• Anonym (Less)

Less på män

Jag är en kvinna 45 år. Är just nu singel, men dejtar en person 
    Mitt problem som varit hela mitt vuxna liv är att det går inte att bara ligga nära och se på tv eller bara kramas utan att de måste leda till sex. 

jag är så fruktansvärt less på att jag aldrig kan få kärlek o omtanke med kramar o bara allmänt gos. Män Verkar bara bli så kåta av allting.

När jag träffade min dejt senast så var jag lite deppig o nere för saker hade hänt. Jag pratade om de o han ville att vi skulle lägga oss i soffan. Dröjer inte många minuter förrän han säger ?jag är så kåt på dig? 
    Är de så här eller vad gör jag för fel? 

Det var lika i mitt 15 åriga äktenskap. Slutade med att jag satt mig långt ifrån i soffan när jag inte var kåt för annars var de bara de som gällde för honom.

jag menar jag är ju oxå en person med känslor och jag gillar att göra andra saker än knulla 24/7 
    kanske vill prata o skratta o att man bryr sig om mig på ett annat sätt.

har nästan gett upp om män o det är lite sorgligt oxå

• Svar på tråden Less på män
  • Anonym (borta med vinden)
    Anonym (Less) skrev 2023-06-05 20:43:41 följande:

Jag vill ha både sex o gos

jat vill att man ska kunna umgås utan att knulla jämt! Med betoning på jämt!!!!!!!!!
    fattar du då?

Har du förklara det för din partner?
  • fultextad användarhandbok
    Anonym (Less) skrev 2023-06-05 21:23:57 följande:

Ja det har jag verkligen. Min senaste relation,  han bara hånskrattade åt mig o sa att man behöver inte jobba på en relation. Den funkar bara o så är de.  och att man måste ha sex varje eller varannan dag för annars var det roligare att vara ilag med hans kompis gör då kunde man ju iaf göra roliga saker. Man har en kvinna till att ligga med?.
    jag försökte i flera år

Tycker att det är väldigt respektlös inställning från hans sida där. Man ska kunna finna gemenskap i tvåsamheten även i andra ämnen än sex. Tyvärr har jag inget bra råd att ge. Önskar dig lycka till och att du finner på råd.
  • Anonym (borta med vinden)
    Anonym (Core) skrev 2023-06-05 21:23:08 följande:
    Det var väldigt klart och tydligt, det är bara du som vill vara jobbig och tjafsa.
    Det tycker jag vi låter honom avgöra själv, han verkar iaf inte tagit illa vid sig och tagit det som en provokation utan förklarade lugnt och sansat vad han menade.

Han kanske bara inte är lika känslig som du?
  • Mimosa86
    Anonym (Less) skrev 2023-06-05 21:23:57 följande:

Ja det har jag verkligen. Min senaste relation,  han bara hånskrattade åt mig o sa att man behöver inte jobba på en relation. Den funkar bara o så är de.  och att man måste ha sex varje eller varannan dag för annars var det roligare att vara ilag med hans kompis gör då kunde man ju iaf göra roliga saker. Man har en kvinna till att ligga med?.
    jag försökte i flera år

Men va fan är det för män du träffat?? Och vad fick dig att stanna- jag hade bett han fara innan han ens hann tänka den tanken. Jisses, finns ju så många fina män, varför nöja sig med ett as?
  • Postman
    Anonym (G) skrev 2023-06-05 21:11:17 följande:
    Det är inte för mycket begärt av en man att han klarar av att trösta och sitta i samma soffa som sin kvinna utan att börja initiera sex. 

Han kanske blir kåt, men det är inget man behöver agera på när någon behöver tröst och närhet. Man kan välja att dra en runk senare,eller initiera sex när det är läge. Om man verkligen går in i omtanke om någon kan man klara att foka på nåt annat än ståndet. Klarar man inte det bör man kanske inte ha relationer som man, åtminstone inte relationer där man utger sig för att vara en partner och inte bara nån som vill ha sex även när det inte är läge. 

Kåta män kommer alltid att jaga eller söka kvinnor för sex. Det ankommer på kvinnorna själva att sortera bort dessa. 

Jag kan inte se att någon begär mer av TS än att hon behöver fundera över vilka män hon väljer. Hennes historia med män verkar föga imponerande.  

• Anonym ("Knolla")

ja mycket skönt knolla

• Anonym (Less)
    Mimosa86 skrev 2023-06-05 21:31:16 följande:
    Men va fan är det för män du träffat?? Och vad fick dig att stanna- jag hade bett han fara innan han ens hann tänka den tanken. Jisses, finns ju så många fina män, varför nöja sig med ett as?

Jag har lite dum helt enkelt. Eller nertryck från unga år? 
    Nu tar jag inte sånt skit längre. 

Är väl inte så jättesugen på att ge mig in i ngn relation heller. För de första om jag bara läser i tråden hur man måste vara som kvinna o sen alla oändligt långa dåliga erfarenheter jag har. Plus puckot jag dejtar nu som med all säkerhet bara utnyttjar mig för sex ändå 

• Anonym (Core)
    Anonym (Less) skrev 2023-06-05 22:05:42 följande:

Jag har lite dum helt enkelt. Eller nertryck från unga år? 
    Nu tar jag inte sånt skit längre. 

Är väl inte så jättesugen på att ge mig in i ngn relation heller. För de första om jag bara läser i tråden hur man måste vara som kvinna o sen alla oändligt långa dåliga erfarenheter jag har. Plus puckot jag dejtar nu som med all säkerhet bara utnyttjar mig för sex ändå 

Offerkoftan på ser jag. Prova att vara man. Där kan man prata om krav på hur man måste vara för att duga. Kvinnor är bra och fina precis som dom är.
  • Anonym (Less)
    Anonym (Core) skrev 2023-06-05 22:11:59 följande:
    Offerkoftan på ser jag. Prova att vara man. Där kan man prata om krav på hur man måste vara för att duga. Kvinnor är bra och fina precis som dom är.
    Sa jag inte till dig tidigare

stick. Är inte intresserad av dina sjuka mansgris åsikter
  • Anonym (G)
    Postman skrev 2023-06-05 21:35:14 följande:

Kåta män kommer alltid att jaga eller söka kvinnor för sex. Det ankommer på kvinnorna själva att sortera bort dessa. 

Jag kan inte se att någon begär mer av TS än att hon behöver fundera över vilka män hon väljer. Hennes historia med män verkar föga imponerande.  

Och hur menar du att dessa män som inte är såna ska räcka till alla kvinnor i behov av en empatisk partner (vilket nog alla kvinnor vill ha). Om ni män som grupp bara är kåta och oförmögna att vara medmänniskor? Varför skulle ansvaret ligga på kvinnan att sortera bort och inte på mannen att förbättra sig?

Jag skulle nog säga att det ligger på männen själva att utveckla sina empatiska sidor. Om de klarar av att sköta ett arbete, ta hand om familj, lära sig läsa etc kan de knappast vara helt körda på planet mänsklig utveckling. Sure att de kan bli kåta men vad hindrar dem från att dra en runk en stund senare eller vänta med att initiera sex till en annan gång? Om män inte har nån impulskontroll utan måste agera på allt, är du helt säker på att de borde gå lösa? 
Svar på tråden Less på män