• Anonym (Norra sthlm)

Gravid men han är upptagen

Vill inte dömas snälla utan skriver här
    för att då råd. Haft en relation med en man i ett år snart och fick nyss reda på att ja är gravid. 

har inte vetat att han varit upptagen speciellt länge och den infon jag fått har vart att det vart ganska oseriöst nu visar det sig efter att jag grottat att det finns ett barn också:( och att de bor ihop känner mig även utnyttjad och ledsen för jag jag inte så lätt att bli gravid och blev nu jätte glad har inget sagt än o vet inte alls vad ja ska säga eller göra känns bara förjävligt rent utsagt älskar honom o trodde de skulle va vi? kan kolla upp mer
    men vill ja veta mer blir bara ledsen han har ju ett ansvar med. 

tips önskas 😭😭❤️❤️

• Svar på tråden Gravid men han är upptagen
  • molly50
    Anonym (Lis) skrev 2023-09-19 19:09:54 följande:

Vet inte om vi fick nåt svar på det, även om det inlägget ifrågasattes rätt fort.

ja absolut han var ju dessutom i ett förhållande och skulle inte haft sex från början och dels gå bakom ryggen på sin partner och dels lura en tjej som trodde hon träffat en fin man som också ville inleda ett förhållande...

Nej,det har inte jag heller sett.

Ja,precis. Det är det jag menar.
    Det är ju dessutom inte bara en graviditet man riskerar utan även könssjukdomar.
  • Anonym (Hmmm ....)
    molly50 skrev 2023-09-19 19:30:58 följande:
    Nej,det har inte jag heller sett.

Ja,precis. Det är det jag menar.
    Det är ju dessutom inte bara en graviditet man riskerar utan även könssjukdomar.
    De hade ju skydd så detta var enbart en tråkig olyckshändelse för mannens del. Men ts verkar ju glad i alla fall. Hoppas det blir bra för barnet till slut, men troligen kommer det bli extremt tufft för ts ett bra tag i och med hennes beslut. 
    Hon borde lämnat när hon förstod att han hade sambo och barn så detta inte hade hänt.
  • Anonym (Really)
    molly50 skrev 2023-09-19 18:54:52 följande:
    Varför skrev hon då att de hade skydd i inlägg #139?

Oavsett så var det han som var upptagen och inte ville ha fler barn som borde ha tagit sitt ansvar och använt skydd.
    Han är vuxen och borde veta vad vaginalt sex kan leda till.

Ja,det är bara att hoppas att han tar sitt ansvar.
    Kanske därför att ts inte riktigt håller sig till sanningen? Tycker du det låter rimligt att en vuxen kvinna, enligt uppgift med högskoleexamen och bra jobb, samtidigt är så naiv att hon tror att hon har en seriös relation med en man samtidigt som hon knappt får vara hemma hos honom och när hon är det så missar hon fullständigt att det bor andra personer där.

Nej, antingen är allt detta lögn rakt igenom, eller så har ts länge varit medveten om att hon ligger med en upptagen man, men det vågar hon inte skriva för då får hon ingen sympati (med all rätt). 
  • molly50
    Anonym (Hmmm ....) skrev 2023-09-19 19:44:50 följande:
    De hade ju skydd så detta var enbart en tråkig olyckshändelse för mannens del. Men ts verkar ju glad i alla fall. Hoppas det blir bra för barnet till slut, men troligen kommer det bli extremt tufft för ts ett bra tag i och med hennes beslut. 
    Hon borde lämnat när hon förstod att han hade sambo och barn så detta inte hade hänt.
    Och TS lämnade när hon fick veta att han var upptagen.
    Men hon fick väl veta att hon var gravid efter det,om jag har förstått det rätt.
  • molly50
    Anonym (Really) skrev 2023-09-19 19:58:03 följande:
    Kanske därför att ts inte riktigt håller sig till sanningen? Tycker du det låter rimligt att en vuxen kvinna, enligt uppgift med högskoleexamen och bra jobb, samtidigt är så naiv att hon tror att hon har en seriös relation med en man samtidigt som hon knappt får vara hemma hos honom och när hon är det så missar hon fullständigt att det bor andra personer där.

Nej, antingen är allt detta lögn rakt igenom, eller så har ts länge varit medveten om att hon ligger med en upptagen man, men det vågar hon inte skriva för då får hon ingen sympati (med all rätt). 
    Vad har det för betydelse att TS har bra jobb och en högskoleexamen?
    Lurad kan man väl bli ändå.
    Och du vet att det finns de som är väldigt skickliga på att ljuga och manipulera?
    Kanske var TS naiv,vad vet jag.
    Men oavsett så är det ju han som bär mest skuld för det här då han är den som lever i ett förhållande och den som har varit otrogen.
    Om TS inget visste så är ju hon lika lurad som hans sambo.
  • Anonym (Really)
    molly50 skrev 2023-09-19 20:06:24 följande:
    Vad har det för betydelse att TS har bra jobb och en högskoleexamen?
    Lurad kan man väl bli ändå.
    Och du vet att det finns de som är väldigt skickliga på att ljuga och manipulera?
    Kanske var TS naiv,vad vet jag.
    Men oavsett så är det ju han som bär mest skuld för det här då han är den som lever i ett förhållande och den som har varit otrogen.
    Om TS inget visste så är ju hon lika lurad som hans sambo.

Det finns väl ändå gränser för hur länge man kan inbilla sig att man har en relation med en man utan att få hälsa på hos honom?

Visst bär mannen skuld för otroheten men ts ansvarar väl ändå för sitt eget beteende? Hon blev knappast tvingad till att ligga med honom utan skydd.

• molly50
    Anonym (Really) skrev 2023-09-19 21:48:01 följande:

Det finns väl ändå gränser för hur länge man kan inbilla sig att man har en relation med en man utan att få hälsa på hos honom?

Visst bär mannen skuld för otroheten men ts ansvarar väl ändå för sitt eget beteende? Hon blev knappast tvingad till att ligga med honom utan skydd.

Som jag skrev så kanske hon var så förälskad och naiv att hon inte hade en tanke på det.

Ja,absolut. Det gör hon såklart.
    Men om hon verkligen inte visste att han var upptagen så blev hon ju lika lurad som hans sambo.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-09-19 18:58:07 följande:
    Ja,det är din åsikt.
    Men i just detta fallet så är vi många som inte anser att det har någon betydelse om de är gifta eller "bara" sambo.
    Hans beteende är lika illa oavsett vilket ord man väljer att använda om deras relation.
    Så varför fortsätta älta det?
    Därför att jag svarar på de inlägg som är riktade till mig. Ingen har sagt att hans beteende är mindre illa för att han inte är gift. Men det kan ju tex bli mer besvärligt att gå isär när man är gift, plus att man kanske lovat trohet i kyrkan, sådana saker. Det betyder något mer än att bara vara sambo enligt olika värderingar som man kan ha. För vissa kan det av olika anledningar lägga till ett lager extra på problematiken, även om kanske inte just du ser det så. Men det är inte så långsökt att tänka att andra kanske ser det lite annorlunda ändå, att om TS älskare bara är sambo då är skiten inte riktigt lika djup som den skulle kunna vara.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-09-20 15:43:16 följande:
    Därför att jag svarar på de inlägg som är riktade till mig. Ingen har sagt att hans beteende är mindre illa för att han inte är gift. Men det kan ju tex bli mer besvärligt att gå isär när man är gift, plus att man kanske lovat trohet i kyrkan, sådana saker. Det betyder något mer än att bara vara sambo enligt olika värderingar som man kan ha. För vissa kan det av olika anledningar lägga till ett lager extra på problematiken, även om kanske inte just du ser det så. Men det är inte så långsökt att tänka att andra kanske ser det lite annorlunda ändå, att om TS älskare bara är sambo då är skiten inte riktigt lika djup som den skulle kunna vara.
    När det gäller just otroheten så är vi flera här i tråden som sätter samma värderingar på det oavsett om han är gift eller "bara" sambo.
    Och du har också fått det förklarat för dig flera gånger.
    Så varför fortsätta älta det här?
    Vi vet vad du tycker och du vet vad vi tycker.
    Så låt det stanna vid det. 
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-09-20 16:12:28 följande:
    När det gäller just otroheten så är vi flera här i tråden som sätter samma värderingar på det oavsett om han är gift eller "bara" sambo.
    Och du har också fått det förklarat för dig flera gånger.
    Så varför fortsätta älta det här?
    Vi vet vad du tycker och du vet vad vi tycker.
    Så låt det stanna vid det. 
    Jag har redan svarat dig varför jag gör det du kallar för älta.

Ja, jag vet att du tycker så, än sen då? Jag försöker förklara för dig att det är inget konstigt att tänka att andra kanske tycker det är skillnad.

Du vet inte alls vad jag tycker om att vara gift eller sambo, eller vad jag anser att det innebär i TS älskares fall, för det har jag inte skrivit.
Svar på tråden Gravid men han är upptagen