Inlägg från: Ingenpsykolog |Visa alla inlägg
  • Ingenpsykolog

Här är vi alla vänner.

Mortiscia80 skrev 2022-09-15 17:34:47 följande:
    Jag tänker på en Pixi-bok som fanns när jag var barn och om jag minns titeln rätt så hette den "Fabian och dammråttorna", på framsidan såg man pojken och en stor dammråtta i samma form som ett moln satt på hans axel, den hade armar och ben och ansikte osv. Nåt i den stilen kanske? Fast av dig och Torsten då, men tecknat :)
    Jag kom också att tänka på "Fabian och dammråttorna", men hittade inget om den när jag googlade. I samma tankerunda kom jag även att tänka på en annan bok, "Ludde Lump och Greta Garn". Min syrra född -80 hade båda böckerna och tyckte om båda två väldigt mycket.

Dem senare finns det mer information om, och den finns även att köpa begagnad t ex här:

www.bokborsen.se/view/Gripe-Camilla-Olsson-Wanne/Ludde-Lump-Och-Greta-Garn/11558832%2Fgm%2F11558832&%2Fview%2FGripe-Camilla-Olsson-Wanne%2FLudde-Lump-Och-Greta-Garn%2F11558832&gclid=Cj0KCQjwvZCZBhCiARIsAPXbajtCixzud8fLgVbIfscW8W5YGaPBrVdC9P8PMwWoNQvTm_Y7ZjzOmLUaAjrYEALw_wcB

(Så drygt med låååånga URL:er...)
  • Ingenpsykolog

Sorry för spammandet. Tänkte, felaktigt, att jag genom att skriva (y) skulle få fram en "tumme upp" som i Facebooks "barndom". Önskar verkligen att de skulle utöka urvalet av emojisar här på FL.

För övrigt tycker jag att det både här och i telefoner/på sociala medier saknas många viktiga symboler. Det går ju bra med @ som kanelbulle, men Torstens parti borde kräva en dammråtte-/dammtussemoji! Skrattande in my humble opinion...

Nu tar jag en islatte, en @ och ett par chokladrån och sätter mig vid det återigen nypåfyllda bordet och ser vem som dyker upp härnäst ;)

• Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-09-16 16:07:30 följande:

Nu är allt fixat inför bokmässan. Materialet är uttryckt. 20 exemplar. Kanske lite för optimistiskt, men. Biljetterna är fixade. Pressackrediteringen är fixat. .

Underbart! Jag hade tänkt fråga om Torsten skulle med, men såg ditt svar till Morty längre ner
  • Ingenpsykolog

Jag är ju väldigt lättroad, så jag tycker att det är härligt att vi har börjat sprida @@ i andra trådar. Jag undrar vad de oinvigda tror. Undrar om någon funderar över varför det plötsligt massor av @@ i inläggen och undrar vad det skulle ha stått (typ, kanske) Man är ju van vid att emojis från tangentbord blir till ??? strödda här och var i inlägg, men knappast @@@

• Ingenpsykolog

Ikväll kollar jag på 

Jumanji: Welcome to the Jungle g.co/kgs/ddnixV

Delvis för att den är bra, delvis för att jag gillar Jack Black och delvis för att jag är "lite svag för" Dwayne Johnson... ;o)

• Ingenpsykolog
    Mortiscia80 skrev 2022-09-17 09:39:26 följande:
    Vilken tur att jag har extranyckeln Skrattande

God morgon!
    Freddie rår inte på vare sig dina välkomst-@@@ eller det magiska självuppfyllande fikabordet. Men bra att du hittade nyckeln till hans skåp ändå Tungan ute

Eftersom bordet är magiskt så fylls det på med vadsomhelst som en råkar vara sugen på just för tillfället. 
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-09-17 11:56:56 följande:

Usch, vad ensam jag känner mig idag! Rynkar på näsan

Jobbig känsla med hög igenkänning. Kram
    Finns det något vi kan göra? Hjärta

Jag känner mig mindre ensam av att skriva och läsa i den här tråden.
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-09-17 22:15:20 följande:

Hittade förresten en fin duk till det där magiska fikabordet, så jag lyfter lite på det självpåfyllande fatet och placerar den på bordet. Sådär ja! Nu blev det ännu mysigare härinne Solig

Åh vad fint det blev! Solig
Svar på tråden Här är vi alla vänner.