• Anonym (Less)

Less på män

Jag är en kvinna 45 år. Är just nu singel, men dejtar en person 
    Mitt problem som varit hela mitt vuxna liv är att det går inte att bara ligga nära och se på tv eller bara kramas utan att de måste leda till sex. 

jag är så fruktansvärt less på att jag aldrig kan få kärlek o omtanke med kramar o bara allmänt gos. Män Verkar bara bli så kåta av allting.

När jag träffade min dejt senast så var jag lite deppig o nere för saker hade hänt. Jag pratade om de o han ville att vi skulle lägga oss i soffan. Dröjer inte många minuter förrän han säger ?jag är så kåt på dig? 
    Är de så här eller vad gör jag för fel? 

Det var lika i mitt 15 åriga äktenskap. Slutade med att jag satt mig långt ifrån i soffan när jag inte var kåt för annars var de bara de som gällde för honom.

jag menar jag är ju oxå en person med känslor och jag gillar att göra andra saker än knulla 24/7 
    kanske vill prata o skratta o att man bryr sig om mig på ett annat sätt.

har nästan gett upp om män o det är lite sorgligt oxå

• Svar på tråden Less på män
  • Anonym (K)
    Anonym (Less) skrev 2023-06-05 13:43:02 följande:
    Hela mitt vuxna liv. Lämnade ett 15 år långt äktenskap för där krävde han sex varannan dag. har pratat om detta såååå mkt men det spelar ingen roll om jag vart nyförlöst ens.
    Jag menade främst med just den du är med nu. Ursäkta, men om du förklarar dina gränser för en man som inte respekterar dem så beror det på att du själv inte har hållit på dina gränser, eller att du gjort det men han skiter i det ändå och att du trots det valt att stanna kvar. Bollen ligger på din planhalva när det gäller att upprätthålla dina egna gränser, faktiskt.
  • Anonym (borta med vinden)
    Anonym (K) skrev 2023-06-05 13:50:11 följande:
    Om du frågar om morgonstånd så är det fortfarande så att de som lärt sig detta fattar att det inte handlar om kåthet, så frågan är snarare hur många kvinnor som fått lära sig det, eller möjligen läst det på internet, och det blir omöjligt att svara på. Antingen vet man eller så vet man inte.
    Fast Core frågade ju inte dig om vad du tror att de som lärt sig detta kommer svara, Core frågade vad du tror att de flesta tjejer (lärda eller olärda) kommer svara angående morgonstånd. 

Jag tycker att ditt något undvikande ickesvar talar för att du nog misstänker att rätt många tjejer tror att det har med kåthet att göra Flört
  • Anonym (K)
    Anonym (borta med vinden) skrev 2023-06-05 18:19:23 följande:
    Fast Core frågade ju inte dig om vad du tror att de som lärt sig detta kommer svara, Core frågade vad du tror att de flesta tjejer (lärda eller olärda) kommer svara angående morgonstånd. 

Jag tycker att ditt något undvikande ickesvar talar för att du nog misstänker att rätt många tjejer tror att det har med kåthet att göra Flört
    Ja, de flesta kvinnor verkar fatta vad det är frågan om så jag får väl svara att de säger morgonstånd. Du behöver inte anta så förbannat mycket men ledande eller ofullständiga frågor förändrar ofta svaret helt och då är det bra att lägga fram riktlinjerna först. Om man frågar om stånd beror på kåthet utan att specificera att man bara menar på morgonen så kommer de flesta svara kåthet, eftersom morgonståndet är en kort stund och resten av dagen är lång. Så visst, vill man hålla på med ledande frågor så man får de svar man vill ha så kan man göra det, eller så är man tydlig med vad man menar.
  • Anonym (borta med vinden)
    Anonym (K) skrev 2023-06-05 18:38:37 följande:
    Ja, de flesta kvinnor verkar fatta vad det är frågan om så jag får väl svara att de säger morgonstånd. Du behöver inte anta så förbannat mycket men ledande eller ofullständiga frågor förändrar ofta svaret helt och då är det bra att lägga fram riktlinjerna först. Om man frågar om stånd beror på kåthet utan att specificera att man bara menar på morgonen så kommer de flesta svara kåthet, eftersom morgonståndet är en kort stund och resten av dagen är lång. Så visst, vill man hålla på med ledande frågor så man får de svar man vill ha så kan man göra det, eller så är man tydlig med vad man menar.
    Ok, mer svammel men inget svar på frågan?
    Anonym (Core) skrev 2023-06-05 13:41:58 följande:
    Om du frågar kvinnor om de tror att män är kåta när de har ståkuk, vad svarar de flesta då?
    Ledande och ledande, du verkar ju ha väldigt svårt att svara på en ganska enkel fråga och kommer med en massa ickesvar som inte har ett dugg med frågan som ställdes att göra.
  • Anonym (uppochner)

Det finns undantag TS.

Jag har varit ihop med flera män som är nöjda med sex 1-2 ggr per vecka (efter den första fasen när man håller på som kaniner då) och gärna gosar och ger massage utan att pocka på sex. I många år har jag och min man varit i balans- vi har riktigt bra sex när vi har sex.

Nu har vi istället fått motsatta problemet, för jag vill mer pga hormonförändringar och han vill mindre p.g.a. personlig stress (som inte har något med mig att göra).

Så driften är inte konstant heller, utan påverkas av annat genom livet. 

• Anonym (Fia)
    Anonym (Less) skrev 2023-06-05 13:30:39 följande:

Ja jag har aldrig tyckt att de ska vara enbart mys o gos.
    snälla läs vad jag skriver. 

jag vill att min kille ska kunna säga hej när vi ses utan att smeka mig mellan benen eller klämma på brösten o kåta upp sig, eller titta På en film utan att bli kåt. Eller prata med mig som om man faktiskt bryr sig utan att bli kåt. 

sen är man kåt vid andra tillfällen. Och frekvensen på de kan variera. 

Jag vill bli benhandlad som en person inte en sexleksak. 

tydligt nog?

Hur visar du detta eller pratar du med honom om det? Det här med tydlighet och att man inte kan läsa tankar. Är du inte tydlig kan du inte riktigt bli sur tänker jag. Det är olika bland olika män hur lyhörda de är. Jag har haft relationer där killen inte fattar och går direkt med handen mellan benen trots att man inte alls är där. Och sen finns det andra som gör en lätt smekning för att se om han får respons. 

Fast sen fattar jag inte det där snacket vissa kvinnor har om att de känner sig som en sexleksak. Det är väl jätteläckert att ha en karl som blir kåt så fort han tar på dig. Men den ska det ju finnas tid och lust för att gå längre än så också.

• Anonym (K)
    Anonym (borta med vinden) skrev 2023-06-05 18:54:14 följande:
    Ok, mer svammel men inget svar på frågan?
    Anonym (Core) skrev 2023-06-05 13:41:58 följande:
    Om du frågar kvinnor om de tror att män är kåta när de har ståkuk, vad svarar de flesta då?
    Ledande och ledande, du verkar ju ha väldigt svårt att svara på en ganska enkel fråga och kommer med en massa ickesvar som inte har ett dugg med frågan som ställdes att göra.
    Läs igen, långsamt, så kanske du ser att jag har svarat.
  • Anonym (Fina)

Förstår hur du menar, jag hatar också sex...och män.

• Anonym (Less)

Ingen förstår hur jag menar. 

jag hatar inte sex. 
    jag ger upp om den här diskussionen 
    ni får gå tillbaka o läsa mina inlägg

• Carolatom07

Jag har upplevt det motsatta. Jag har varit mest inställd på närhet, kel och gosande, med kvinnor som velat att det "självklart" måste leda till sex.

Sex ser jag bara som en sorts förlängning av kärleken, och det är ju enbart kroppslig bekräftelse. Att älska någon som person, för den hon/han är, verkar idag tyvärr vara på utdöende, kanske mycket beroende på dokusåpor, där att få ligga är det främsta målet.

Jag lovar dig att det finns många män som gärna nöjer sig med kelande och närhet, utan att det alltid behöver leda till sex.

Svar på tråden Less på män