• Anonym (Less)

Less på män

Jag är en kvinna 45 år. Är just nu singel, men dejtar en person 
    Mitt problem som varit hela mitt vuxna liv är att det går inte att bara ligga nära och se på tv eller bara kramas utan att de måste leda till sex. 

jag är så fruktansvärt less på att jag aldrig kan få kärlek o omtanke med kramar o bara allmänt gos. Män Verkar bara bli så kåta av allting.

När jag träffade min dejt senast så var jag lite deppig o nere för saker hade hänt. Jag pratade om de o han ville att vi skulle lägga oss i soffan. Dröjer inte många minuter förrän han säger ?jag är så kåt på dig? 
    Är de så här eller vad gör jag för fel? 

Det var lika i mitt 15 åriga äktenskap. Slutade med att jag satt mig långt ifrån i soffan när jag inte var kåt för annars var de bara de som gällde för honom.

jag menar jag är ju oxå en person med känslor och jag gillar att göra andra saker än knulla 24/7 
    kanske vill prata o skratta o att man bryr sig om mig på ett annat sätt.

har nästan gett upp om män o det är lite sorgligt oxå

• Svar på tråden Less på män
  • Anonym (Core)
    Anonym (...) skrev 2023-06-05 13:27:31 följande:

Jag och min man har ett välfungerande sexliv men han är inte så som TS beskriver. Jag kan ibland märka att min man får stånd vid tillfällen när det inte är aktuellt med sex, men han säger inget. Om jag då gör närmanden så fattar han att det är ok med sex, gör jag inget så fortsätter vi bara att kramas/se på film eller vad vi nu gör. Inga sura miner och vi vet båda att det kommer bli sex inom snar framtid ändå. Vi har sex 1-2 ggr veckan. Då är det givet att man ibland bara kramas/håller om också. ag tror nog både män och kvinnor behöver båda sorterna av närhet. 

Bra balans mellan oss. Jag tror i vissa relationer har man inte diskuterat detta utan man går på känsla och tyvärr blir det ibland fel mellan de två, och då uppstår irritation. 

Jag har vaknat med stånd många gånger i mitt liv. Det första jag tänker på när jag går upp är att kissa och sen äta frukost.
    Kvinnor tror att det första män tänker på är sex när han vaknar med stånd. Det är det enda som män tänker på. 24/7
  • Anonym (K)
    Anonym (Less) skrev 2023-06-05 13:30:39 följande:

Ja jag har aldrig tyckt att de ska vara enbart mys o gos.
    snälla läs vad jag skriver. 

jag vill att min kille ska kunna säga hej när vi ses utan att smeka mig mellan benen eller klämma på brösten o kåta upp sig, eller titta På en film utan att bli kåt. Eller prata med mig som om man faktiskt bryr sig utan att bli kåt. 

sen är man kåt vid andra tillfällen. Och frekvensen på de kan variera. 

Jag vill bli benhandlad som en person inte en sexleksak. 

tydligt nog?

Har du satt de här gränserna redan från början? Hur länge har det pågått?
  • Postman
    Anonym (borta med vinden) skrev 2023-06-05 13:28:39 följande:
    Håller med men jag skulle vilja komplettera det med TVÅSIDIG kommunikation för enkelriktad kommunikation där båda pratar men ingen lyssnar funkar sällan bra.
    Absolut är det så. Har man en enkelriktad kommunikation så är det bättre att vara singel. Det är inte utvecklande för någon. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Core) skrev 2023-06-05 13:35:52 följande:
    Jag har vaknat med stånd många gånger i mitt liv. Det första jag tänker på när jag går upp är att kissa och sen äta frukost.
    Kvinnor tror att det första män tänker på är sex när han vaknar med stånd. Det är det enda som män tänker på. 24/7
    ....förutom de som läst grundläggande biologi och/eller sexualkunskap i skolan och vet att det där morgonståndet inte beror på kåthet. Det finns mycket som män tror att de vet om vad kvinnor tänker.
  • Postman

jag vill att min kille ska kunna säga hej när vi ses utan att smeka mig mellan benen eller klämma på brösten o kåta upp sig, eller titta På en film utan att bli kåt. Eller prata med mig som om man faktiskt bryr sig utan att bli kåt. 

tydligt nog?

Upplever du att du blir behandlad som en sexleksak så ska du definitivt ta dig en funderare över dina val av partner.  
  • Anonym (Core)
    Anonym (K) skrev 2023-06-05 13:37:32 följande:
    ....förutom de som läst grundläggande biologi och/eller sexualkunskap i skolan och vet att det där morgonståndet inte beror på kåthet. Det finns mycket som män tror att de vet om vad kvinnor tänker.
    Att läsa nåt i skolan och vad man sen tror själv är två skilda saker. Om du frågar kvinnor om de tror att män är kåta när de har ståkuk, vad svarar de flesta då?
  • Anonym (Less)
    Anonym (K) skrev 2023-06-05 13:36:21 följande:
    Har du satt de här gränserna redan från början? Hur länge har det pågått?
    Hela mitt vuxna liv. Lämnade ett 15 år långt äktenskap för där krävde han sex varannan dag. har pratat om detta såååå mkt men det spelar ingen roll om jag vart nyförlöst ens.
  • Anonym (borta med vinden)

tydligt nog?

Jag har läst vad du skriver och du har hittills inte förklarat hur du vill ha det från BÅDAS perspektiv utan bara gnällt om hur trött du är på sex.

Vad gäller din kille så kommer han förmodligen fortsätta vara kåt oavsett vad du säger dock kan han kanske lära sig behärska sig och inse att man i en relation inte alltid får som man vill till 100% utan behöver ofta kompromissa så båda blir nöjda. Men det gäller som sagt båda två och inte bara honom, det betyder alltså att även du får nöja dig med att inte alltid få det du tycker är viktigt.

Som andra redan nämnt så behöver ni snacka med varandra, försöka förstå varandra och komma fram till en kompromiss som båda är nöjda med.

Tydligt nog?
  • Anonym (K)
    Anonym (Core) skrev 2023-06-05 13:41:58 följande:
    Att läsa nåt i skolan och vad man sen tror själv är två skilda saker. Om du frågar kvinnor om de tror att män är kåta när de har ståkuk, vad svarar de flesta då?
    Om du frågar om morgonstånd så är det fortfarande så att de som lärt sig detta fattar att det inte handlar om kåthet, så frågan är snarare hur många kvinnor som fått lära sig det, eller möjligen läst det på internet, och det blir omöjligt att svara på. Antingen vet man eller så vet man inte.
  • Anonym (borta med vinden)
    Anonym (Less) skrev 2023-06-05 13:43:02 följande:
    Hela mitt vuxna liv. Lämnade ett 15 år långt äktenskap för där krävde han sex varannan dag. har pratat om detta såååå mkt men det spelar ingen roll om jag vart nyförlöst ens.
    Om du hela ditt vuxna liv bara råkat ut för såna snubbar så är det kanske dags att du ser över dina val av partner.
Svar på tråden Less på män