• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Juli1990
    Rumpetrollet skrev 2025-03-10 13:21:46 följande:
    Vi har inte en inbokad utredning än, men har kollat av riktlinjerna med dem och när det gått ett år sedan senast jag var gravid så får man göra utredning via dem, så då bara ringer man dit och bokar (säkert lite väntetid på det också). Sen får man ju inte ivf om man vill gå vidare med det, utan då måste man ju gå privat.

Jag förstår! Vilken region bor du i? 

Jag kontaktade precis en privat klinik nu för att se hur väntetiderna ser ut etc, fick bra bemötande. Får se om vi går vidare med utredning där igenom. 

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-10 13:11:16 följande:

Kanske se om ni kan få tid till en fertilitetsläkare/gyn. jag är 32 med amh som 40 år. Men Amh säger mer hur man reagerar vid ivf medicinering. Tillsammans med att de via ultraljud räknar folliklar får man en bättre bild av läget. 

Amh säger dock inte så mycket om fertiliteten just nu utan mer en uppskattning hur länge till man är fertil. Som för min del sa de vid vår utredning innan första barnet att det inte påverkar våra chanser just nu, men att vi kanske Inte skulle Räkna med att blir gravid efter 35-40 men jag har bara en äggstock också 🥰

Jag blev gravid i januari men fick tidigt missfall, så vet att det inte är "helt slut" iaf, det var oplanerad graviditet. 

Jag är mest nyfiken på äggen som sagt, kan man inte ta reda på det via blodprov och utlåtande?

• Anonym (Ardna)
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-11 09:45:25 följande:

Jag blev gravid i januari men fick tidigt missfall, så vet att det inte är "helt slut" iaf, det var oplanerad graviditet. 

Jag är mest nyfiken på äggen som sagt, kan man inte ta reda på det via blodprov och utlåtande?

Man kan få reda på amh som kan ge en bild ☺️ men den kan visa lågt trots att man har goda chanser eller verkligheten är bättre än Amh säger 🙃
    Den säger inget om kvaliteten. 

Men abosolut att testet kan ge en hint om läget 🥰

• Anonym (Ardna)
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-11 09:45:25 följande:

Det jag mena är om du överväger att kontakta gyn/ läkare kommer de nog ta samma blodprover ☺️
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-11 10:28:24 följande:
    Det jag mena är om du överväger att kontakta gyn/ läkare kommer de nog ta samma blodprover ☺️
    Tack för tydligheten :) jag tänker att jag försöker ett par gånger till men efter dottern tävlat i EM i Rom i maj så beställer jag nog prover så man inte försöker i onändligheten i onödan
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-11 10:28:24 följande:
    Tack för tydligheten :) jag tänker att jag försöker ett par gånger till men efter dottern tävlat i EM i Rom i maj så beställer jag nog prover så man inte försöker i onändligheten i onödan
  • Elisand

Fick mens i helgen, så hoppar över till bim-tråden för april! Lycka till alla som fortfarande väntar på plus <3

• AngieF

Negativt graviditetstest idag på ÄL+10, BIM beräknad på torsdag/fredag. Vet att det är tidigt och försöker verkligen tänka att det inte är för sent förens mensen faktiskt kommer. Men fan vad svårt det är att hålla hoppet uppe!! 

• Zozoi
    AngieF skrev 2025-03-11 11:43:27 följande:

Negativt graviditetstest idag på ÄL+10, BIM beräknad på torsdag/fredag. Vet att det är tidigt och försöker verkligen tänka att det inte är för sent förens mensen faktiskt kommer. Men fan vad svårt det är att hålla hoppet uppe!! 

Jag har samma BIM som dig. Jag la ju upp bild igår och jag såg själv efter uppladdat foto att man inte kunde se något streck där, bild kvaliten blir så kass här.

Jag tror att det eventuellt var mina line-eyes som ville se ett streck men jag vet fortfarande inte. Såg efter att det testet jag tog ska tas en dag efter beräknad, så är inte pålitligt. Har ett testa tidigt hemma liggandes men tror att jag avvaktar tills imorgon alternativt torsdag.

Håller tummarna att det bara var för tidigt för test, hoppas mensen håller sig undan för oss båda! ❤️
  • AngieF
    Zozoi skrev 2025-03-11 11:59:41 följande:
    Jag har samma BIM som dig. Jag la ju upp bild igår och jag såg själv efter uppladdat foto att man inte kunde se något streck där, bild kvaliten blir så kass här.

Jag tror att det eventuellt var mina line-eyes som ville se ett streck men jag vet fortfarande inte. Såg efter att det testet jag tog ska tas en dag efter beräknad, så är inte pålitligt. Har ett testa tidigt hemma liggandes men tror att jag avvaktar tills imorgon alternativt torsdag.

Håller tummarna att det bara var för tidigt för test, hoppas mensen håller sig undan för oss båda! ❤️
    Nej men det är sjukt vad en får line-eyes! Tittade på testet ur alla möjliga vinklar och ljus och försökte lista ut om det var någon skugga där eller ej.. Känner jag mig själv rätt kommer jag inte kunna avstå från att testa from nu tills mensen är här så det lär bli ett nytt test imorgon haha.. 
    Jag hoppas det för oss båda jag med❤️
Svar på tråden BIM Mars 2025