• Jag älskar Flora

Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!

Jag fick en tillsägelse för att någon anmält ett inlägg där jag rättade ett grovt stavfel åt en ts.

Alltså - hur mycket daltande skall det vara på detta forum??? Om folk inte kan stava (ja jag vet att vissa kan ha dyslexi, men större delen är nog bara lata eller har inte lärt sig skriva ordentligt, så mycket fel som man ser dagarna i ända) är det väl bara snällt om man tipsar om hur det skall vara istället för att de skall fortsätta stava ordet fel?

Men såklart finns det folk som tycker att "så får man ju inte göra när tråden inte handlade om just att stava", typ. Urlöjligt.

Antar att detta inte får ligga uppe så länge nu, det blir väl folkstorm... Eller så blir jag väl avstängd. I så fall - hej & tack för mig.

• Svar på tråden Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!
  • Jennie med ie

Pikku, ja men de stavar dessutom fel på _annat_ också....

• Danbala

Men dyslektiker har svårare att läsa också, och de jag hört har tyckt att det blir svårare ju sämre skriven texten är (och att särskrivningar gör det etter värre), så i dyslexins namn vill jag bekämpa onödig slarvstavning!

• Ari

Öhhh...hallå, skall man hålla på och rätta stavfel hela tiden då... tror inte det!

• Danbala

Öööh, i dyslektikernas, snarare än i dyslexins.

Jag har logikdyslexi. Vad heter det?

Eller vänta, jag kom på det. "Dumhet". *ser nöjd och dutti ut*

• Jennie med ie

Tillägg till mitt förra inlägg: I de flesta fall stavar de även fel på annat.

• Jennie med ie

Danbala. Ja precis, för de som har läs- och skrivsvårigheter blir det ju knappast lättare om de texter de ska läsa och förstå är dåligt stavade eller skrivna...

• ming

Ari-> Nä, det kräver vi inte, men vill man göra det så bör det inte vara så farligt

• lilla mej

ja jag vet att jag stavar som en kraka och anvander en utlandsk dator sa det inte finns prickar pa a och o. Men jag ar kanske battre pa nagot annat an de som kan stava ordentligt men inte klagar jag pa dem for det....visst far man klaga pa vad man vill men da ska man vara bered pa att ta skit sjalv med.

• Jennie med ie

lilla mej, ta skit ska man väl aldrig behöva vara beredd på.... Det är skillnad på konstruktiv kritik och skit.

Svar på tråden Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!