• Anonym (Förälder)

Ska ni vaccinera era barn?

Ska ni vaccinera era barn i ålder 12-15 nu mot covid eller avvaktar ni?

Skulle ni vilja vaccinera även era yngre barn om det tilläts? Hur små?

Har inte hört att små barn blir direlt sjuka alls i corona och är orolig för hjärtpåverkan. Även om det läker ut känns det läskigt om resultatet blir att man givit sitt barn en hjärtmuskelinflammation som ung för att skydda mot ett virus som är extremt låg sannolikhet att det blir direkt sjukt av. Hjärtat är inte att leka med.

• Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?
  • Anonym (ja)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-10-01 21:23:29 följande:
    Ett gott exempel på korruption och mörkläggning här i Sverige är Estonia. Det händer iof mycket där nu men detta efter 26 år av mörkläggning. Dock så kommer de nog att fortsätta att mörka så mycket de kan (damage limitation)
    Eller så var det helt enkelt bogvisiret som lossnade i dåligt väder.
  • Anonym (Nej tack!)
    Anonym (ja) skrev 2021-10-01 08:07:58 följande:

Sa jag det?

Jag tror säkert att det finns enstaka fall där någon har dött även efter att ha vaccinerats med Pfizer eller Moderna. Det finns definitivt fall där någon har dött i nära anslutning till vaccination, men då kanske av andra orsaker.

Direkt orsakssamband mellan dessa vaccin och död ser jag som något oerhört ovanligt, med färre än en på miljonen som drabbas. Precis som med övriga läkemedel och vacciner.

Har du någon trovärdig källa som säger annat?

Vad jag fått med mig så rapporteras det bara i snitt in ca 10% av alla biverkningar på läkemedel och mediciner. Men är inte säker på siffran men även om vi säger att det är upp till 50% så har covid-preparaten väldigt hög inrapportering av biverkningar. Detta har ju även självklart tystats ned och förvrängs i msn media då man helt enkelt är en viktig del i vaccinationskampanjerna.

Men i England har man ett väldigt bra och utarbetat inrapporteringssystem för medicinska biverkningar som påvisar väldigt mycket biverkningar, som även stämmer överens med alla rapporter man hört från världen över de senaste året. Självklart finns det säkert överdrifter bland dessa också som det gör i all information man får till sig i dagens digitala samhälle.

Men som sagt denna MRNa-teknik är helt ny och obeprövad förut och har endast fått ett nödgidkännande vilket gör att preparaten inte har gått igenom de vanliga säkerhetstesterna för att få användas som medicin för människor.

Se intervjun här nedan.

odysee.com/@handersson:8/tess-lawrie-intervju-juli-2021:c
  • Johannus

Alla ni som tackar nej till vaccinet till era bar eller er själva......NI skiter i alla barn som är i riskzonen. Jag har 3 barnbarn som hamnar i livs fara om dem smitas......Men NI BRYR INTE OM DET.

• Anonym (Nej tack!)
    Johannus skrev 2021-10-01 22:34:34 följande:

Alla ni som tackar nej till vaccinet till era bar eller er själva......NI skiter i alla barn som är i riskzonen. Jag har 3 barnbarn som hamnar i livs fara om dem smitas......Men NI BRYR INTE OM DET.

Då får väl ni vaccinera dem då, så är dem ju trygga. Det är ju därför man isåfall ska ta det för att skydda sig om riskerna för sjukdomen överskrider risken för biverkningar.
  • Johannus
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-10-01 22:58:25 följande:
    Då får väl ni vaccinera dem då, så är dem ju trygga. Det är ju därför man isåfall ska ta det för att skydda sig om riskerna för sjukdomen överskrider risken för biverkningar.
    Barnen har inte fått ta vaccinet än......NU när 12-15 år får ta då är frågan kan det äldsta ta då han har hjärtfel.......Kommer han att få Hjärtmuskel imflamation å grund av vaccinet.........Alltså fan fram och tillbaka vad är rätt och vad är fel........Jag blir galen.
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-10-01 22:55:50 följande:

Nope det vet vi nog nu med ganska stor sannolikhet att det inte var. Har du missat den senaste utvecklingen där? Estonia är förmodligen Sveriges största folkmord eller delaktighet i det iallafall. Men även om det inte är så illa så sjönk inte Estonia i dåligt väder för att bogvisiret ramlade av.

Vilket är totalt OT för denna tråd och inget du på något vis kan veta.
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-10-01 23:40:22 följande:

Nä det är inte det ämnet vi pratar om här men det är en väldigt stor konspiration i mina ögon. Som äntligen börjar bli så avslöjad så att våra styrande inte kan mörka det mera.

Men sluta med dina OT-inlägg i min tråd tack!
  • Anonym (Förälder)

Nu stoppas ju Moderna för de under 30 pga myokarditrisken.

Vad skiljer det från Pfizer? Jag trodde det var samma teknik?

• cosinus

Det är samma teknik men olika dos som jag förstått det.

Risken ska också vara större efter andra dosen vilket väl är för att man oftare reagerar mer då.

Anonym (Förälder) skrev 2021-10-06 14:04:50 följande:

Nu stoppas ju Moderna för de under 30 pga myokarditrisken.

Vad skiljer det från Pfizer? Jag trodde det var samma teknik?

www.nytimes.com/2021/09/22/health/covid-moderna-pfizer-vaccines.html

Vaccine manufacturers would typically have enough time to test a range of doses before choosing one ? and they have done such testing for their trials of the coronavirus vaccine in children.

But in the midst of a pandemic last year, the companies had to guess at the optimal dose. Pfizer went with 30 micrograms, Moderna with 100.

• Anonym (Förälder)
    cosinus skrev 2021-10-06 14:30:48 följande:

Det är samma teknik men olika dos som jag förstått det.

Risken ska också vara större efter andra dosen vilket väl är för att man oftare reagerar mer då.

www.nytimes.com/2021/09/22/health/covid-moderna-pfizer-vaccines.html

Vaccine manufacturers would typically have enough time to test a range of doses before choosing one ? and they have done such testing for their trials of the coronavirus vaccine in children.

But in the midst of a pandemic last year, the companies had to guess at the optimal dose. Pfizer went with 30 micrograms, Moderna with 100.

Ah. Det kan ju förklara skillnaderna i risknivå då ja. Tack.
Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?