Anonym (M) skrev 2022-09-02 20:11:38 följande:
"Utan någon som helst anledning..."?
Du är ett ex. Ingen vill bo med sitt ex. Hur skall hon kunna gå vidare med singelliv och dejting på ett vettigt sätt om du bor hos henne?
Hon bor ju hos honom också, rent krasst. Det är deras gemensamma lägenhet de bor i, även om bara hon står på kontraktet.
Anonym (K) skrev 2022-09-02 19:35:54 följande:
Fine, så ts har en månad till på sig. Tyvärr tror inte jag att det hjälper. Han hittar ju ingenstans att bo verkar det som.
Anonym (förtvivlad kille.) skrev 2022-09-02 18:37:26 följande:
har kikat runt överallt tyvärr. facebook,blocket,ringt privata hyresvärdar, frågat runt mina kontakter om dom har något
hon fixade ju lägenheten med sina köpöäng genom rikshem. men jag har stått på lägenheten sen vi flyttade tillsammans, står inte på kontraktet men är folkbordförd.
blir så förvirrad. kan hon eller kan hon inte kasta ut mig från en dag till en annan?

Tekniskt sett kommer det sluta i "från en dag till en annan" om du inte frivilligt flyttar, för snart har din uppsägningstid gått, även om man räknar till sista september. Prata med soc om akutboende?Spelar ingen roll. Ts har inte råd att ta över lägenheten och han har redan fått nej från hyresvärden pga för liten inkomst. Så jo, hon kan slänga ut honom, och den tiden går snart ut.
De skaffade lägenheten för samboskap.
Hon kan inte bara slänga ut honom oavsett.
Även om han inte får bo där ensam, så får han ju bo där nu.
Det finns lagar om sådant här, för att skydda de som inte står på kontraktet. Man kan tycka vad man vill om det, men så är det.
De får stå ut med att bo ihop tills ts lyckas fixa något annat helt enkelt.