkte att det fick väl vara så då, tills shunten gick sönder nästa gång. Vilket hade hänt ett antal gånger mellan 1996 och 2015.
Sommaren 2021 började min vänsta arm domna bort då och då. Mina föräldrars favorituttryck när jag växte upp var "bit ihop och kämpa på". Om det inte blödde rejält eller man brutit något fanns det inget att gnälla om. Så när jag var och hälsade på dem och simmade, vände jag från bröst till ryggsim utan att nämna något.
I mitten av september hände det någon gång i veckan att det svartnade för ögonen. I slutet av september hände det några gånger om dagen, sedan allt oftare.
Mellan 11 och 15 oktober hände det många gånger i timmen, varje dag. Detta till trots gick jag först fram och tillbaka till sjukhuset på förmiddagen för att ta några blodprover som min endokrinolog beställt, då jag (även det sedan -96) medicineras mot en hypofysrubbning). Sedan mötte jag upp hemtjänsten vid Ica för att handla inför helgen. På Ica, när jag stod och läste på en förpackning, höll jag på att dråsa i golvet när jag läste en innehållsförteckning, så jag sa åt killen som var med mig "du får läsa vad det står, för jag ser ingenting just nu. Och vi bör nog dra oss hemåt så jag får lägga mig och vila. Fortsättning följer, men vi får se när det blir.