• Jlund

Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?

Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?

Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion

• Svar på tråden Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?
  • Redgoldgreen

Om man gör det ansvarsfullt och har koll på produkterna tycker jag inget speciellt. Med min ytterst knapphändiga kunskap antar jag att hallucinogener som inte är vanebildande är mer okej än opiater tex. Min egen nyfiken är nästan obefintlig, skulle inte heller påstå nåt sånt klyschigt som att jag är hög på livet i stället. Har inget behov av att vara hög över lag, ännu mindre efter barn. Men dom som påstår att en som röker på är en pundare men själva super varje helg är dom största hycklarna för sprit är den värsta drogen av alla.

• Allis1000
    Anonym (party) skrev 2020-11-27 13:11:24 följande:

Att tycka synd om någon och att hysa förakt för någon är inte samma sak.

Att hysa förakt innebär att man ser ner på någon och tycker att denne har ett lägre människovärde.

Själv tror jag att alla gör sitt bästa utifrån sina förutsättningar.

Nå, Jag tycker synd om dem, OCH jag känner ett svagt förakt.
  • klyban
    Allis1000 skrev 2020-11-27 14:32:59 följande:
    Nå, Jag tycker synd om dem, OCH jag känner ett svagt förakt.

För vad egentligen?
    Stört mig mer på alkohol än droger på krogen, MÅNGFALT MÅNGFALT MÅNGFALT mer.
    För där är folk satans störande, inklusive mig kan jag tänka mig.

• Allis1000
    klyban skrev 2020-11-27 14:43:29 följande:

För vad egentligen?

Stört mig mer på alkohol än droger på krogen, MÅNGFALT MÅNGFALT MÅNGFALT mer.

För där är folk satans störande, inklusive mig kan jag tänka mig.

Jag tycke synd om dem som måste ta till droger för att ha kul i sitt liv.

Jag känner ett svagt förakt för att de inte är på väg framåt, för att de inte är spännande personer, inte i mina ögon.

Drogerna bryter ner folks psyken.

Nu gillar jag inte fylorn, alkoholister eller folk som super heller.

Det får stå för dig om du diggar droger men ogillar alkohol.

Jag svarade på frågan vad jag känner och tycker.
  • Anonym (Krog/resturang)
    Anonym (gg) skrev 2020-11-27 13:40:18 följande:

Men nä, det är inte fler som knarkar än som dricker alkohol. En majoritet av svenskar dricker varje vecka. Möjligtvis vanligare bland muslimer.

Ja nu talar ju jag av erfarenhet av 25år inom branschen. Det dricka säkert friskt bland svenskar men det stoppar inte 85% av krogengäster att dra i sig både den ena och andra drogen när dom går ut.

Jag kan garanterat lova dig att folk i ditt umgänge, en ytlig vän, kollega eller nära vän, har petat eller dragit i sig något men talar inte om det för denne vet att folk dömmer den just för det, oavsett om personen i fråga har karriär och lever det typiska Svensson livet.

Men man pratar inte högt om det. I det djupaste vatten...
  • klyban
    Allis1000 skrev 2020-11-27 14:48:20 följande:
    Jag tycke synd om dem som måste ta till droger för att ha kul i sitt liv.
    Jag känner ett svagt förakt för att de inte är på väg framåt, för att de inte är spännande personer, inte i mina ögon.
    Drogerna bryter ner folks psyken.

Nu gillar jag inte fylorn, alkoholister eller folk som super heller.
    Det får stå för dig om du diggar droger men ogillar alkohol.
    Jag svarade på frågan vad jag känner och tycker.

Du har skapat ett tankemonster utan riktig grund, för de allra flesta som tar berusning gör det för en guldkant i tillvaron och inget som styr en och alkohol är den vanligaste.

Det är du som säger jag diggar droger, jag förklara en sak.

Alla missbruk ur den medicinska diagnostiseringen är skadligt beteende, brukare lider inte av några psykiskt bara för de tar en drog och lider de av en, så är den redan närvarande före drogen.
    Shopping, sex och spelmissbruk är också missbruk som har svåra konsekvenser för den inblandande.

Folk som är berusande av alkohol är störande, det är inte alltid säkert med droger.(Finns givetvis nyanser i allt, men rent generellt)
    Alkohol är den mest destruktiva droger vi har i vårt samhälle och med en extrem omfattning.
    De på alkohol skapar upp mot 80% av allt fysiskt våld i samhället(vissa år, andra 50-60-70) och under påverkan av alkohol.

Alkohol är en samhällesförstörare som vida överstiger droger(Som också har sin problematik och skador som ska adresseras givetvis, för missförstå inte en gång till), droger kan myc, men nu eftersom kriminellanätverk bråkar om marknadsandelar, så har ett annat våld ökat.
    Men under berusning så är alkohol extrem på skapa skador i samhället.
    Nu har jag aldrig brukat våld under alkohol, men jag är störde som många andra.

Du borde ta ett steg tillbaka och fundera på vad du faktiskt säger, och det betyder inte att du behöver tycka om droger eller ens tolerera dom i din närhet ändå, men ett öppet sinne så lär man sig saker.
    Och kanske man ska börja agera där problemen finns istället för hitta där de inte finns.

• Xenia
    Jlund skrev 2020-11-27 04:34:48 följande:

Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?

Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion

Jag anser att ni är idioter och dessutom stöder ni kriminalitet.

Men vilka droger syftar du på? Jag antar att du inte menar alkohol och hasch. Kokain?

Alla sådana droger anser jag vara att skolka från livet. Det vanliga livet duger inte, ni måste ha droger för att stå ut. Även ni som är rika och har råd att festa.
  • klyban
    Xenia skrev 2020-11-27 17:41:31 följande:
    Jag anser att ni är idioter och dessutom stöder ni kriminalitet.

Men vilka droger syftar du på? Jag antar att du inte menar alkohol och hasch. Kokain?

Alla sådana droger anser jag vara att skolka från livet. Det vanliga livet duger inte, ni måste ha droger för att stå ut. Även ni som är rika och har råd att festa.
    Tyvärr stämmer det alldeles för sällan att det är så, de flesta ser det som en sak man gör vid valda och få tillfällen.
  • Anonym (gg)
    Anonym (Krog/resturang) skrev 2020-11-27 16:21:39 följande:
    Ja nu talar ju jag av erfarenhet av 25år inom branschen. Det dricka säkert friskt bland svenskar men det stoppar inte 85% av krogengäster att dra i sig både den ena och andra drogen när dom går ut.

Jag kan garanterat lova dig att folk i ditt umgänge, en ytlig vän, kollega eller nära vän, har petat eller dragit i sig något men talar inte om det för denne vet att folk dömmer den just för det, oavsett om personen i fråga har karriär och lever det typiska Svensson livet.

Men man pratar inte högt om det. I det djupaste vatten...
    Jo, de hade varit ärliga om det då de känner till att jag tagit droger. 
  • Anonym (Krog/resturang)
    Anonym (gg) skrev 2020-11-27 18:23:09 följande:

Jo, de hade varit ärliga om det då de känner till att jag tagit droger. 

Ok
Svar på tråden Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?