Inlägg från: Ingenpsykolog |Visa alla inlägg
  • Ingenpsykolog

Här är vi alla vänner.

Freddie K skrev 2022-09-11 06:49:44 följande:

God morgon alla i tråden! {#emotions_dlg.flower}

God morgon Freddie, Torsten och Morticia! {#emotions_dlg.flower}
  • Ingenpsykolog
    Anonym (Allmighty Torsten) skrev 2022-09-11 09:15:24 följande:
    Yawn! Top of the morning to you! .
    Kul att du kikar förbi Allmighty Torsten! Och tack för morgonhälsningen Freddie också Flört
  • Ingenpsykolog

Hoppas att ni alla får en bra dag. Jag ställer in ett fat med rykande färska @@@, kaffepulver och vattenkokare och öppnar mitt skafferi med cirka 20 olika sorters te på påse. Hittar ni inte teet ni letar efter är det bara att fråga så ska jag de om jag har det. Det finns kaffe, rörsocker och mjölk. Det är bara att ta för sig. Kaffe

Skönt att ha förtidsrösta, för jag är lite trött idag. Får se om jag ska kika på en del av valvakan. Men det går så många bra filmer i eftermiddag och kväll, så det känns trevligare att titta på. Flera goda klassiker.

Jag ska absolut kolla på Tillbaka till framtiden 3 kl 18-20 på kanal 5. Jag vet att jag har sett alla filmerna I serien, men jag kommer inte ihåg något av trean, inte ens att en av filmerna utspelar sig i Vilda västern. Så det blir lite kul att se den.

Andra klassiker idag och kväll: Titanic på tv 8 kl 13.25-17.50 och, direkt efter Tillbaka till framtiden 3, Harry Potter och de vises sten. Även uppföljare till såväl Spiderman som MIB, men de är inte riktigt min stil.

Jag är inte upplagd för TTitanic, och Everest gick på någon kanal för ett par veckor sedan,  så den har jag nyss sett.

Ni får Hojta till om ni tröttnar på att få filmtips. Jag vet ju inte om ni är filmintresserade alls Drömmer

• Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-09-11 12:43:09 följande:
    Hur är läget idag? .
    Tackar som frågar. Jag är lite trött. Hur är det själv? Vad bra att du har varit och röstat. 
  • Ingenpsykolog

När man läser en trådstart och direkt antar att det är ett skämt:

www.familjeliv.se/forum/thread/81984632-dopforslag

Jag gissar att ingen annan heller tog den på allvar, för ingen har svarat. 

Är det allvarligt menat så hoppas jag att någon i TS omgivning påpekar Hur bisarr idén är. Liksom "först går vi till kyrkan och välsignar ett av guds barn. Sedan går vi hem/till hyrd lokal, äter tillagad fårbäbis och helstekt griskulting. Till dopkaffet rundar vi av med en kladdkaka bakad till att dra tankarna till ett blöjbarn". Kräks

Det är inget fel att ha tema på dopet, men just det här temat känns helt fel. Jag hade inte höjt på ögonbrynen om menyn istället hade bestått av babyspenat, minimorötter etc.

• Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-09-11 12:48:52 följande:
    Jo, men det får man vara å helgen. Jo, tack, det är bra här med. Sitter och skriver lite just nu. .
    Det låter trevligt. Ta gärna för dig från fikabordet i hörnet. Och Morty, att jag ställde in ett @-fat betyder så klart inte att du ska sluta bjuda "nykomlingar" på ev välkomstbulle. Det är en jättefin gest! Hjärta
  • Ingenpsykolog
    Mortiscia80 skrev 2022-09-11 13:25:18 följande:
    Hehe näe det där får vi väl ta av allihop och ha en go'fika tillsammans tycker jag ;)

Kul med filmtips! Jag uppskattar sånt iaf. Jag gillar äldre filmer men det kommer också mycket nytt, men svårare att hålla koll på vad som är vad där. Om det är några bra filmer (men då brukar jag leta trailers) men mest att de ens kommer ut.
    Vad roligt att du uppskattar filmförslagen, och go'fikat! Det är bara att ta för sig. Jag såg nu att det går en skräckis, "Funhouse" i natt. 23.55-02.15 på 12:an.

Funhouse g.co/kgs/eUdRe3

Crime, drama, horor, thriller enligt taggar på imdb. 
    Ursprung: Sverige, Kanada 
    Utgiven: 2020
    Med Valter Skarsgård i huvudrollen. Lite spännande,  då han är den ende av de skådespelande bröderna jag inte sett på film än.
  • Ingenpsykolog
    Mortiscia80 skrev 2022-09-11 14:16:34 följande:
    Tror inte jag har den kanalen, har inte kopplat in tv:n än sedan flytten så jag får hålla mig till internet och DVD-skivor :)
    Har du tillgång till streamingtjänster? Den finns på Viaplay och C more, och går att hyra/köpa på SF anytime, Google play och iTunes, om du kan tänka dig att betala en slant. Men det är ju inte lätt att veta om den är värd pengarna innan man sett den Obestämd
  • Ingenpsykolog
    Mortiscia80 skrev 2022-09-11 14:38:22 följande:
    Nä inget sånt heller, jag är lite allergisk mot att betala för månadstjänster som jag kanske använder någon gång per år ;)
    Fullt förståeligt. Den enda streamingtjänst jag betalar för och använder flitigt är Tele2 play, (tidigare Comhem play) som jag betalar 69kr/månad för. De har ett extremt stort och varierat utbud. 

Vad gäller att hyra eller köpa film från SF Anytime och Google play eller iTunes så betalar man ju styckpris för just den film man är intresserad av att se, och ingen löpande kostnad för en tjänst man inte utnyttjar.

Men man får kanske ut minst lika mycket genom att Freddie tittar på och refererar filmen i realtid Skrattande
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-09-11 15:02:37 följande:

"Jag är fri. passa! PASSA! Passa då ditt j*vla ego!"

Kollar du på CHL? Glad
Svar på tråden Här är vi alla vänner.