Inlägg från: Ingenpsykolog |Visa alla inlägg
  • Ingenpsykolog

Här är vi alla vänner.

Anonym (Maria) skrev 2022-09-17 22:16:49 följande:

Är det bara att hänga med på den här tråden eller har ni någon invigningsritual? :)

Trevligt att du hittade hit Maria! Jag är säker på att du kommer trivas här! {#emotions_dlg.flower}
  • Ingenpsykolog

Jag ska läsa ikapp och svara senare, men kom på en sak jag tänkt fråga. Är det någon av er som hänger på svenska, eller engelska för den delen  Quora? Det känns som att ni alla skulle ha mycket att tillföra. Läser mycket där. Kommenterar ofta andras svar, men skriver sällan egna svar.

en.wikipedia.org/wiki/Quora

• Ingenpsykolog
    Mortiscia80 skrev 2022-09-18 14:00:39 följande:
    Nej, jag har fått känslan att det är ett forum för Q & A snarare än chatliknande, vilket jag föredrar.
    Det stämmer. Och jag håller med dig. Jag tänkte mest att ni som hänger i just den här tråden påminner en hel del om flera intressanta personer som jag följer där. Ni, liksom de har kunskap och intressen inom ett väldigt brett spektra av ämnen, och nog skulle kunna tillföra mycket där. Och precis som i trådar här på FL så kan det ofta utmynna i spännande diskussioner i kommentarsfältet till svaren på Quora. Jag själv hänger ytterst sällan där sedan jag började hänga på FL, men ibland när alltför många av trådarna här spårar ur drar jag mig dit. 
  • Ingenpsykolog
    Aniiee skrev 2022-09-18 19:58:28 följande:

Hej igen!

Jag har ont i axeln.

Jag har jul på hjärnan.

Jag är irriterad på folk på FL. 

Jag har tvingat en hundvalp. 

Jag förbereder hjärtat på att säga farväl till en hund.

Jag... Har faktiskt saknat den här tråden en del.

Oh, och jag äter kyckling och grönsaker i sås med ris till middag och tittar på Sortedfood. 

Det låter jobbigt GråterHjärta
  • Ingenpsykolog
    Anonym (Maria) skrev 2022-09-18 23:37:33 följande:

Jag har haft en jävla helg, lite som att livet har serverat mig  tre bajsmackor samtidigt. Jag är så otroligt tacksam för min sambo som backat upp på ett sätt som jag aldrig hade förväntat mig och på ett sätt som jag själv är van vid att leverera till andra. Det är som att vara riktigt trött och nu bara kunna sjunka med i ett bottenlöst hav av kärlek. Jag vet bara inte vem jag ska berätta det för, så jag valde er - mina nya bekantskaper :)

Här finns vänner som lyssnar och stöttar, gott om axlar både att luta dig mot och gråta mot och förhoppningsvis inlägg knasiga nog att få dig att åtminstone för stunden distrahera dig från omvärlden. Och det är ju guld värt att sambon finns där när hen verkligen behövs. Gör mig gärna sällskap för ett dopp i kärlekshavet. Jag ääääälskar att bada och simma! Hjärta{#emotions_dlg.flower}Solig
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-09-21 07:31:22 följande:

Jag har en fråga, va. Om skeppet är på sjön och det är is. Behövs det vinterdäck då? Tungan ute

Båten har ju skrov, så det borde i så fall vara tal om vinterstrov Solig

Tur att skepp redan från början byggs för vad de är tänkta att användas för och vilka vatten de ska gå på. Det hade ju krävts en extrem massa mer arbete och "tänka utanför boxen" för att kunna skapa ett båtskrov som gick att bytas ut beroende på årstid men samtidigt vara 100% vattentätt.

T ex isbrytare har ju specialbyggd skrov.
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-09-21 10:24:54 följande:
    Dagens visdomsord:

Man tar inte med sig en pistol till ett knivslagsmål!
    Nej, det är bättre att ta med sig en gaffel! Solig
    Sedan reder man ut sina meningsskiljaktigheter över en fredlig måltid. Skrattande Det vinner alla på, till skillnad från ett knivslagsmål där alla förlorar, oavsett utfall.
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-09-21 10:52:45 följande:
    Många bra visdomsord från dig. Jag gillar hur du tänker! Solig
    Det är ju bättre om det går att lösa konflikter utan att situationer behöver uppstå som får negativa effekter både för stunden och ens fortsatta liv. Knivvåld leder ju bara till negativa följder för alla inblandade. Delar man en måltid kan det ju leda till att man finner en ny vän.

Dessutom finns det väl inget i svensk lag som gör det olagligt att "bära gaffel", så om du har en gaffel och den andre en kniv och "popo" dyker upp så har du ryggen fri... Solig

Kul att någon gillar mina visdomsord! Din kommentar lyste upp min dag! Hjärta
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-09-21 14:14:23 följande:

Nu har jag städat färdigt. Det blev fint! Glad

Bra jobbat! Gissar att Almighty Torsten inte uppskattar dina ansträngningar, eller har jag fel? Solig
Svar på tråden Här är vi alla vänner.