Anonym (Wow) skrev 2021-11-29 11:23:52 följande:
Jag försöker inte ta ifrån andra rätten att vaccinera sig. Jag är för det fria valet. Jag är själv vaccinerad. Däremot har jag min rätt att uttrycka min åsikt, precis som du, när det gäller att experimentera på barn på detta viset.
Men du sprider ju desinformation, staten har inte något medicinsk veto över din kropp, att du är rädd eller inbillar dig det betyder inte att det är så däremot har du valet att vaccinera dig eller inte vaccinera dig
Det finns krav för att få göra vissa saker i ett samhälle - körkort, vaccinpass osv, och dessa är till för att skydda andra människor. Hur skulle det se ut om vi inte hade lagar och regler? Är alla som inte har råd med bil eller körkort diskriminerade enligt dig?
Och du tror verkligen att man experimenterar på barn? Att man medvetet utsätter barn för risker? men snälla, du tror alltså att staten riskerar barn i Sverige? (inser du ens att 'staten' består av människor varav många har egna barn dessutom)
Jag tror dessutom inte ett dugg på att du har vaccinerat dig, och ska man gå efter din åsikt så räcker det ju att jag
tror att det är så för att det ska vara sant.