• Anonym (Less)

Less på män

Jag är en kvinna 45 år. Är just nu singel, men dejtar en person 
    Mitt problem som varit hela mitt vuxna liv är att det går inte att bara ligga nära och se på tv eller bara kramas utan att de måste leda till sex. 

jag är så fruktansvärt less på att jag aldrig kan få kärlek o omtanke med kramar o bara allmänt gos. Män Verkar bara bli så kåta av allting.

När jag träffade min dejt senast så var jag lite deppig o nere för saker hade hänt. Jag pratade om de o han ville att vi skulle lägga oss i soffan. Dröjer inte många minuter förrän han säger ?jag är så kåt på dig? 
    Är de så här eller vad gör jag för fel? 

Det var lika i mitt 15 åriga äktenskap. Slutade med att jag satt mig långt ifrån i soffan när jag inte var kåt för annars var de bara de som gällde för honom.

jag menar jag är ju oxå en person med känslor och jag gillar att göra andra saker än knulla 24/7 
    kanske vill prata o skratta o att man bryr sig om mig på ett annat sätt.

har nästan gett upp om män o det är lite sorgligt oxå

• Svar på tråden Less på män
  • Postman
    Anonym (G) skrev 2023-06-05 22:22:14 följande:
    Och hur menar du att dessa män som inte är såna ska räcka till alla kvinnor i behov av en empatisk partner (vilket nog alla kvinnor vill ha). Om ni män som grupp bara är kåta och oförmögna att vara medmänniskor? Varför skulle ansvaret ligga på kvinnan att sortera bort och inte på mannen att förbättra sig?

Jag skulle nog säga att det ligger på männen själva att utveckla sina empatiska sidor. Om de klarar av att sköta ett arbete, ta hand om familj, lära sig läsa etc kan de knappast vara helt körda på planet mänsklig utveckling. Sure att de kan bli kåta men vad hindrar dem från att dra en runk en stund senare eller vänta med att initiera sex till en annan gång? Om män inte har nån impulskontroll utan måste agera på allt, är du helt säker på att de borde gå lösa? 
    Det finns män av alla sorter att välja på. Klart att detta ansvar då ligger på kvinnorna själva. Ingen annan än de själva kan påverka vilka sorters män de väljer. 

Är det någon man inte är kompatibel med, välj då bort denne, lättplätt liksom. Om kvinnor kan sköta, hem, barn, ett jobb osv då borde de väl inte vara helt körda i att kunna välja en man.
  • Anonym (PantÅke)

Jag gissar att en tråd som var döpt till, Less på kvinnor, hade bombarderats och tagits bort på 12minuter.

• Anonym (G)
    Postman skrev 2023-06-05 22:47:24 följande:
    Det finns män av alla sorter att välja på. Klart att detta ansvar då ligger på kvinnorna själva. Ingen annan än de själva kan påverka vilka sorters män de väljer. 

Är det någon man inte är kompatibel med, välj då bort denne, lättplätt liksom. Om kvinnor kan sköta, hem, barn, ett jobb osv då borde de väl inte vara helt körda i att kunna välja en man.
    Du påstår ju att män som grupp är såhär. Hur ska man kunna välja nån om det är som att hitta en nål i en höstack? 

Nä om män ska ursäktas för att de inte klarar att sitta i soffan och trösta sin partner, då är de nog inte kapabla till att leva i ett samhälle med andra människor. Kanske skuffa ihop alla män på en öde ö så kan de runka tillsammans och slippa bry sig om nåt annat egentligen? Typ sina medmänniskor. 
  • Anonym (Core)
    Anonym (PantÅke) skrev 2023-06-05 22:49:16 följande:

Jag gissar att en tråd som var döpt till, Less på kvinnor, hade bombarderats och tagits bort på 12minuter.

Om män skriver föraktfullt om kvinnor betraktas det numera som oacceptabel sexism. Men det omvända går finfint.
  • Anonym (G)
    Anonym (PantÅke) skrev 2023-06-05 22:49:16 följande:

Men hör och häpna, kvinnor klarar faktiskt av att sitta i soffan bredvid sin partner och trösta, utan att direkt komma viftande med sina egna behov. Kvinnor har uppenbarligen nåt som kallas självkontroll. 
  • Anonym (borta med vinden)
    Anonym (Less) skrev 2023-06-05 22:05:42 följande:

Jag har lite dum helt enkelt. Eller nertryck från unga år? 
    Nu tar jag inte sånt skit längre. 

Är väl inte så jättesugen på att ge mig in i ngn relation heller. För de första om jag bara läser i tråden hur man måste vara som kvinna o sen alla oändligt långa dåliga erfarenheter jag har. Plus puckot jag dejtar nu som med all säkerhet bara utnyttjar mig för sex ändå 

Men dra av dig offerkoftan den börjar bli lite väl trång...

1) Ingen har sagt åt dig hur en kvinna ska vara, det som sagts är att du borde se över dina val av män eftersom du av någon märklig anledning bara verkar bli ihop med idioter

2) Dina dåliga erfarenheter KAN ju hänga ihop med ditt dåliga val av män därav rådet att se över ditt val av män

3) Snubben du är med nu må vara ännu en idiot men det var trotts allt DITT val att bli ihop med honom och DITT val att fortsätta vara ihop med honom. Och då är vi återigen inne på samma sak... du kanske borde se över ditt val av män.
  • Postman
    Anonym (G) skrev 2023-06-05 22:50:59 följande:
    Du påstår ju att män som grupp är såhär. Hur ska man kunna välja nån om det är som att hitta en nål i en höstack? 

Nä om män ska ursäktas för att de inte klarar att sitta i soffan och trösta sin partner, då är de nog inte kapabla till att leva i ett samhälle med andra människor. Kanske skuffa ihop alla män på en öde ö så kan de runka tillsammans och slippa bry sig om nåt annat egentligen? Typ sina medmänniskor. 

Jag påstår inte att män som grupp är det. Skrev nyss till dig att det finns män av alla sorter Och jag tror inte ett dugg på att det är som att hitta en nål i en höstack, ja kanske för vissa kvinnor då, de som inte har insikten att de ständigt gör dåliga val.  

Att man har valt en dålig partner har man bara sig själv att skylla eller tycker du att staten ska välja partner åt dessa kvinnor som är så oförmögna att välja för att nu dra ned det till samma nivå som dig som vill sätta alla män på en ö. 

• Anonym (PantÅke)
    Anonym (G) skrev 2023-06-05 22:53:20 följande:
    Men hör och häpna, kvinnor klarar faktiskt av att sitta i soffan bredvid sin partner och trösta, utan att direkt komma viftande med sina egna behov. Kvinnor har uppenbarligen nåt som kallas självkontroll. 
    Vi har våra för- och nackdelar som män och kvinnor.
  • Anonym (G)
    Anonym (PantÅke) skrev 2023-06-05 23:04:33 följande:
    Vi har våra för- och nackdelar som män och kvinnor.
    Vilka fördelar menar du att män har i en relation?
  • Anonym (G)
    Postman skrev 2023-06-05 23:03:56 följande:

Jag påstår inte att män som grupp är det. Skrev nyss till dig att det finns män av alla sorter Och jag tror inte ett dugg på att det är som att hitta en nål i en höstack, ja kanske för vissa kvinnor då, de som inte har insikten att de ständigt gör dåliga val.  

Att man har valt en dålig partner har man bara sig själv att skylla eller tycker du att staten ska välja partner åt dessa kvinnor som är så oförmögna att välja för att nu dra ned det till samma nivå som dig som vill sätta alla män på en ö. 

Ditt råd var: Ge upp män, eller hitta en som inte gillar sex. 

Det fanns inga råd från dig om man själv gillar sex MEN vill ha en man som klarar av att sätta sig själv åt sidan en stund och se till en medmänniskas behov. Det är tydligen helt otänkbart att flertalet män ska besitta den här ganska fundamentala förmågan. Så otänkbart att man hellre ska ge upp män, eller ge upp sex. För gud förbjude att en man någonsin skulle klara av helt basala medmänskliga interaktioner...?
Svar på tråden Less på män