Anonym (ja) skrev 2021-10-01 08:07:58 följande:
Sa jag det?
Jag tror säkert att det finns enstaka fall där någon har dött även efter att ha vaccinerats med Pfizer eller Moderna. Det finns definitivt fall där någon har dött i nära anslutning till vaccination, men då kanske av andra orsaker.
Direkt orsakssamband mellan dessa vaccin och död ser jag som något oerhört ovanligt, med färre än en på miljonen som drabbas. Precis som med övriga läkemedel och vacciner.
Har du någon trovärdig källa som säger annat?
Vad jag fått med mig så rapporteras det bara i snitt in ca 10% av alla biverkningar på läkemedel och mediciner. Men är inte säker på siffran men även om vi säger att det är upp till 50% så har covid-preparaten väldigt hög inrapportering av biverkningar. Detta har ju även självklart tystats ned och förvrängs i msn media då man helt enkelt är en viktig del i vaccinationskampanjerna.
Men i England har man ett väldigt bra och utarbetat inrapporteringssystem för medicinska biverkningar som påvisar väldigt mycket biverkningar, som även stämmer överens med alla rapporter man hört från världen över de senaste året. Självklart finns det säkert överdrifter bland dessa också som det gör i all information man får till sig i dagens digitala samhälle.
Men som sagt denna MRNa-teknik är helt ny och obeprövad förut och har endast fått ett nödgidkännande vilket gör att preparaten inte har gått igenom de vanliga säkerhetstesterna för att få användas som medicin för människor.
Se intervjun här nedan.
odysee.com/@handersson:8/tess-lawrie-intervju-juli-2021:c