Anonym (Förälder) skrev 2021-10-06 15:48:48 följande:
Jag blev orolig nu igen pga stoppet av Moderna.
Klart man bli orolig för biverkningarna men exakt samma biverkningar kan man få av covid också.
Vår son är 13 år så absolut att jag oroar mig för hjärtmuskelinflammation vid vaccinering men jag är lika orolig för att han kan få hjärtmuskelinflammation om han får covid.
Det troliga är trots allt han varken reagerar på vaccinet eller covid så speciellt mycket men man vet ju inte vilka barn som blir sjuka eller får långtidscovid.
Tänker att dom barnen som får hjärtmuskelinflammation av vaccinet också är dom som drabbas av det om dom blir sjuka av covid.
Sen är jag orolig för mutationer, i början var det ju mest äldre som blev sjuka men alltefter det har muterats som delta och andra varianter har det ju gått ner i åldrarna dvs fler yngre blir sjuka.
Vem vet hur det har muterat till nästa år om det fortsätter, då kanske barn blir jättesjuka. Det kommer ju att mutera mera ju fler som inte är vaccinerade.
För oss vuxna var det självklart att vaccinera oss men visst oroar man sig för barnen och tänker till men vi har ändå kommit fram till vår 13 åriga son ska vaccineras då han har ansträngnings/förkylningsastma som kommer att växa bort men som han fortfarande har och han har redan problem med hosta då han blir förkyld, rått fuktigt väder osv.