• Anonym (Glad)

BF september 2025

För oss som plussat och har BF i september 2025 😃 Själv är jag 4+0 idag och har plussat igen efter tidigt missfall förra cykeln (ingen mens emellan). Hur mår ni?! Jag mår illa av och till men i övrigt bra. Så tacksam att få inleda året med ett plus!

• Svar på tråden BF september 2025
  • OkidokiQueen
    Mathilda88 skrev 2025-02-09 21:33:14 följande:

Hejsan alla!
    Jag är 36, fyller 37 i sommar. Har kämpat för att få barn i 3,5 år. Blev ihop med mitt ex som är 11 år äldre i början av hösten -21 (33 år, mitt första riktiga förhållande), då vi redan kände varandra väl sen flera år och båda önskade barn så försökte vi rätt tidigt. Efter ett år utredde vi oss och fann få spermier. Påbörjade IVF som alla 3 försök gick riktigt dåligt utan några friska embryon. Gjorde två privata försök med utomlands som bekräftade dålig äggkvalité. På sista försöket blev jag gravid, men ett utomkveds som ej steg över 133 i hCG. Kirurgen sa att det inte klarat sig i livmodern heller. Akutopererades i v.6+6 där de tog högra äggledaren.
    Valde därför i augusti att gå på äggdonation.
    I september gick jag och exet isär pga helt andra orsaker. 

Kände mig inte beredd på att vänta på en ny kärlek, oklart hur lång tid det kan ta, utan kände mig redo att uppnå min dröm om mitt barn nu. 

Ett par dagar senare fick jag tilldelat min första äggdonator. Valde en spermadonator. Efter många turer, motgångar och försök varje månad så fick jag tillslut min efterlängtade återföring den 28 december (äggdonatorn hade äggplock den 23 dec och jag var i medicinerad cykel för att kunna få en färsk återföring). Dessutom 3 fina blastocyster till frysen. Evigt tacksam!

Testade positivt i början av januari och har BF 15 september Hjärta  Är i v.8+6 idag. Vaknade på morgonen på nyårsafton av intensiv molvärk i livmodern som höll i sig konstant i flera veckor, så kände mig redan då trygg i att jag var gravid. 
    Pga förra utomkvedet så har jag fått ett tidigt ultraljud som visat att den sitter rätt i livmodern och ett tickande hjärta i v.7+0 på gynmottagningen i Sverige och 8+0 på IVF-kliniken i Köpenhamn. 

Hur mkt symtom har ni? Jag känner mig ngt överväldigad. Starkt illamående som förvärras vid rörelse, sjukdomskänsla i hela kroppen, värker i livmoder mm, enorm trötthet, nedstämd pga måendet etc. Har inte kunnat jobba senaste 2 veckorna. Får medicin som håller illamåendet mer i schack vilket påverkar mentala måendet positivt tack o lov, även om man sover massor. 

Stort grattis! Livet blir inte alltid som man tänkte från början, men det faller alltid på plats tillslut ändå!

Jag levde i en (mindre trevlig) relation (med otrohet och droger, från hans sida) i 10 år, när jag väl lämnade tog det 1,5 år innan jag träffade min nuvarande sambo. Vi har snart varit tillsammans i 2 år och väntar vårt första barn Hjärta vi (F33, M31) är överlyckliga!!

Jag har haft jättetur, inte alls illamående men däremot trött och öm i brösten! Fick se hjärtljud på tidigt ultraljud, 7+1, där embryot mättes till 7+3.
  • Louise0905

Hej, jag är i v 11+2 och väntar mitt andra barn. Mår fruktansvärt illa och är väldigt trött. Har fått äta lite olika läkemedel mot illamåendet som hjälp sådär. Hoppas på att det vänder snart. Är för tillfället helt sjukskriven då jag mår så illa. Jag går gärna med i FB -gruppen.

• Anonym (2barnsmor)
    Anonym (Smålänning) skrev 2025-02-04 21:17:58 följande:

Hej på er! Inte varit så aktiv här men undrar hur alla mår?

är i 8+1 idag: gjorde ett VUL för en vecka sen som såg perfekt ut! Stämde exakt på dagen med mina beräkningar så det var skönt! Jag tycker att det är så sjukt svårt att dölja magen bara. Det är mitt 3e barn och jag har en riktig bebis mage som är hård o allt!

samt: vilken v ska ni göra KUB? jag ska göra i v.13+2 vilket jag tyckte var sent?

Hej, är i v 9+5 och har exakt samma, magen hård och känner mig hela tiden svälld, också tredje barnet för mig 😅😅
  • sthlmkarlstad

Hej! Jag är nu 11+6. På kvällen är min mage verkligen stor. På dagen större än vanligt men på kvällen är den STOR. Hur går det för era magar? 😍

• Fasia

Hej alla! Är nu i v 11+5. Har haft fruktansvärd illamående och fick fara in akut för hade svimningskänslor när jag låg ner. Fick se en liten böna på ultraljudet (var i v.7) och av de lilla de såg var allt bra. Har fått medicin och kan jobba. 

Ska få göra det tidiga ultraljudet 12 mars, längtar men är så nervös. Har haft 1 tidigt mf så hoppas detta går vägen, vi har längtat så länge! 

• Mathilda88
    OkidokiQueen skrev 2025-02-10 18:45:48 följande:
    Stort grattis! Livet blir inte alltid som man tänkte från början, men det faller alltid på plats tillslut ändå!

Jag levde i en (mindre trevlig) relation (med otrohet och droger, från hans sida) i 10 år, när jag väl lämnade tog det 1,5 år innan jag träffade min nuvarande sambo. Vi har snart varit tillsammans i 2 år och väntar vårt första barn Hjärta vi (F33, M31) är överlyckliga!!

Jag har haft jättetur, inte alls illamående men däremot trött och öm i brösten! Fick se hjärtljud på tidigt ultraljud, 7+1, där embryot mättes till 7+3.

Har varit allt för mkt trauma med allt som hänt senaste åren för att kunna känna så riktigt än, så har fått remiss till kurator nu för att få hjälp att bearbeta det hela.
    Jag hade ett mkt kort förhållande som 20-åring och ett kort som 25-åring, därefter 8 år innan jag träffade mitt ex. Så har inget hopp om att hitta ngn ny de närmaste 8 åren.. 

Stort grattis!! Hjärta Åh så underbart att höra Hjärta

• Mathilda88
    sthlmkarlstad skrev 2025-02-22 07:07:04 följande:

Hej! Jag är nu 11+6. På kvällen är min mage verkligen stor. På dagen större än vanligt men på kvällen är den STOR. Hur går det för era magar? 😍

Nej inget sånt här, ser bara allmänt mulligare ut. 
  • Mathilda88
    Fasia skrev 2025-02-27 17:55:11 följande:

Hej alla! Är nu i v 11+5. Har haft fruktansvärd illamående och fick fara in akut för hade svimningskänslor när jag låg ner. Fick se en liten böna på ultraljudet (var i v.7) och av de lilla de såg var allt bra. Har fått medicin och kan jobba. 

Ska få göra det tidiga ultraljudet 12 mars, längtar men är så nervös. Har haft 1 tidigt mf så hoppas detta går vägen, vi har längtat så länge! 

Förstår oron, håller tummarna den 12 mars. Skönt medicinerna hjälper Hjärta ! 
  • mammapappahund

Hej hej!
    Ny medlem här. 
    Jag plussade 20 januari och är nu i v 13 (12+4). Är min första graviditet och är så så så förväntansfull och nervös. Har Kub på måndag och kan inte bärga mig!

• Princess27

Första ultraljud var igår, vecka 23. Bf 17/9
    Vad tror ni pojke eller flicka ni som kan nub teori 
Svar på tråden BF september 2025