• Sanset

BF Augusti 2023

Hej!

Plussade igår med andra barnet och har BF enligt apparna 7-9 augusti. Såg inget forum för BF augusti 2023, så tänkte starta en så vi kan följa varandra! 

Vad var era symptom och när plussade ni?

Kan skapa en BF lista som ni gärna får fylla i:

Sanset - BF 7-9 augusti

• Svar på tråden BF Augusti 2023
  • Sucken

Jag hade blödningar i nästan 3 veckor. Det visade sig att livmoderslemhinnan växte ut igenom livmodertappen och retade tappen. Därav en massa blödningar. Slemhinnan som låg utanför lossnade dagen innan julafton och då upphörde blödningarna. Enligt en läkare på gyn så var det väldigt vanligt att hinnan växte ut lite. Framförallt på gravida och/eller om man använt p-piller under lång tid. Jag hann aldrig få en riktig blödning innan jag blev gravid, så det kan ha varit min anledning. Men får man blödningar så är det alltid bra att kolla upp. Iaf om dom kommer lite spontant som dom gjorde för mig. Hade ingenting med ansträngning att göra eller att man haft sex innan och sånt. Är ju sjukt stressigt att få blödningar under graviditet för det känns som att något är allvarligt fel, men behöver inte vara så. 😊

• Tiffliffen

Bokade om och gjorde Vul igår istället. Allt såg bra ut och fick se det tickande lilla hjärtat🥰 Dock blev jag tillbaka flyttad en hel vecka. Till 6+3 för det var lite litet. Men hört att det också är vanligt att bli! 

• MickisR
    Tiffliffen skrev 2022-12-30 08:46:41 följande:

Bokade om och gjorde Vul igår istället. Allt såg bra ut och fick se det tickande lilla hjärtat🥰 Dock blev jag tillbaka flyttad en hel vecka. Till 6+3 för det var lite litet. Men hört att det också är vanligt att bli! 

Åh så skönt att allt såg bra ut 🥰
  • CleanDiskmaskin

Jag plussade 22 december, bf 28 augusti  2023. Det är första graviditeten. plussade efter nästan 2 års försök (har endometrios). Har haft EXTREMT ömma bröst, illamående, väldigt ont i ?tjejmagen? Och humöret svajigare än någonsin😅

• Theloudjur

Kan någon gullig skicka en länk till den fb-gruppen som tidigare länkats i tråden? Den senaste funkar inte längre då jag var lite sen..

• Klumjuli

Jag skulle också gärna få länk till Facebookgruppen. väntar mitt första barn efter försökt bli gravid i ett år. bf 22 Augusti

• Anonym (Sladdis87)
    Hej! Jag blev gravid i oktober, men fick tyvärr missfall 22 nov i v. 8 och bebis hade dött i v. 6 😔 Men på juldagen plussade vi igen 🥰 Så nu håller vi alla tummar och tår att denna lilla vill stanna kvar 🤞🏻❤️ Men nu är man orolig att det ska bli samma sak igen 😬 Har lite ömma bröst och är svag emellanåt som symptom än så länge.
    Vi har försökt i typ 7 år att få ett syskon till våra två barn som är 10 och 11 men pga övervikt så har det inte tagit sig. Men i april gjorde jag en gastric bypass och efter det verkar jag ha blivit väldigt fertil 😅 Hann inte ens få en mens emellan dessa två graviditeterna. Det var inte planerat att jag skulle bli gravid så snabbt efter operationen så det var inte planerat. Men nu när jag visste att jag kunde bli gravid så ville vi försöka igen. Så nu har jag BF 28 aug ❤️
  • Tiffliffen
    Tyvärr blev det missfall, 4 dagar senare efter jag såg lilla hjärtat, tillbringade hela natten på akuten. Så nu lämnar jag er. Lycka till alla! 
  • HejsanJenny
    Tiffliffen skrev 2023-01-02 10:55:07 följande:
    Tyvärr blev det missfall, 4 dagar senare efter jag såg lilla hjärtat, tillbringade hela natten på akuten. Så nu lämnar jag er. Lycka till alla! 
    Åh, nej. Beklagar <3 
  • Solrosen10

Hej, 

Har haft i princip 0 symptom, fick sent 3+ på CB veckoindikator så inte vågat tro på att jag är gravid. Är i vecka 7+2.

Igår var vi på tidigt UL och fick se det lilla hjärtat slå, och allt såg jättebra ut. Herregud vilken underbar känsla!

Svar på tråden BF Augusti 2023