• Anonym (Less)

Less på män

Jag är en kvinna 45 år. Är just nu singel, men dejtar en person 
    Mitt problem som varit hela mitt vuxna liv är att det går inte att bara ligga nära och se på tv eller bara kramas utan att de måste leda till sex. 

jag är så fruktansvärt less på att jag aldrig kan få kärlek o omtanke med kramar o bara allmänt gos. Män Verkar bara bli så kåta av allting.

När jag träffade min dejt senast så var jag lite deppig o nere för saker hade hänt. Jag pratade om de o han ville att vi skulle lägga oss i soffan. Dröjer inte många minuter förrän han säger ?jag är så kåt på dig? 
    Är de så här eller vad gör jag för fel? 

Det var lika i mitt 15 åriga äktenskap. Slutade med att jag satt mig långt ifrån i soffan när jag inte var kåt för annars var de bara de som gällde för honom.

jag menar jag är ju oxå en person med känslor och jag gillar att göra andra saker än knulla 24/7 
    kanske vill prata o skratta o att man bryr sig om mig på ett annat sätt.

har nästan gett upp om män o det är lite sorgligt oxå

• Svar på tråden Less på män
  • Anonym (Less)
    Anonym (biologi) skrev 2023-06-05 20:33:25 följande:

Stackarn. ;) Men, läs om biologi så blir du mindre less kanske och inser att det inte har med dig att göra helt. 

Jag vill ha både sex o gos

jat vill att man ska kunna umgås utan att knulla jämt! Med betoning på jämt!!!!!!!!!
    fattar du då?

• Anonym (borta med vinden)
    Carolatom07 skrev 2023-06-05 20:38:28 följande:
    Jotack, jag vet om detta. Min f.d..blev förälskad i mig för att jag inte var som alla killar som bara var ute efter sex. Men lämnade bl.a. pga sexbrist. Hade hon kommunicerat sina behov av sex hade jag givetvis gått med på det, men för mig var det som att även hon nöjde sig med kelande och gosande. Och jag ville inte som man verka "krävande", eftersom jag älskade henne så högt.
    Ja det där är oxå ett ganska vanligt problem, att vissa förväntar sig att andra ska vara tankeläsare och veta exakt vad de vill utan kommunikation. Och när det inte sker känner de sig hemst svikna och sårade och menar att det är dig det är fel på som inte fattar...påpekar man för dem att man inte kan läsa tankar bli de bara ännu surare och offerkoftan ännu trängre.

Har stött på såna jag med men problemen rörde då inte just sex utan i stort sett allt annat som krävde nån slags kommnunikation. Allt byggde på tankeläsning och det krävdes 14 frågor innan man fick en klar bild av vad hon ville. Var hon missnöjd över något gick hon bara runt pch surade och färväntade sig att jag skulle veta anledningen... den relationen höll inte speciellt länge kan jag väl tillägga.
  • Anonym (biologi)
    Anonym (Less) skrev 2023-06-05 20:43:41 följande:

Jag vill ha både sex o gos

jat vill att man ska kunna umgås utan att knulla jämt! Med betoning på jämt!!!!!!!!!
    fattar du då?

Jo, men det är oavsett biologi. Lite olika för olika hanar och honor.
  • Anonym (R2)

Tycker att kvinnor har det problemet, de har sånt behov man måste uppfylla.

• Anonym (G)
    Postman skrev 2023-06-05 12:15:55 följande:

Väldigt bittert och fördömande svar, säger rätt mycket om dig. Vill du ha lite sex så får du leta efter män som har lite sex eller helt avstå. Du lär knappast kunna ändra på gruppen män. 

Det är inte för mycket begärt av en man att han klarar av att trösta och sitta i samma soffa som sin kvinna utan att börja initiera sex. 

Han kanske blir kåt, men det är inget man behöver agera på när någon behöver tröst och närhet. Man kan välja att dra en runk senare,eller initiera sex när det är läge. Om man verkligen går in i omtanke om någon kan man klara att foka på nåt annat än ståndet. Klarar man inte det bör man kanske inte ha relationer som man, åtminstone inte relationer där man utger sig för att vara en partner och inte bara nån som vill ha sex även när det inte är läge. 
  • Anonym (Less)
    Anonym (biologi) skrev 2023-06-05 20:54:06 följande:
    Jo, men det är oavsett biologi. Lite olika för olika hanar och honor.

Så du menar att du kommer hem till din fru. Kör upp ett finger i fittan på henne? äter mat. Böjer ner henne över köksbordet? dunkar På. Sen går du? 

På kvällen skiter du i henne i tv soffan för du är redan nöjd
    .
    för lite gos vill väl ingen man ha

• Core
    Anonym (Fina) skrev 2023-06-05 19:51:20 följande:

Förstår hur du menar, jag hatar också sex...och män.

Haha, men då finns ju inga problem?
  • fultextad användarhandbok

Tycker nog att det står ganska tydligt vad hon eftersöker. Till saken, jag menar inte att beskylla dig på något sätt, men är du verbal? Verkligen försökt förklara, inte bara med enstaka meningar, utan med olika känsloregister och fått honom att se på det med dina upplevelser, så gott det låter sig göras, och hitta en gemenskap även i det?

• Anonym (Core)
    Anonym (borta med vinden) skrev 2023-06-05 20:22:01 följande:
    Det där känns ju lite otydligt skrivet. Kan du förtydliga?

Menar du att det finns många män som nöjer sig med BARA kel UTAN (eller väldigt lite sex), eller menar du att det finns många män som gillar både och? Dvs BÅDE kel OCH sex?

Jag tror säkert att det finns många män (förmodligen de allra flesta) som vill ha BÅDE kel och sex. Men jag tror det finns väldigt få män (eller kvinnor) som BARA nöjer sig med kel och inget sex. Sexbrist är trotts allt en väldigt vanlig anledning till att förhållanden spricker.
    Det var väldigt klart och tydligt, det är bara du som vill vara jobbig och tjafsa.
  • Anonym (Less)
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-05 21:18:59 följande:

Tycker nog att det står ganska tydligt vad hon eftersöker. Till saken, jag menar inte att beskylla dig på något sätt, men är du verbal? Verkligen försökt förklara, inte bara med enstaka meningar, utan med olika känsloregister och fått honom att se på det med dina upplevelser, så gott det låter sig göras, och hitta en gemenskap även i det?

Ja det har jag verkligen. Min senaste relation,  han bara hånskrattade åt mig o sa att man behöver inte jobba på en relation. Den funkar bara o så är de.  och att man måste ha sex varje eller varannan dag för annars var det roligare att vara ilag med hans kompis gör då kunde man ju iaf göra roliga saker. Man har en kvinna till att ligga med?.
    jag försökte i flera år

Svar på tråden Less på män