• Anonym (Less)

Less på män

Jag är en kvinna 45 år. Är just nu singel, men dejtar en person 
    Mitt problem som varit hela mitt vuxna liv är att det går inte att bara ligga nära och se på tv eller bara kramas utan att de måste leda till sex. 

jag är så fruktansvärt less på att jag aldrig kan få kärlek o omtanke med kramar o bara allmänt gos. Män Verkar bara bli så kåta av allting.

När jag träffade min dejt senast så var jag lite deppig o nere för saker hade hänt. Jag pratade om de o han ville att vi skulle lägga oss i soffan. Dröjer inte många minuter förrän han säger ?jag är så kåt på dig? 
    Är de så här eller vad gör jag för fel? 

Det var lika i mitt 15 åriga äktenskap. Slutade med att jag satt mig långt ifrån i soffan när jag inte var kåt för annars var de bara de som gällde för honom.

jag menar jag är ju oxå en person med känslor och jag gillar att göra andra saker än knulla 24/7 
    kanske vill prata o skratta o att man bryr sig om mig på ett annat sätt.

har nästan gett upp om män o det är lite sorgligt oxå

• Svar på tråden Less på män
  • Postman
    Anonym (borta med vinden) skrev 2023-06-05 12:43:09 följande:
    Haha, Detta är FL och här har kvinnor alltid tolkningsföreträde i allt och det kvinnor tycker är bäst gäller såklart även män. Det trodde jag alla visste....
    Ja haha jag är väl införstådd i detta, jag och några till här på FL bryr oss inte om det. 😊
  • Anonym (Core)
    Anonym (Less) skrev 2023-06-05 13:20:52 följande:

Åh TACK! 

började nästan förlora hoppet där en stund. Har svårt att tro att alla förhållanden bygger på enbart en kåt man Som vill ha sex helst flera ggr om dagen o påstår att de är de normala i förhållanden.

Tack gode Gud, alla män vill inte ha sex dygnet runt. Halleluja.
  • Anonym (z1)
    Core skrev 2023-06-05 12:54:44 följande:

Men det är svårt att plocka russinen ur den kakan, det är det jag vill ha sagt. Högt Testosteron kommer i paket med högt sexuellt driv

Det låter skevt för en kvinna, men så jävligt är det ibland, så är man inte sugen är det bättre att skippa soffmys, eller hitta en man med lågt testo

Testo är inte synonymt med libido, det är en hormon som påverkar men långt ifrån allt. Du kan mycket väl ha hög testo och låg sexlust och vice varse.
  • Postman

Åh TACK! 

började nästan förlora hoppet där en stund. Har svårt att tro att alla förhållanden bygger på enbart en kåt man Som vill ha sex helst flera ggr om dagen o påstår att de är de normala i förhållanden.

Det är ingen här som har sagt nåt om vad som är normalt eller inte utan det många har påpekat är att det skiljer sig åt vad män och kvinnor vill. Oavsett vad så är det kommunikation som gäller. 
  • Anonym (borta med vinden)

Åh TACK! 

Fast det där går ju åt båda hållen... ett förhållande som bygger på enbart mys och gos är ju inte heller normalt.

Kruxet är att hitta en balans som båda är nöjda med och det kommer man aldrig kunna göra om man anser att ens egna behov och åsikter är det som gäller för båda.
  • Anonym (...)

Jag och min man har ett välfungerande sexliv men han är inte så som TS beskriver. Jag kan ibland märka att min man får stånd vid tillfällen när det inte är aktuellt med sex, men han säger inget. Om jag då gör närmanden så fattar han att det är ok med sex, gör jag inget så fortsätter vi bara att kramas/se på film eller vad vi nu gör. Inga sura miner och vi vet båda att det kommer bli sex inom snar framtid ändå. Vi har sex 1-2 ggr veckan. Då är det givet att man ibland bara kramas/håller om också. ag tror nog både män och kvinnor behöver båda sorterna av närhet. 

Bra balans mellan oss. Jag tror i vissa relationer har man inte diskuterat detta utan man går på känsla och tyvärr blir det ibland fel mellan de två, och då uppstår irritation. 

Postman skrev 2023-06-05 13:26:21 följande:
     Oavsett vad så är det kommunikation som gäller. 
    Håller med men jag skulle vilja komplettera det med TVÅSIDIG kommunikation för enkelriktad kommunikation där båda pratar men ingen lyssnar funkar sällan bra.
  • Anonym (Less)
    Anonym (borta med vinden) skrev 2023-06-05 13:26:32 följande:
    Fast det där går ju åt båda hållen... ett förhållande som bygger på enbart mys och gos är ju inte heller normalt.

Kruxet är att hitta en balans som båda är nöjda med och det kommer man aldrig kunna göra om man anser att ens egna behov och åsikter är det som gäller för båda.

Ja jag har aldrig tyckt att de ska vara enbart mys o gos.
    snälla läs vad jag skriver. 

jag vill att min kille ska kunna säga hej när vi ses utan att smeka mig mellan benen eller klämma på brösten o kåta upp sig, eller titta På en film utan att bli kåt. Eller prata med mig som om man faktiskt bryr sig utan att bli kåt. 

sen är man kåt vid andra tillfällen. Och frekvensen på de kan variera. 

Jag vill bli benhandlad som en person inte en sexleksak. 

tydligt nog?

• Anonym (M)
    Anonym (Less) skrev 2023-06-05 13:30:39 följande:

Ja jag har aldrig tyckt att de ska vara enbart mys o gos.
    snälla läs vad jag skriver. 

jag vill att min kille ska kunna säga hej när vi ses utan att smeka mig mellan benen eller klämma på brösten o kåta upp sig, eller titta På en film utan att bli kåt. Eller prata med mig som om man faktiskt bryr sig utan att bli kåt. 

sen är man kåt vid andra tillfällen. Och frekvensen på de kan variera. 

Jag vill bli benhandlad som en person inte en sexleksak. 

tydligt nog?

De flesta män behandlar inte sin kvinna som en sexleksak så är det på detta sätt med alla Du träffat så kanske du ska prova andra typer av män. 
    Anonym (z1) skrev 2023-06-05 13:23:55 följande:
    Testo är inte synonymt med libido, det är en hormon som påverkar men långt ifrån allt. Du kan mycket väl ha hög testo och låg sexlust och vice varse.
    Jätte intressant men oavsett vilket hormon som styr kukens humör så är det fortfarande så att för män är sex ofta viktigare i en relation än gos och för kvinnor ofta tvärtom. Vi är inte biologiskt lika och tänker inte lika heller och det är något man behöver förstå om man ska ha en relation med någon av motsatt kön.
Svar på tråden Less på män