• Sanset

BF Augusti 2023

Hej!

Plussade igår med andra barnet och har BF enligt apparna 7-9 augusti. Såg inget forum för BF augusti 2023, så tänkte starta en så vi kan följa varandra! 

Vad var era symptom och när plussade ni?

Kan skapa en BF lista som ni gärna får fylla i:

Sanset - BF 7-9 augusti

• Svar på tråden BF Augusti 2023
  • Anonym (Nr 5)
    Solrosen10 skrev 2023-01-03 08:33:45 följande:

Hej, 

Har haft i princip 0 symptom, fick sent 3+ på CB veckoindikator så inte vågat tro på att jag är gravid. Är i vecka 7+2.

Igår var vi på tidigt UL och fick se det lilla hjärtat slå, och allt såg jättebra ut. Herregud vilken underbar känsla!

Ni som gör tidigt ul är det via landstinget eller privat?
  • HejsanJenny

Grattis! vilken fin liten kompis!
    Jag var också på tidigt ultraljud idag och trodde att jag också skulle vara i 7+2 men blev flyttad en vecka bakåt. Så nu ligger bf på 27 augusti, inte 20 augusti. 

Solrosen10 skrev 2023-01-03 08:33:45 följande:

Hej, 

Har haft i princip 0 symptom, fick sent 3+ på CB veckoindikator så inte vågat tro på att jag är gravid. Är i vecka 7+2.

Igår var vi på tidigt UL och fick se det lilla hjärtat slå, och allt såg jättebra ut. Herregud vilken underbar känsla!

• HejsanJenny
    Anonym (Nr 5) skrev 2023-01-03 12:54:07 följande:
    Ni som gör tidigt ul är det via landstinget eller privat?

privat. 

• Solrosen10
    HejsanJenny skrev 2023-01-03 15:03:17 följande:

Grattis! vilken fin liten kompis!
    Jag var också på tidigt ultraljud idag och trodde att jag också skulle vara i 7+2 men blev flyttad en vecka bakåt. Så nu ligger bf på 27 augusti, inte 20 augusti. 

Tusen tack ! Och grattis till dig också ! :D

jaha men vad kul vi var samtidigt ! Har förstått man kan bli bakflyttad så, vad beror det på? 

• HejsanJenny
    Solrosen10 skrev 2023-01-03 16:25:24 följande:

Tusen tack ! Och grattis till dig också ! :D

jaha men vad kul vi var samtidigt ! Har förstått man kan bli bakflyttad så, vad beror det på? 

helt enkelt att ägglossning har skett senare än vad jag trodde! :)

• JSAG

Hejsan! Hur går de för alla? 
    Vilken vecka är ni i och vad har ni för symtom?

Jag är i 6+1, mina symtom varierar väldigt mycket? ena dagen mår jag så illa att jag klöks och har ömma bröst, andra dagar känner jag inget alls och vissa dagar väldigt diffusa symtom med lätt illamående. Blir lite orolig när de varierar men har läst en del att symtomen inte är statiska utan kan variera från dag till dag! håller tummarna, vi har ett VUL inbokat om en vecka❤️

• HejsanJenny
    JSAG skrev 2023-01-06 15:34:59 följande:

Hejsan! Hur går de för alla? 
    Vilken vecka är ni i och vad har ni för symtom?

Jag är i 6+1, mina symtom varierar väldigt mycket? ena dagen mår jag så illa att jag klöks och har ömma bröst, andra dagar känner jag inget alls och vissa dagar väldigt diffusa symtom med lätt illamående. Blir lite orolig när de varierar men har läst en del att symtomen inte är statiska utan kan variera från dag till dag! håller tummarna, vi har ett VUL inbokat om en vecka❤️

hej! Kul med lite liv i tråden! ❤️ Spännande med VUL!
    Gjorde ett tidigt ultraljud i tisdags och enligt mätning är jag i 6+5 men går man efter senast missade mens 7+5. Försöker att inte haka upp mig på siffrorna alldeles för mycket, tänker att det kommer bli mer tydligt vid senare ultraljud.
    Jag mår lite lätt illa i princip hela tiden, men har inte kräkts någonting så det känns hanterbart. Är dock så orimligt trött hela tiden, tycker synd om 2,5 åringen här hemma som inte får så mycket stimulans från sin trötta mamma just nu. 🙃
    Förstår din oro men försök att inte tänka så mycket på det <3 (Lättare sagt än gjort, jag vet?) 

• CleanDiskmaskin

JSAG - idag har jag mått EXTREEEMT illa. suttit inne på badrummet mesta dels av dagen. Har lergigan comp utskrivet som jag har fått knapra idag. Jag är i vecka 7 (6+3). 

håller tummarna att man mår bättre snart. 

• Sucken

För mig har symptomen kommit och gått också. Gjorde ultraljud senast i vecka 7 och då fanns det hjärtaktivitet iaf. Gick in i vecka 10 idag och tycker att jag mest känner mig hungrig hela tiden. Äter jag inte blir jag lite illamående. Typ så är det för mig. 😅 Så jag har väl haft det väldigt lindrigt. Är dock stressad över allting. Haft blödningar till och från sen vecka 5, symptom som kommit och gått, dåliga sköldkörtelvärden (fått börja äta levaxin) och allmän stress över blodproppar då min syster fick det under två av hennes graviditeter och efteråt också. Så för mig är stressen värst och svårast att hantera. Går med konstant oro för att få missfall eller att fostret inte lever längre. Usch. Ska det vara såhär hela graviditeten eller? I så fall blir det nog bara ett barn och inget mer. 😅 

• Emselie

Hej alla! Hoppar också in här, gravid i vecka 10, går in i vecka 11 imorgon. Andra barnet Glad har mått väldigt bra hittills, smått illamående vecka 7 typ, men inget värre. Mest ont i brösten och gravid-akne från helvetet :?) hoppas det lugnar sig snart med hyn, känner mig inte finast just nu tyvärr. Var på tidigt ul för ett par veckor sen och såg ett hjärta slå. Har kub-ultraljud 27 Jan, ska bli så spännande. Har bf vad det ser ut nu 8 augusti.  Glad Kul att få följa varandra!

Svar på tråden BF Augusti 2023