Anonym (?) skrev 2022-09-04 13:17:12 följande:
Ja för då skriver man:
?jag har pratat med privata hyresvärdar men det är bostadsbrist å min gamla hemstad och i den staden jag bor i just nu. söker som ett djur varje dag för att få tag i en lägenhet så fort som möjligt så jag slipper den här situationen för den äter upp mig.?
Bara för att ts tycker att han uttömt alla möjligheter innebär inte att det är sant. Det finns personer som är bättre på att leta runt och lyckas bättre också.
Har han verkligen frågat ALLA sina släktingar och vänner om han kan bo där tillfälligt?
Har han verkligen frågat ALLA hyresvärdar i sin egen stad om de har något nu eller snart?
Har han verkligen frågat ALLA hyresvärdar i ALLA närliggande städer?
Har han verkligen kollat ALLA webbsidor som listar lediga boenden från olika värdar samtidigt?
Har han verkligen kollat Blocket minst varje vecka för uthyrningsrum, privatpersoner som hyr ut del av bostad mm?
Har han verkligen kollat sånt som Air Bnb, campingar, vandrarhem och annat om det finns något han har råd med?
Har han verkligen själv annonserat ut i sociala medier att han söker boende, rumskamrat eller liknande?
Har han verkligen frågat ALLA sina kollegor om de vet något boende eller kan tänka sig hyra ut något själva?
Har han, om inget annat står till buds, köpt ett tält eller en husvagn att bo i? Eller en bil? Allt för att slippa bo på gatan i en kartong.
Det här är vad jag kommer att tänka på bara nu i stunden men jag är säker på att det finns fler möjligheter. Jag känner mig starkt tvivlande till att ts faktiskt gjort allt det som jag listade.