Kråksången skrev 2021-10-09 15:33:12 följande:
Det ni gör är fullständigt oansvarigt. Hur fan kan ni riskera era barns hälsa pga grupptryck. Skäms på er.
Om man ansåg att man riskerade sitt barns hälsa så skäms man antagligen utan att du behöver uppmana till det.
Själv anser jag ju att jag skyddar både mitt barn och samhället genom att låta vaccinera mitt barn. Jag har noga övervägt skydd och risker och bedömer att det enda rimliga är att vaccinera. Jag känner mig helt trygg i mitt beslut och har således inte ett spår av skam gällande mitt val.
Jag har resonerat med mig själv gällande det faktum att vaccinet är nytt och att det givetvis inte finns några garantier gällande komplikationer som kanske dyker upp om 10 år. Det gäller detta vaccin precis som så mycket annat här i livet. Jag landar dock i slutsatsen att även om vi inte vet hur det ser ut om 10 år så vet vi i alla fall hur det ser ut idag och vilka risker och konsekvenser covid har fört med sig både på individnivå och på samhällsnivå.
så därför utgår jag ifrån vad vi faktiskt VET idag istället för att låta bli att vaccinera pga nåt som kanske eventuellt möjligtvis inträffar om 10 år.
Det är klokt att i alla åldersgrupper försöka vaccinera bort så mycket covid som möjligt eftersom ju större spridning ju större risk för att farligare mutationer dyker upp. Nästa mutation kan vara en som är 100 gånger mer smittsam och dödlig.
Du verkar ganska känslostyrd i ditt resonemang.