• Jlund

Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?

Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?

Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion

• Svar på tråden Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?
  • Jlund
    Ignoramus skrev 2020-11-27 06:24:21 följande:

Ja, eller starkt bidragande till den tunga kriminaliteten generellt!

Är det knarket eller pengarna som är en orsaken till kriminaliteten? Fundera på den.
  • Anonym (F)
    Jlund skrev 2020-11-27 11:04:32 följande:

Är det knarket eller pengarna som är en orsaken till kriminaliteten? Fundera på den.

Du menar att det inte hänger ihop?
  • Allis1000

Hatar droger.

Jag känner ett svagt förakt för dem som partyknarkar. Tycker synd om er / dem.

Jag har respekt för människor som ser till att ha roligt gå utanför the box, av egen styrka, inte med hjälp av droger

Droger är svagt

Jag vet några vänner som gör det, som jag tycker väldigt mycket om, men i mina ögon är de nedsmutsade och deras anseende sänkt.

Om de slutar med partydrogerna så skulle deras anseende hos mig öka. Det är bra att ha en riktning framåt i livet.n

• Anonym (W)
    Jlund skrev 2020-11-27 11:04:32 följande:
    Både och!
  • Jonnynilsson

Det förekom en hel del amfetamin i området där vi växte upp som unga vuxna. Många valde att spetsa alkoholen lite extra med amfetamin och fick enligt dem själva riktigt sköna fyllor.

Nu så här många år senare har jag naturligtvis inte koll på hur det gick för alla partyknarkare från den tiden men förmodligen klarade sig de flesta. Dock ledde partyknarkandet rakt ner i avgrunden för en av tjejerna. Hon blev heltidsknarkare och hamna så småningom i herointräsket.

Jag har inte sett henne på kanske tio år eller så så jag har ingen aning om hon lever idag. Men det är min upplevelse av partyknarkande.

Och nej, jag provade aldrig själv amfetamin. Jag höll mig till nikotin och alkohol :)

• Anonym (Juliet)

Jag tycker bara att det är tragiskt. Skulle inte vilja umgås med såna som stöttar grovt kriminella bara för att dom vill "festa". Vansinnigt patetiskt.

• klyban
    Drottningen1970 skrev 2020-11-27 07:35:07 följande:
    Jag tycker ni är ganska äckliga som göder en kriminell bransch som kantas av mord och mänskligt lidande.

Det är därför vi ska ta pengarna ifrån dom.
    Vi kan inte längre leva i fantasin att droger ska försvinna.
    Och desto längre det pågår, desto svårare blir det att stoppa tillbaka de kriminellanätverken till där dom en gång var och före dessa EXTREMA miljardinkomster de har idag.
    Och det kommer ta 1-2 decennier att göra och med de extrema summor de har lagrat upp.

• Anonym (gg)
    Anonym (party) skrev 2020-11-27 07:18:50 följande:

Till skillnad från många andra länder är det ovanligt med nöjesknarkande i Sverige. Baserat på det jag sett i min egen omgivning så är min fördom att det de lågbemedlade som håller på med det. Ett typexempel vore en arbetslös yngre individ med psykisk ohälsa. Som jag ser det är knarkandet bara ett tecken bland många andra på att den knarkande individen förmodligen halkat fel i livet och inte mår toppen. Tycker inte att partyknarkare är vidriga.

Kan tillägga att jag vet att det nöjesknarkas bland de bemedlade i Stockholm men har ingen egen erfarenhet av det.

För mig är det inte de första (fattiga psykisk ohälsa) jag tror knarkar mest, de har inte råd, utan just de välbemedlade. Har ett ex som sålde droger för många år sedan.
  • SweeneyTodd

Riktigt patetiskt. Det är patetiskt och fjortisaktigt att partyknarka, samt att festa överhuvudtaget. Ser inte förtjusningen i det. På riktigt, vad är det som är så jäkla kul med det? 

• klyban
    Anonym (Juliet) skrev 2020-11-27 11:45:27 följande:
    Jag tycker bara att det är tragiskt. Skulle inte vilja umgås med såna som stöttar grovt kriminella bara för att dom vill "festa". Vansinnigt patetiskt.

Det har faktiskt uppstått en rätt omfattande parallell kompismarknad också av egen odlare och som säljer till självkostnads pris.
    Det var en sådan jag använde mig för 10-12år sedan och när min rygg var väldigt dålig.
    Jag vägrade att befatta mig med dessa element.

Men man kan inte fantisera längre efter ~40års misslyckande att minska drogerna, och när de bara ökat precis hela tiden efter den initiala nedgången man ser i förbud av berusning.
    Och att detta ska ändra sig, det behövs nya tag att tacka problemet med drogerna.

Svar på tråden Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?