• Anonym (Less)

Less på män

Jag är en kvinna 45 år. Är just nu singel, men dejtar en person 
    Mitt problem som varit hela mitt vuxna liv är att det går inte att bara ligga nära och se på tv eller bara kramas utan att de måste leda till sex. 

jag är så fruktansvärt less på att jag aldrig kan få kärlek o omtanke med kramar o bara allmänt gos. Män Verkar bara bli så kåta av allting.

När jag träffade min dejt senast så var jag lite deppig o nere för saker hade hänt. Jag pratade om de o han ville att vi skulle lägga oss i soffan. Dröjer inte många minuter förrän han säger ?jag är så kåt på dig? 
    Är de så här eller vad gör jag för fel? 

Det var lika i mitt 15 åriga äktenskap. Slutade med att jag satt mig långt ifrån i soffan när jag inte var kåt för annars var de bara de som gällde för honom.

jag menar jag är ju oxå en person med känslor och jag gillar att göra andra saker än knulla 24/7 
    kanske vill prata o skratta o att man bryr sig om mig på ett annat sätt.

har nästan gett upp om män o det är lite sorgligt oxå

• Svar på tråden Less på män
  • Anonym (PantÅke)
    Anonym (G) skrev 2023-06-05 23:07:35 följande:
    Vilka fördelar menar du att män har i en relation?
    Ibland åker vi och pantar burkarna som vi druckit upp. Det är väl bra?
  • Anonym (G)
    Anonym (PantÅke) skrev 2023-06-05 23:12:26 följande:
    Ibland åker vi och pantar burkarna som vi druckit upp. Det är väl bra?
    Haha, eloge till er 😄
  • Postman
    Anonym (G) skrev 2023-06-05 23:12:24 följande:
    Ditt råd var: Ge upp män, eller hitta en som inte gillar sex. 

Det fanns inga råd från dig om man själv gillar sex MEN vill ha en man som klarar av att sätta sig själv åt sidan en stund och se till en medmänniskas behov. Det är tydligen helt otänkbart att flertalet män ska besitta den här ganska fundamentala förmågan. Så otänkbart att man hellre ska ge upp män, eller ge upp sex. För gud förbjude att en man någonsin skulle klara av helt basala medmänskliga interaktioner...?
    Ja alternativen är rätt få, ge upp män helt eller leta efter en bättre man. Det är bara dessa kvinnors egna val som kan lösa detta för JA det är helt otänkbart att vissa män ska besitta den fundamentala förmågan och det kommer bara fortsätta att skapa ett lidande för TS. 
  • Anonym (borta med vinden)
    Anonym (G) skrev 2023-06-05 23:12:24 följande:
    Ditt råd var: Ge upp män, eller hitta en som inte gillar sex. 

Det fanns inga råd från dig om man själv gillar sex MEN vill ha en man som klarar av att sätta sig själv åt sidan en stund och se till en medmänniskas behov. Det är tydligen helt otänkbart att flertalet män ska besitta den här ganska fundamentala förmågan. Så otänkbart att man hellre ska ge upp män, eller ge upp sex. För gud förbjude att en man någonsin skulle klara av helt basala medmänskliga interaktioner...?
    Nej det snarare väldigt tänkbart och något som många påpekat för TS. Men det hjälper ju inte mycket om TS gång efter gång väljer just idioter, eller hur?
    Eller för att använda dina egna ord... för gud förbjude om en kvinna som ständigt väljer idioter skulle välja en annan slags man istället?

Det är bara att konstatera... överkåta idioter kommer fortsätta vara överkåta idioter oavsett vad du, jag, postman eller TS tycker. Ingen kommer någonsin kunna förvandla dem till medkännande varelser som hellre sitter och håller hand och tittar varandra djupt i ögonen tills solen går ner utan minsta lilla ryckning i ballen. Så det enda val TS har är som postaman påpekat... dumpa idioten och skaffa sig någon som hon matchar bättre med... eller gilla läget.

Både TS och vi kan sitta här och skriva så fingrarna blöder, det kommer inte göra någon som helst skillnad snubben kommer vara överkåt ändå.
  • Postman
    Anonym (borta med vinden) skrev 2023-06-05 23:28:18 följande:
    Nej det snarare väldigt tänkbart och något som många påpekat för TS. Men det hjälper ju inte mycket om TS gång efter gång väljer just idioter, eller hur?
    Eller för att använda dina egna ord... för gud förbjude om en kvinna som ständigt väljer idioter skulle välja en annan slags man istället?

Det är bara att konstatera... överkåta idioter kommer fortsätta vara överkåta idioter oavsett vad du, jag, postman eller TS tycker. Ingen kommer någonsin kunna förvandla dem till medkännande varelser som hellre sitter och håller hand och tittar varandra djupt i ögonen tills solen går ner utan minsta lilla ryckning i ballen. Så det enda val TS har är som postaman påpekat... dumpa idioten och skaffa sig någon som hon matchar bättre med... eller gilla läget.

Både TS och vi kan sitta här och skriva så fingrarna blöder, det kommer inte göra någon som helst skillnad snubben kommer vara överkåt ändå.
    Precis, instämmer. 
  • 50Q

Har jag missuppfattat i tråden, eller stämmer det TS att du har fyra hemmavarande barn? 

Där kan vi, i sådana fall, ha en delförklaring till männens beteende i ditt fall. När dom blir varse att du är fyrabarnsmamma så ser dom inte dig som någon seriös flickvän/partner/fru. Utan sexradarn är på från start. Dom vill ha det på det sexuella planet helt enkelt, för dom ser ingen helhet hos dig. Dom kan se dig som förbrukad och därmed endast aktuell för sex. Då finns sällan det där fördjupade, det personliga, det unika, den rätta åtrån och förälskelsen uteblir. 

Jag tolkar dina inlägg i den här tråden, som att du saknar att bli sedd som en person, en speciell kvinna, med nyfikenhet och ömhet i närmandet. Sex kan du få i överflöd men du har betydligt större behov, vilket är helt normalt. Jag kan förstå din saknad, men jag kan inte presentera någon lösning här och nu. Men det som gäller är för oss alla att tro och hoppas, på kärleken som är det största av allt. 

• Polyrytm
    Anonym (Less) skrev 2023-06-05 10:18:26 följande:

Kanske måste klargöra att jag gillar sex. Jag är absolut inte en sån som har sex sällan. 

men i män finns de liksom ingen botten. Allt behöver inte vara  sex. 

jag blir inte kåt för att man kramas. Det vore så mysigt att uppskatta gör min person o inte baracken kropp. 

Handlar inte heller om medelålders utsvultna män. Det är ALLA

Du har förstås varit med ALLA män. 

Du måste ha legat i. 
  • Anonym (Kvinna)

Jag tänker inte hacka på ena könet här! Du kanske inte träffat någon ännu som du klickar med på alla plan? Självklart ska man kunna ligga o mysa i soffan, prata, kolla film mm utan att det varje gång måste leda till sex. Blir det så blir det om båda känner för det. Man kan ju ganska fort läsa av den andres kroppsspråk. Kan man inte det? Sen tycker jag det är ok att säga "du jag känner inte riktigt för detta just nu" o sedan krama om sin partner så den fattar att det är bara just sex man kanske inte känner för just då. Är ju inte kul att känna sig dissad heller. Att ens man varit lite jobbig nångång har man väl upplevt men han accepterar ju att man inte vill om man säger/visar det. Alltid bra att prata om sex ibland också, hur man vill ha det och inte ha det. Om de män du varit med ser varje mysig stund som sex och inte ens kan ligga i soffan och gosa eller ha meningsfulla samtal så tycker jag det är väldigt tråkigt för din del :( hoppas du finner det du söker

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Core) skrev 2023-06-05 22:51:30 följande:
    Om män skriver föraktfullt om kvinnor betraktas det numera som oacceptabel sexism. Men det omvända går finfint.
    Ja, det är ju inte jämställt :(
  • Anonym (Less)
    50Q skrev 2023-06-06 00:26:38 följande:

Har jag missuppfattat i tråden, eller stämmer det TS att du har fyra hemmavarande barn? 

Där kan vi, i sådana fall, ha en delförklaring till männens beteende i ditt fall. När dom blir varse att du är fyrabarnsmamma så ser dom inte dig som någon seriös flickvän/partner/fru. Utan sexradarn är på från start. Dom vill ha det på det sexuella planet helt enkelt, för dom ser ingen helhet hos dig. Dom kan se dig som förbrukad och därmed endast aktuell för sex. Då finns sällan det där fördjupade, det personliga, det unika, den rätta åtrån och förälskelsen uteblir. 

Jag tolkar dina inlägg i den här tråden, som att du saknar att bli sedd som en person, en speciell kvinna, med nyfikenhet och ömhet i närmandet. Sex kan du få i överflöd men du har betydligt större behov, vilket är helt normalt. Jag kan förstå din saknad, men jag kan inte presentera någon lösning här och nu. Men det som gäller är för oss alla att tro och hoppas, på kärleken som är det största av allt. 

Nej då. Även barnens pappa betedde sig på de här viset 
Svar på tråden Less på män