Inlägg från: Ingenpsykolog |Visa alla inlägg
  • Ingenpsykolog

Här är vi alla vänner.

Freddie K skrev 2022-09-08 08:46:45 följande:

OTW! BBL! .

Glad
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-09-07 00:20:17 följande:

Ingenpsykolog: Kul att du bor i Gävle! Det är en fin stad. Jag bodde där i tre år och har gått på konstskolan där om du känner till den? Hemskt att höra om allt tufft du har gått igenom och jag beklagar verkligen sorgen över att du tvingades förlora ditt livs kärlek. Men så vackert att ni fann varandra ändå Hjärta Jag kan inte ens föreställa mig att ha gått igenom allt det du har gått igenom. Du måste vara väldigt stark som har klarat av det! Jag ska berätta mer om mig själv också, men filar fortfarande lite på presentationen Glad

Jag glömde skriva att jag uppskattar din omtanke angående min man. Hans död tog oerhört på mig. Jag vaknade kl 5 på morgonen 27/12 -09 av ett rosslande ljud. Tittade bredvid mig i sängen och fick mitt livs största chock när jag såg honom, helt stilla, askgrå i ansiktet och med blå läppar. Jag ringde 112 och fick starta hlr i väntan på ambulansen. Jag kommer aldrig att glömma den morgonen. 
  • Ingenpsykolog

Över till något helt annat. Jag är som sagt nyfiken av mig. Så hur kom ni på era användarnamn som ni använder på Familjeliv. Och, om ni tidigare haft ett annat användarnamn, hur kom det sig att ni bytte.

• Ingenpsykolog

Det är kul att höra resonemanget bakom valda alias. Någon som är nyfiken på mitt? Eller är det uppenbart för de som hängt länge på FL Solig

• Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-09-09 10:50:06 följande:

Ingenpsykolog: Jag är nyfiken! Har ju mina aningar, men det blir spännande att höra varför du valt ditt användarnamn Skrattande Själv är jag inne på mitt fjärde nu!

Jag har ju som sagt hängt på FL och läst i trådar länge. Och i många trådar förekommer ju användare som utger sig för att jobba på soc, vara psykologer, läkare etc, när det de skriver i sina inlägg gör det uppenbart att de inte ens har koll på vad som ingår i dylika yrkesutövares arbetsuppgifter. Jag gillar att hjälpa människor. Jag har utbildning inom förskolläraryrket, men min hälsa, främst fysiskt men även psykiskt, försämrades under den tid utbildningen pågick. Efter 6 av 7 terminer blev jag avstängd från utbildningen på grund av allt för hög sjukfrånvaro, och allt för få klarade kurser. Så bortsett från att ha jobbat helger och lov i perioder under gymnasiet har jag ingen yrkeslivderfarenhet.

Om jag var som de som hävdar att de jobbar inom socialtjänsten eller annan yrkesgrupp, för att ge en falsk trygghet i att mina råd kom från någon med utbildning inom ämnet i tråden, hade jag kanske kallat mig för t ex "anonym (psykolog). Men mina råd baseras ju på livserfarenheter och sådant jag läst mig till, och jag har inget behov eller intresse av att hävda något annat. Att ljuga om att arbeta inom den typen av yrken ser jag som ett hån mot de som jobbar hårt med dåliga resurser inom psykiatrin tunga yrken. Därför är jag ärlig och talar om att jag inte är psykolog.

Jag ger mer än gärna råd och stöd till personer som efterfrågar det, men skulle aldrig drömma om att utge mig för att vara utbildad för att lägga mer tyngd än befogat bakom mina framförda råd eller åsikter. Därför tycker jag att mitt alias är klockrent i sammanhanget. Andra kanske inte tycker det, men jag har ingen plan på att starta en omröstning angående det. Jag känner inget behov av att få bekräftelse eller höra folks åsikter om huruvida mitt resonemang är vettigt eller inte, i alla fall inte från någon utanför den här tråden. Solig
  • Ingenpsykolog
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2022-09-09 20:42:35 följande:

Ny på Familjeliv och rädd för att fastna faktiskt Gör man lätt det?! Har jobbat på soc och känner många brukare/klienter/patienter. Tror att eftersom Familjeliv ser så oseriöst ut med alla sina röriga trådar om högt och lågt så kan det framstå som oseriöst att berätta om att man jobbar eller har jobbat på myndighet och sina erfarenheter därifrån. 

Här på Familjeliv har jag velat jag ge den info jag kan bidra med vad det än må vara, så man ska nog inte vara så säkert på att folk inte har erfarenheter om de skriver om den. Det kan verka ganska osannolikt för utomstående, för vad som händer på soc stannar på soc, vad som händer på psyk stannar på psyk, även om IVO finns och Förvaltningsrätten om man vill anmäla och överklaga beslut.

Men visst märker man i vissa trådar att saker inte stämmer. Då brukar jag bara sluta lägga min energi på tråden. 

Välkommen hit!
    Jag var nog lite luddig i mitt inlägg. Jag menar absolut inte att alla som uppger sig för att ha ett visst yrke ljuger, bara att det finns de som gör det. Och de som ger råd son är helt åt h-vete kan orsaka stor skada. Det är jättebra att majoriteten som skriver att de är poliser, advokater, socialsekreterare etc faktiskt är just det, och att de är villiga att dela med sig av sin kunskap och sina erfarenheter fär att hjälpa andra. 

Men de fall där någon ljuger om att tillhöra någon av ovan eller liknande yrkesgrupper kan det få allvarliga konsekvenser för den som ber om hjälp.
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-09-10 19:57:35 följande:

Mortiscia80: Älskar när du skriver välkommen in i värmen! Det låter så mysigt och välkomnande Hjärta

Jag håller med dig! Väldigt mysigt! Hjärta Jag och mina andra "bullsystrar" använder @ för att representera kanelbulle. Mitt påhitt Solig
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-09-10 21:34:40 följande:

Ingenpsykolog: Smart! Det har jag aldrig tänkt på, men det ser ju precis ut som en bulle. Bra spanat och påhittat av dig! Filmen ser actionladdad och fartfylld ut! Ibland kan man behöva lite action på en lördagskväll Skrattande Nu ska jag ta en promenad så jag får röra lite på mig också!

Ja, jag tyckte det var jättekul när jag upptäckte likheten. Ibland kan det vara kul att se en fartfylld actionfilm, om inte annat för att roas av hur orealistiska de är. Och det är ju inte dumt med The Rock och Jason Stratham som ögongodis på lördagskvällen. Hoppas att du får en skön promenad! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-09-10 21:04:10 följande:
    Ja, det gör det verkligen! Jag känner värmen ända hit Skrattande Ikväll äter jag lite godis och läser en bok. Tidigare idag var jag på provsmakning av olika delikatesser. Det var väldigt trevligt och mättande! Kanske därför det blir lite godis nu och inte mycket som vanligt Flört Vad gör du själv?
    Vad var det för provsmakning? Smarrigt! Och till ett helt annat ämne. Det är typiskt att inte vanliga smileys fungerar i inläggen utan bara blir ?? För smileyn som slickar sig om munnen hade passat i sammanhanget. 
Svar på tråden Här är vi alla vänner.