• Anonym (Less)

Less på män

Jag är en kvinna 45 år. Är just nu singel, men dejtar en person 
    Mitt problem som varit hela mitt vuxna liv är att det går inte att bara ligga nära och se på tv eller bara kramas utan att de måste leda till sex. 

jag är så fruktansvärt less på att jag aldrig kan få kärlek o omtanke med kramar o bara allmänt gos. Män Verkar bara bli så kåta av allting.

När jag träffade min dejt senast så var jag lite deppig o nere för saker hade hänt. Jag pratade om de o han ville att vi skulle lägga oss i soffan. Dröjer inte många minuter förrän han säger ?jag är så kåt på dig? 
    Är de så här eller vad gör jag för fel? 

Det var lika i mitt 15 åriga äktenskap. Slutade med att jag satt mig långt ifrån i soffan när jag inte var kåt för annars var de bara de som gällde för honom.

jag menar jag är ju oxå en person med känslor och jag gillar att göra andra saker än knulla 24/7 
    kanske vill prata o skratta o att man bryr sig om mig på ett annat sätt.

har nästan gett upp om män o det är lite sorgligt oxå

• Svar på tråden Less på män
  • Anonym (Less)
    Carolatom07 skrev 2023-06-05 20:06:15 följande:

Jag har upplevt det motsatta. Jag har varit mest inställd på närhet, kel och gosande, med kvinnor som velat att det "självklart" måste leda till sex.

Sex ser jag bara som en sorts förlängning av kärleken, och det är ju enbart kroppslig bekräftelse. Att älska någon som person, för den hon/han är, verkar idag tyvärr vara på utdöende, kanske mycket beroende på dokusåpor, där att få ligga är det främsta målet.

Jag lovar dig att det finns många män som gärna nöjer sig med kelande och närhet, utan att det alltid behöver leda till sex.

Med alltid leda till sex menar jag verkligen alltid. Varje fucking dag!!! Det blir bara för mkt. 
  • Anonym (borta med vinden)
    Carolatom07 skrev 2023-06-05 20:06:15 följande:

Jag lovar dig att det finns många män som gärna nöjer sig med kelande och närhet, utan att det alltid behöver leda till sex.

Det där känns ju lite otydligt skrivet. Kan du förtydliga?

Menar du att det finns många män som nöjer sig med BARA kel UTAN (eller väldigt lite sex), eller menar du att det finns många män som gillar både och? Dvs BÅDE kel OCH sex?

Jag tror säkert att det finns många män (förmodligen de allra flesta) som vill ha BÅDE kel och sex. Men jag tror det finns väldigt få män (eller kvinnor) som BARA nöjer sig med kel och inget sex. Sexbrist är trotts allt en väldigt vanlig anledning till att förhållanden spricker.
  • Anonym (kåtast i kungsängen)

Jag tycker det låter tråkigt att vara med någon som inte vill ha sex nästan varje dag. Lyckligtvis är min kvinna riktigt kåt av sig. Senast blev det tre omgångar på en dag och kväll och sammanlagt 8 orgasmer för henne. Livet är härligt!

• Anonym (M)
    Anonym (Less) skrev 2023-06-05 20:08:02 följande:
    Med alltid leda till sex menar jag verkligen alltid. Varje fucking dag!!! Det blir bara för mkt. 
    Men du fattar fortfarande inte att det finns många män som är precis som du vill men det är inte dem du väljer.
  • Anonym (Less)
    Anonym (M) skrev 2023-06-05 20:23:19 följande:
    Men du fattar fortfarande inte att det finns många män som är precis som du vill men det är inte dem du väljer.
    Hur vet man då? Vilka dom är?. Alla är ju svinkåta till en början men sen övergår de ju till en vardag där man har sex några ggr i veckan.  
  • Anonym (biologi)

Stackarn. ;) Men, läs om biologi så blir du mindre less kanske och inser att det inte har med dig att göra helt. 

• Mimosa86
    Anonym (Less) skrev 2023-06-05 20:29:50 följande:
    Hur vet man då? Vilka dom är?. Alla är ju svinkåta till en början men sen övergår de ju till en vardag där man har sex några ggr i veckan.  
    Du vet, när du hittar en man som lyssnar på dig. Som är intresserad av vad du har att säga och som respekterar dina gränser- i alla sammanhang.
  • Carolatom07
    Anonym (borta med vinden) skrev 2023-06-05 20:22:01 följande:
    Det där känns ju lite otydligt skrivet. Kan du förtydliga?

Menar du att det finns många män som nöjer sig med BARA kel UTAN (eller väldigt lite sex), eller menar du att det finns många män som gillar både och? Dvs BÅDE kel OCH sex?

Jag tror säkert att det finns många män (förmodligen de allra flesta) som vill ha BÅDE kel och sex. Men jag tror det finns väldigt få män (eller kvinnor) som BARA nöjer sig med kel och inget sex. Sexbrist är trotts allt en väldigt vanlig anledning till att förhållanden spricker.
    Jotack, jag vet om detta. Min f.d..blev förälskad i mig för att jag inte var som alla killar som bara var ute efter sex. Men lämnade bl.a. pga sexbrist. Hade hon kommunicerat sina behov av sex hade jag givetvis gått med på det, men för mig var det som att även hon nöjde sig med kelande och gosande. Och jag ville inte som man verka "krävande", eftersom jag älskade henne så högt.

• Anonym (borta med vinden)
    Anonym (Less) skrev 2023-06-05 20:29:50 följande:
    Vänd på det... om många både kvinnor och män säger att män som inte är överkåta är vanligt men du har BARA träffat på överkåta snubbar... kan det hänga ihop med vilka slags män du väljer?

Vi kan ju inte veta vad du har för preferenser och varför du väljer som du gör, det vet ju bara du
  • Anonym (M)
    Mimosa86 skrev 2023-06-05 20:35:35 följande:
    Du vet, när du hittar en man som lyssnar på dig. Som är intresserad av vad du har att säga och som respekterar dina gränser- i alla sammanhang.
    Exakt så!
    Och om inga män hon träffar är sådana så går hon igång på fel typ av män.
Svar på tråden Less på män