• Anonym (Less)

Less på män

Jag är en kvinna 45 år. Är just nu singel, men dejtar en person 
    Mitt problem som varit hela mitt vuxna liv är att det går inte att bara ligga nära och se på tv eller bara kramas utan att de måste leda till sex. 

jag är så fruktansvärt less på att jag aldrig kan få kärlek o omtanke med kramar o bara allmänt gos. Män Verkar bara bli så kåta av allting.

När jag träffade min dejt senast så var jag lite deppig o nere för saker hade hänt. Jag pratade om de o han ville att vi skulle lägga oss i soffan. Dröjer inte många minuter förrän han säger ?jag är så kåt på dig? 
    Är de så här eller vad gör jag för fel? 

Det var lika i mitt 15 åriga äktenskap. Slutade med att jag satt mig långt ifrån i soffan när jag inte var kåt för annars var de bara de som gällde för honom.

jag menar jag är ju oxå en person med känslor och jag gillar att göra andra saker än knulla 24/7 
    kanske vill prata o skratta o att man bryr sig om mig på ett annat sätt.

har nästan gett upp om män o det är lite sorgligt oxå

• Svar på tråden Less på män
  • Anonym (Man som varit med)
    Anonym (Less) skrev 2023-06-06 08:41:51 följande:
    Visste inte ens att de fanns bra män. Har aldrig träffat ngn som inte är överkåt 24/7 
    men jag får leta en man som respekterar mig då? hur nu de ska gå till o vad jag ens ska kolla efter för alla låtsas ju vara nåt annat från början. Hatar de. När man redan är kär så smyger den rätta sidan fram lite sakta 
    Att vara kåt nästan 24/7 när man är nykär är inget ovanligt 

Du lär märka rätt fort om han inte respekterar dig.  Var då tydlig.  Funkar inte det gör slut 
  • Anonym (Wtf)
    Visste inte ens att de fanns bra män. Har aldrig träffat ngn som inte är överkåt 24/7 
    men jag får leta en man som respekterar mig då? hur nu de ska gå till o vad jag ens ska kolla efter för alla låtsas ju vara nåt annat från början. Hatar de. När man redan är kär så smyger den rätta sidan fram lite sakta 
    Ja om alla män du hittills träffat varit usla
    så säger det väl nåt om typen av män du dras till? Prova män som du aldrig funderat över tidigare.
  • Anonym (Stella)
    men jag får leta en man som respekterar mig då? hur nu de ska gå till o vad jag ens ska kolla efter för alla låtsas ju vara nåt annat från början. 

ÖHH JA??

menar du på allvar att du accepterat män som inte visat respekt för dig?? Dags att leta bland de snälla männen istället.

och du bör kanske träffa en terapuet och få hjälp med din självkänsla. En kvinna som värdesätter sig själv skulle aldrig gå med på den skit du accepterat.

• Anonym (Less)
    Anonym (Stella) skrev 2023-06-06 08:52:26 följande:

ÖHH JA??

menar du på allvar att du accepterat män som inte visat respekt för dig?? Dags att leta bland de snälla männen istället.

och du bör kanske träffa en terapuet och få hjälp med din självkänsla. En kvinna som värdesätter sig själv skulle aldrig gå med på den skit du accepterat.

Dem har liksom övertygat mig om att det är jag som är konstig 
  • Anonym (Core)
    Anonym (Less) skrev 2023-06-06 09:02:07 följande:
    Dem har liksom övertygat mig om att det är jag som är konstig 
    Jag har pratat med kvinnor som varit med om liknande. En berättade att pojkvännen sa "du ska vara glad att nån ens vill ha dig". Hon var helt nedtryckt och kuvad av honom. Sånt är psykisk misshandel.
    En annan kvinna berättade att hennes kille försökte köra över honom med bilen.

Gråter
  • Anonym (Core)
    Anonym (Core) skrev 2023-06-06 09:07:01 följande:
    En annan kvinna berättade att hennes kille försökte köra över honom med bilen.

Gråter
    HENNE, inte honom
  • Dilf

Gäller inte alla män.. (men kanske många har jag förstått🙄)
    mys å gos är ju det bästa!
    Och ibland ?bara? det man behöver.

• Anonym (G)
    Anonym (Core) skrev 2023-06-06 08:37:19 följande:
    Inte om du får bestämma. Män gillar avslappnade och glada kvinnor.
    Och kvinnor gillar omtänksamma och ansvarsfulla män som klarar av att åsidosätta sina egna behov då och då. Exempelvis kunna känna in när det är läge för tröst och när det är läge för sex. Män som har lite självkontroll och kan se andras behov också, inte bara sina egna. 
  • Anonym (Core)
    Anonym (G) skrev 2023-06-06 10:12:11 följande:
    Och kvinnor gillar omtänksamma och ansvarsfulla män som klarar av att åsidosätta sina egna behov då och då. Exempelvis kunna känna in när det är läge för tröst och när det är läge för sex. Män som har lite självkontroll och kan se andras behov också, inte bara sina egna. 
    Du menar att det är få svenska män som är så?
    Man hör ofta kvinnor säga att män inte vågar visa känslor, vara sårbara. Vad händer när en man är känslig och sårbar?
  • Polyrytm

Jag har sagt nej många ggr till min sambo och exflickvänner också, när jag inte varit sugen.

Ibland är man ju inte på det humöret utan mer mys och gos-sugen. Fast sexlusten kan ju väckas under tiden.

Jag tycker om att kramas, gosa, skeda osv utan att det ska leda till sex.

Jag tycker om att pilla med tjejers hår, massera fötter, spela trummor på deras rumpor med mina händer. 

Svar på tråden Less på män