• Anonym (Less)

Less på män

Jag är en kvinna 45 år. Är just nu singel, men dejtar en person 
    Mitt problem som varit hela mitt vuxna liv är att det går inte att bara ligga nära och se på tv eller bara kramas utan att de måste leda till sex. 

jag är så fruktansvärt less på att jag aldrig kan få kärlek o omtanke med kramar o bara allmänt gos. Män Verkar bara bli så kåta av allting.

När jag träffade min dejt senast så var jag lite deppig o nere för saker hade hänt. Jag pratade om de o han ville att vi skulle lägga oss i soffan. Dröjer inte många minuter förrän han säger ?jag är så kåt på dig? 
    Är de så här eller vad gör jag för fel? 

Det var lika i mitt 15 åriga äktenskap. Slutade med att jag satt mig långt ifrån i soffan när jag inte var kåt för annars var de bara de som gällde för honom.

jag menar jag är ju oxå en person med känslor och jag gillar att göra andra saker än knulla 24/7 
    kanske vill prata o skratta o att man bryr sig om mig på ett annat sätt.

har nästan gett upp om män o det är lite sorgligt oxå

• Svar på tråden Less på män
  • Anonym (Barry Might)

Inte bara jag som insett att svenska kvinnor inte är något att ha.

• Anonym (Less)
    Anonym (Barry Might) skrev 2023-06-06 07:45:19 följande:

Jag vill då iaf ha mer än sex från en man. 

fattar inte hur vissa män kan sitta här o skriva att dom skiter totalt i sin kvinna. Inga samtal, inga kramar, ingen omtanke. Bara bara sex.

kan Ju inte finnas ngn kvinna som vill ha de så. Då kan man ju likagärna ha en KK

• Anonym (G)
    Anonym (borta med vinden) skrev 2023-06-05 23:28:18 följande:
    Nej det snarare väldigt tänkbart och något som många påpekat för TS. Men det hjälper ju inte mycket om TS gång efter gång väljer just idioter, eller hur?
    Eller för att använda dina egna ord... för gud förbjude om en kvinna som ständigt väljer idioter skulle välja en annan slags man istället?

Det är bara att konstatera... överkåta idioter kommer fortsätta vara överkåta idioter oavsett vad du, jag, postman eller TS tycker. Ingen kommer någonsin kunna förvandla dem till medkännande varelser som hellre sitter och håller hand och tittar varandra djupt i ögonen tills solen går ner utan minsta lilla ryckning i ballen. Så det enda val TS har är som postaman påpekat... dumpa idioten och skaffa sig någon som hon matchar bättre med... eller gilla läget.

Både TS och vi kan sitta här och skriva så fingrarna blöder, det kommer inte göra någon som helst skillnad snubben kommer vara överkåt ändå.
    Du missar poängen här. Detta verkar gälla hyfsat många män. Män som i vanlig ordning inte fått lära sig hur man beter sig som en anständig människa. Män växer upp med att se till sina egna behov främst, kvinnor med att främst se till andras. DET är definitivt nåt som går att ändra på. Det är bara att ställa krav på män att leva upp till nåt slags miniminivå på mänsklighet. 
  • Anonym (G)
    Anonym (Barry Might) skrev 2023-06-06 07:45:19 följande:

Nej det är väl självklart att de inte är något för dig och andra män då de faktiskt har krav. Det är absolut ingen förlust att du söker dig nån annanstans, jag ser det som självsanerande. Bara synd om andra kvinnor som måste stå ut med dessa mansgrisar, men de har väl färre valmöjligheter kanske. 
  • Anonym (Barry Might)
    Anonym (G) skrev 2023-06-06 08:04:23 följande:
    Nej det är väl självklart att de inte är något för dig och andra män då de faktiskt har krav. Det är absolut ingen förlust att du söker dig nån annanstans, jag ser det som självsanerande. Bara synd om andra kvinnor som måste stå ut med dessa mansgrisar, men de har väl färre valmöjligheter kanske. 
    Det är du som använder ord som krav och mansgrisar. Du vet inget om mig och vilken sorts kvinnor jag pratar om.
  • Anonym (G)
    Anonym (Barry Might) skrev 2023-06-06 08:08:07 följande:
    Det är du som använder ord som krav och mansgrisar. Du vet inget om mig och vilken sorts kvinnor jag pratar om.
    Nej det är helt sant. Men jag har aldrig sett nån skriva att "svenska kvinnor är inget att ha" utan att specificera att det handlar om att de har krav, är bortskämda och inte "kvinnliga". Män med den retoriken brukar vilja ha följsamma kvinnor som ser det som sin uppgift att hålla mannen nöjd, och inte ser till sitt eget bästa. Men du får gärna förvåna mig.
  • Anonym (Barry Might)

Men jag ska ge dig rätt om att svenska kvinnor har krav. Lite väl mycket. Livet ska vara roligt också. Kvinnor från andra länder är glada, livfulla och gillar sex och män. 

• Anonym (Less)
    Anonym (Barry Might) skrev 2023-06-06 08:14:04 följande:

Men jag ska ge dig rätt om att svenska kvinnor har krav. Lite väl mycket. Livet ska vara roligt också. Kvinnor från andra länder är glada, livfulla och gillar sex och män. 

Så männen får ha krav?
  • Anonym (G)
    Anonym (Barry Might) skrev 2023-06-06 08:14:04 följande:

Ja även svenska kvinnor vill att livet ska vara roligt. Det är just därför de har krav. De nöjer sig inte med att leva för att tillfredsställa män, de vill ha ett utbyte och också få sina behov tillfredsställda. Tiden då kvinnor levde för sina män är förbi för många svenska kvinnor. 
  • Anonym (Man som varit med)
    Anonym (Less) skrev 2023-06-05 09:52:01 följande:
    Less på män

Jag är en kvinna 45 år. Är just nu singel, men dejtar en person 
    Mitt problem som varit hela mitt vuxna liv är att det går inte att bara ligga nära och se på tv eller bara kramas utan att de måste leda till sex. 

jag är så fruktansvärt less på att jag aldrig kan få kärlek o omtanke med kramar o bara allmänt gos. Män Verkar bara bli så kåta av allting.

När jag träffade min dejt senast så var jag lite deppig o nere för saker hade hänt. Jag pratade om de o han ville att vi skulle lägga oss i soffan. Dröjer inte många minuter förrän han säger ?jag är så kåt på dig? 
    Är de så här eller vad gör jag för fel? 

Det var lika i mitt 15 åriga äktenskap. Slutade med att jag satt mig långt ifrån i soffan när jag inte var kåt för annars var de bara de som gällde för honom.

jag menar jag är ju oxå en person med känslor och jag gillar att göra andra saker än knulla 24/7 
    kanske vill prata o skratta o att man bryr sig om mig på ett annat sätt.

har nästan gett upp om män o det är lite sorgligt oxå

När jag är nykär och förälskade blir jag väldigt lätt tänd av hon jag drömmer och längtar efter. Det är nästan oundvikligt om vi har fysik kontakt som att ligga nära varandra.  Och det märks på mig.   Det betyder inte att jag måste ha sex nu eller att jag ens vill.  

Några råd.  Var tydlig med att du uppskattar honom och blir smikrad av att han tänder på dig 
    Säg också att just nu är du inte i form men ser fram emot natten, helgen 
    Börjar han bli närgången osv säg stopp, fortstter han gå därifrån, lär han sig inte gör slut.
    Var väldigt försiktig med dubbla signaler. Låt inte sex vara något som alltid kräver uppvakning, långt soffgos, han som är aktiv och till siste har ni supersex som du verligen vill.
Svar på tråden Less på män