• Jlund

Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?

Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?

Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion

• Svar på tråden Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?
  • Anonym (Oförlåtligt)
    Jlund skrev 2020-11-27 04:34:48 följande:

Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?

Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion

Jag har bara en fråga till dig;

Känns det bra att bidra till ökad gängkriminalitet i samhället? För det är precis det du gör genom att köpa knark när du är partysugen.
  • Anonym (korkat)

Att det är lika korkat som de som "feströker". Plus då den "lilla" biten med att det är olagligt och främjar kriminaliteten i övrigt. Bara för att skjutningarna sker i de "dåliga" förorterna betyder inte att inte det "fina" folket som partyknarkar inte bidrar till det.

• Krafs
    Anonym (ooo) skrev 2020-11-27 06:57:36 följande:
    Givetvis inte alls ok. Det är skadligt att knarka och det vet alla. Har man barn som man ansvarar för dessutom, så är det riktigt oansvarigt att knarka, även om det bara är på fester. Knark går inte ur hjärnan på ett par timmar utan det finns därinne bra mycket längre än så. Även om man själv tycker att man är helt normal så finns risk att hjärnan till slut tar skada. 

Vidriga människor är man kanske inte, det är ett starkt ord, men oansvariga, lite "korkade" kanske? Kanske är det människor som inte kan stå emot grupptrycket osv - jag vet inte. Jag vet att om jag får reda på att någon jag umgås med använder droger så skulle jag sluta umgås med denne, för mina barns skull. 
    Nu partyknarkar inte jag.. knarkar inte överhuvudtaget. Men uttryck som "det är skadligt att knarka", "knark går inte ur hjärnan på ett par timmar [...]" för att sedan kalla partyknarkare för "lite korkade", är ju att bjuda in till att bli förlöjligad.

Du är noll påläst.
  • Anonym (F)

Kokain var inte tillgängligt som det är idag när jag var 20 år. Med ungdomligt oförstånd kanske jag hade provat om det funnits.

Nu som äldre försöker jag tänka ett steg till. Illegal droghandel driver en jävla massa skit. Men tror inte för en sekund att partyknarkarna bryr sig.

• Anonym (L)

Som föredetta heltidsknarkare avundas jag er som kan hålla er till endast festande. Om man bortser från den illegala biten och allt vad det innebär så ser jag inte varför det skulle vara värre än festdrickande, beroende på vilka droger som brukas förstås.

De partyknarkare jag umgåtts med samt stött på på fest har varit betydligt mer skötsamma än de som endast konsumerat alkohol. De flesta har även haft hyfsade jobb och inkomster, stabila relationer och varit jäkligt trevliga.

Ni är inte vidriga. Samhället, okunskapen och Sveriges lagar är vidriga.

• Paganini

En knarkare är en knarkare.

• Jlund
    Ignoramus skrev 2020-11-27 06:24:21 följande:

Ja, eller starkt bidragande till den tunga kriminaliteten generellt!

Är det knarket eller pengarna som är en orsaken till kriminaliteten? Fundera på den.
Svar på tråden Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?